מתוך אוסף הסביבונים של עזרא כהן. צילום: איתן וכסמן

חנוכה 2018: תחרות סרטוני סביבונים

עזרא כהן, אספן סביבונים באשדוד, מקיים תחרות סרטוני סביבונים לחנוכה 2018 - הפרס הראשון שווה במיוחד

פורסם בתאריך: 2.12.18 13:01

     

אוסף הסביבונים עזרא כהן, תושב אשדוד, בן 55 מאשדוד, נשוי לצופיה, אב לשלושה, מהנדס בחדר הנקי של אינטל קריית גת ואוסף הסביבונים שלו מונה כ-500 חתיכות. בין היתר, הוא גם מרצה במוזיאון הפלשתים בחג החנוכה על היסטורית הסביבונים, ויותר מכל, ניכר כי הוא מעוניין להעביר את אהבת הסביבונים לילדי אשדוד.

כהן יזם תחרות לסרטוני סביבונים לחנוכה 2018 וקורא לכם: תושבי אשדוד, להתחיל לסובב סביבון על צירו ויחד עם סיפור מעניין להעלות סרטון בן דקה בקישור הבא.

התחרות, אותה כהן בעצמו מארגן, תערך במשך שמונה ימים מה-2.12 עד ה-10.12 כאשר יום למחרת יתפרסמו שמות הזוכים (11.12).

מתי החלה האהבה לסביבונים?
“איסוף הסביבונים החל לפני כ-30 שנה, עוד בהיותי חייל שהוקסם מיופי הסביבונים בשווקים של ירושלים העתיקה. ראיתי סביבון שקרץ לי באחת החנויות, והתעכבתי עליו, כשהגעתי לשלב הקנייה המוכר אמר לי שמדובר בסביבון שעלותו 100 דולר. כמעט וויתרתי, עד שהוא הבין שלא רואים זיק עיניים שנוצר מסביבונים כל יום, הוא החליט להביא לי את הסביבון ללא עלות ומסר לי שאתרום לבית הכנסת כמה שאני רואה לנכון".

"בתחילה האיסוף התמקד בסביבונים מכניים (לא אלקטרוניים על בטריות) העשויים מעץ, מתכת, פלסטיק, זכוכית וחומרים אחרים. עם הזמן אחי גיל הצטרף לעזרתי ,והאוסף גדל עם סביבונים מכל העולם". כיום, הסביבון עם השווי הכי גבוה שנמצא בבעלותו עשוי מפרוכת (פעמון שנמצא על ספר התורה בבית הכנסת) ושוויו כ-400 דולר.

הפרס למקום הראשון בתחרות הוא סביבון הודי מהודר, אך יש גם פרסים למקום השני והשלישי. לדף התחרות.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר