תערוכה חדשה במוזיאון: "פרויקט אשדוד: דיוקן עיר"

מוזיאון אשדוד לאמנות פותח תערוכה חדשה "פרויקט אשדוד: דיוקן עיר", המציגה דיוקן קהילתי שיתופי של העיר אשדוד שנוצר בידי תושביה

פורסם בתאריך: 28.10.18 12:21

     

ביום שישי ה-16 בנובמבר 2018, תיפתח במוזיאון אשדוד לאמנות תערוכה חדשה – "פרויקט אשדוד: דיוקן עיר". זהו פרויקט, שהובילו האמנים דניאל שושן ועמית מטלון מהמעבדה לאמנות ואדריכלות ניסויית, הטכניון, חיפה.

עמית מטלון. צילום: דפנה גזית

עמית מטלון. צילום: דפנה גזית

אמן התערוכה דניאל שושן. צילום: אסף פוטו

בתערוכה, נטלו חלק אלפים מתושבי אשדוד בשנתיים האחרונות, אשר נתבקשו לבחור חפץ כלשהו המייצג אותם, ולהציבו בתוך קופסת תצוגה אישית שעיצבו האמנים דניאל שושן ועמית מטלון במיוחד עבור הפרויקט. כך נוצרו, במהלך השנתיים האחרונות, אלפי "קפסולות זהות" שקיבוצן יחד יוצר דיוקן מונומנטלי שיתופי, בזמן אמת, של העיר. אלפי הקופסאות שימשו את האמנים כחומרי גלם לבניית מייצבים אורבניים רחבי היקף, המתפרסים על פני שלוש הקומות של המוזיאון.

בנוסף, תרמו המשתתפים לבניית מאגר מילים שמבקש להמשיג את העיר אשדוד כפי שהיא משתקפת בעיני תושביה. למאגר זה הוסיפו שושן ומטלון לקסיקון משלהם, בעקבות שיטוט במרחב העירוני האשדודי.

אלפי הקופסאות והמילים שימשו את האמנים כחומרי גלם לבניית מיצבים אורבניים רחבי היקף, המתפרסים על פני שלוש הקומות של המוזיאון. כל קופסא הפכה כך ליחידת מידע, ואלפי הקופסאות ביחד הפכו לבסיס נתונים רחב דמוי "לבנים", ששימש את השניים בתכנון ובהצבת התערוכה בחלל.

לדברי האמנים, הם מבקשים לחשוב מחדש על העיר כמושג, ועל תפקידו ותפקודו של המוזיאון במרחב העירוני. כדי לעשות זאת הם יוצרים מערך יחסים מוזיאלי חדש, המערער על מעמדו של האובייקט האמנותי ועל המעמד שלהם עצמם כאמנים או יוצרים, ופורץ את הגבולות המובחנים בין יוצר וצופה.

 

על האמנים: "פרויקט אשדוד" הוא המשך לפעילותם של שושן ומטלון במעבדה לאמנות ואדריכלות ניסויית בטכניון, חיפה, הפועלת כמרכז מחקר אינטר-דיסציפלינרי בפקולטה לאדריכלות ותכנון ערים. המעבדה החוקרת מושגים כמו אורבניזם, אסתטיקה, קהילה, ציבור, תקשורת המונים, פרסום וסמלים תרבותיים וחברתיים. לדבריהם, הם שואפים לפתח שפה אדריכלית-מושגית חדשה ולטשטש את הגבולות בין אמנות ואדריכלות, בין צופים ומשתמשים.

תערוכת "פרויקט אשדוד: דיוקן עיר". צילום: דפנה גזית

תערוכת "פרויקט אשדוד: דיוקן עיר". צילום: דפנה גזית

תערוכת "פרויקט אשדוד: דיוקן עיר". צילום: דפנה גזית

תערוכת "פרויקט אשדוד: דיוקן עיר". צילום: דפנה גזית

מה? "פרויקט אשדוד: דיוקן עיר" –

מתי?  התערוכה תיפתח לקהל הרחב מתאריך ה-16 בנובמבר 2018,

איפה? מוזיאון אשדוד לאמנות, דרך ארץ 8, אשדוד

עלות? מחיר כניסה לתערוכה: 30 ₪ (תושבי חוץ); 25 ₪ (תושבי אשדוד); 15 ₪ (גימלאים),

פרטים נוספים: 08-8545180/1

אירוע הפתיחה החגיגי יתקיים בנר שני של חנוכה,  4.12, נעילה: 19 בינואר 2019,

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר