Madhuri Dixitnene, כוכבת בוליווד צילום: יח"צ
Madhuri Dixitnene,כוכבת בוליווד צילום: יח"צ

הגשים חלום: האשדודי שהצליח להביא לישראל כוכבים מבוליווד

שנה וחצי לקח לו להגשים חלום: אורן פנקר, תושב אשדוד, מביא מופע מוזיקלי בוליוודי לארץ

פורסם בתאריך: 23.9.18 11:02

     

אורן פנקר, בן 42, גר באשדוד במשך 20 שנה, ועובד בעיריית אשדוד, עבד על פרוייקט בשם Bollywood4ever במשך שנה וחצי, נסע להודו 3-4 פעמים עם עורך דין כדי לממש את הגעת המופע לארץ, והצליח. ראיינו אותו, כדי להבין מה גרם לו להתעסק בפרוייקט שלוקח את מיטב זמנו, ולמה בוליווד יצליח בארץ?

מאיפה הגיע הרעיון?

אורן, הודי במוצאו, גדל בירוחם ועבד בשרות השב"ס 12 שנה, מספר "העבודה בשב"ס הייתה מסורת משפחתית, שירתתי שם יחד עם שני האחים שלי".  בשנת 2010 נספה אחיו הקטן באסון הכרמל יחד עם 3 מחבריהם הטובים, ומספר, "לאחר האסון נכנסתי למצב של פוסט טראומה, הרגשתי חנוק בעבודה בגלל האחריות שלהם לאירועים ולא יכולתי להישאר שם. עזבתי ונשארתי בבית כשנה וחצי עד שהרגשתי שאני מסוגל לצאת לעבוד".

אורן מספר כי במהלך הזמן ששהה בבית, הוא העביר את עיקר הזמן לצפייה בטלוויזיה: "אחד הסרטים שראיתי היה סרט שנהגתי לראות עם משפחתי כשהיינו קטנים יותר. הגירסה הבוליוודית של "7 כלות ל- 7 אחים". אני חושב שראיתי את הסרט מאות פעמים".

רק אחרי שהצליח להתאושש, לשקם את עצמו והתחיל לעבוד בעיריית אשדוד מצא אורן תשוקה חדשה שנתנה טעם לחייו- לרקום חלום ולהביא לארץ את כוכבי הסרטים הבוליוודים.

פנקר משתף "אנשים לא מודעים לפופולריות ולאהבה הגדולה שיש לתעשייה הזו בעולם וגם בארץ", אומר אורן. "הכוכבים הבוליוודים הגדולים מוכרים בכל העולם, יש להם מיליוני עוקבים, והכוכבות משמשות כפרזנטוריות של מותגי ביוטי ואופנה ידועים".

 

כוכבי Bollywood4ever, יח"צ

כוכבי Bollywood4ever, יח"צ

יש ביקוש לתרבות בוליווד בארץ?
"תראי, לפני שהוצאתי כסף עשיתי כל מיני סקרים, בקרב ההודים, הבוכרים, הגרוזינים, הערבים הישראלים, יש המון קהל שגדל על בוליווד. באשדוד, יש כמעט עשרת אלפים יוצאי הודו, אני חושב שלפחות 30 אחוז מהם יהיו בהופעה".

הקהילה של יוצאי הודו בישראל מונה היום כ-100,000 איש, אך לא רק יוצאי הודו הם מעריצי הז'אנר, גם הגרוזינים, עירקים, פרסים, מרוקאים, טורקים וגם הרוסים- בזמן המלחמה בין רוסיה לארצות הברית נאסרה ברוסיה צפייה בסרטי הוליווד במשך תקופה ארוכה, לכן כל בתי הקולנוע קיימו הקרנות של סרטי בוליווד.

Shilpa Shetty, צילום: יח"צ

Shilpa Shetty, צילום: יח"צ

 

היו שיתופי פעולה בארץ?

בארץ לא היה לי סיוע או שיתוף פעולה עם אף אחד, פרט אולי לשגרירות ההודית בארץ. התחלתי להתכתב עם חברת הפקות מוכרת בהודו, התחלתי ליצור קשרים בהודו". פנקר הקים חברה, שכבר מוכרת בהודו, בשם  GS Entertainment, ודרכה הוא עובד.

המופע הופק על בסיס המאפיינים הידועים של תעשיית בוליווד, כאשר חברת ההפקות שבבעלותו היא זו שהגתה, ומפיקה בפועל, ביחד עם 2 חברות מובילות בתעשיית בוליווד במומבי, הודו.

 

המופע יגיע גם לעיר?

"הייתי רוצה, אבל אין באשדוד לוקיישנים מתאימים, שיהיו תואמים גם לרמת הביקוש. לדבריו, מבחינה תקציבית לא שווה גם להקים במה בחוף מי עמי בשביל המופע הזה כמו בפסטיבל חלון לים התיכון, בעיקר כי יש צורך בהתחשבות במבוגרים ובמכירת כרטיסים".

 

מה הלוקיישן שדרוש?

"עד 15,000 מקומות, ובאשדוד אין פארק כזה שיתאים למופע מהסוג הזה, יש כרטיסי VIP, יש עמידה, יש הרבה מבוגרים הודים, קווקזים, בוכרים, שהם אוהבי התרבות הזו, אי אפשר להביא אותם בצורה כזו. זה מקום שצריך להיות מסודר, עם מקומות ישיבה ואזור של מקומות עמידה".

פנקר מוסיף "לפי מה שאני יודע, אנשים מהעיר יגיעו למופע באמפי לייב, ראשון לציון, שם הוא יתקיים". לדבריו, "זה מופע יחידני, הכוכבים יגיעו ב8.10, יעשו חזרות גנרליות ובערב של ה- 9.10 הם מופיעים, מדובר בלוח זמנים מאוד צפוף. יש פה קהילה באשדוד שרוצה לפגוש אותם, אבל לצערי לא אוכל להכניס אותם כי האומנים האלו מאוד עסוקים. יש פה באשדוד גם הרבה עובדים זרים מהודו, שהתקשרו אליי באופן אישי ואמרו לי שהם גדלו על חלק מהכוכבים שמגיעים, והם רוצים תמונה איתם, אבל זה לא בשליטה שלי".

 

אבל אתה יוזם את הפרוייקט, בכל זאת יש לך שליטה

"כן, אבל להכניס אותם לאשדוד זה בעייתי. הבאתי אותם למטרה אחת- להופעה, אני לא יכול לשנות את הלו"ז שלהם, אם הם היו נשארים לעוד כמה ימים, אז ודאי שהייתי מכניס אותם לפה".


ספר לי על המופע

למופע המוזיקלי הבוליוודי הם קראו Bollywood4Ever, בו יופיעו על במה אחת 80 שחקנים, זמרים ורקדנים. המופע פותח מתוך מחשבה לשלב בו את המאפיינים הבוליוודיים הבולטים ובהם: פעולה, דרמה, זוהר, ריקודים ומוסיקה הודית ייחודית.

כוכבי תעשיית הסרטים בבוליווד שישתתפו במופע הם השחקנים אקשי קומאר, קארינה קאפור, מהדורי דיקשט, שילפה שטי, אדיטה נאראיאן, הצמד שאריב טושי וסנג'אי שטי עם להקת הרקדנים שלו.

נראה שכוכבים אלה מתפעלים דפי רשתות חברתיות בהיקף של מיליוני מעריצים, קרינה קאפור לדוגמא בעלת 42 מיליון עוקבים באינסטגרם.

כוכבי בוליווד, צילום: יח"צ

כוכבי בוליווד, צילום: יח"צ

המופע Bollywood4Ever יתקיים בזאפה לייב פארק בראשון לציון, ב -9 באוקטובר
בעלות
התחלתית של 399 שקלים ועד 1490 שקלים ב- VIP.
רכישת כרטיסים באתר

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר