גבעת יונה, אשדוד. צילום: לימור אדרי
גבעת יונה, אשדוד. צילום: לימור אדרי

אשדוד שלא הכרתם: סיורים ללא תשלום בחוה"מ סוכות

חושבים שמכירים את אשדוד? "חברה לתיירות אשדוד" יוצאת בסיורים לעיר מזוויות מקוריות לכבוד חוה"מ סוכות

פורסם בתאריך: 18.9.18 08:30

     

חיפשתם אטרקציה קרובה ומרעננת לבלות בה עם הילדים במהלך חופשת סוכות? לא תצטרכו להרחיק הפעם אל מחוזות רחוקים… ממש כאן באשדוד, שורה של מסלולי סיור בנושאים שונים המציגים בפני המשתתפים פן אחר של העיר על ידי מדריך מוסמך, וללא עלות.
שקיעה בשפך נחל לכיש, הדיונה הגדולה ופארק החולות ועוד, לאלה שמכירים ולאלה שטרם- בואו להכיר!

ב"חברה לתיירות אשדוד" יצאו לדרך עם המיזם ביוני בשנה שעברה, פרוייקט המזמין את הציבור הרחב לבוא ולהכיר את העיר מזוויות שונות ומקוריות, באמצעות סיורים מודרכים ללא תשלום המותאמים לכל המשפחה. במהלך השנה החולפת השתתפו בסיורים מאות רבים של משפחות מקרב תושבי העיר ומחוצה לה. הסיורים הם מסלול הליכה בני שעתיים כל אחד ומועברים על ידי  מורי דרך מוסמכים מקומיים.

מסלולי הסיור מתקיימים לסירוגין בכל סוף שבוע ובחופשות החגים, ולוקחים  את המשתתפים לנקודות שונות ונסתרות בעיר, שאפילו תושביה הוותיקים לא מכירים את כולן.

את הפרויקט מרכזת מלי בונאבידה, תושבת העיר ומורת דרך מוסמכת ותיקה, אשר במסגרת שיתוף הפעולה עם החברה לתיירות אשדוד,  מביאה את ניסיונה הרב ומפתחת כל העת מסלולי סיור חדשים: "התיירות באשדוד במגמת תנופה אדירה יש כל כך הרבה מה לראות , לשמוע וליהנות מהעיר. אני שמחה לראות ולהדריך מטיילים רבים, גם בעיר וגם מחוץ לעיר, שבאים לראות, לטייל וכמובן לא מפסיקים לומר כמה יפה פה!"

משה דנינו, חבר מועצת העיר והממונה על החברה לתיירות, מציין כי הפרויקט מיועד לחשוף את העיר ואת נכסיה התיירותיים בקרב אלה המבקשים להכירה –  מחוץ לעיר ובקרב תושביה: "אני בעצמי למד כל פעם דבר חדש על העיר בה גדלתי, וכל פעם מחדש אני מופתע לטובה מכמות האטרקציות שיש לה להציע".

 

מסלול 1 –" קסם על המים":

סיור מרתק לאורך חופו הצפוני של אשדוד לשפך נחל לכיש בו מתגלה למשתתפים עולם קסום ובו מגוון אקולוגי רחב של בעלי חיים ימיים ויבשתיים. משם הסיור ממשיך לאורך הטיילת המלווה את הנחל בפארק לכיש. לאחר מכן עולים אל נקודת התצפית הטבעית הגבוהה ביותר בעיר – "גבעת יונה" ושומעים את סיפור המקום. הסיור מסתיים בגן ע"ש אלישבע אשתו של לוי אשכול.

25/9, יום שלישי בשעה 10:00, מפגש בלובי מלון west

נחל לכיש, צילום: זאב רויטמן

נחל לכיש, צילום: זאב רויטמן

מסלול 2 – "ים של חולות":

השמורה המדוברת ביותר באשדוד טומנת בחובה עולמות מרתקים ומסתוריים. בין חולות הזהב מחפשים המשתתפים עקבות בעלי חיים, מחילות ורמזים, נהנים מסיפורו של גרגר החול- מהיכן הגיעו החולות וכיצד נוצרו הדיונות, מטפסים עד  לפסגת הדיונה ומסיימים מתחת לעצי השקמה העתיקים למרגלותיה.

26/9, יום רביעי בשעה 10:00, מפגש במתחם ביג פאשן

אנשים בדיונה, צילום: אבי רוקח

אנשים בדיונה, צילום: אבי רוקח

מסלול 3– בעקבות עקרבים וכוכבים – "ספארי לילה":

הידעתם? כשהירח עולה ובחוץ כבר הכל חשוך פרט לאור נצנוץ הכוכבים, בדיונות החול הזהובות של אשדוד האקשן רק מתחיל… בעזרת פנסי אולטרה-סגול, ניתן למצוא ולצפות בחיות רבות וייחודיות לאזור. המשתתפים מגלים עקבות בעלי חיים, מחילות ועקרבים, ולסיום מתגלגלים להנאתם בדיונה הגדולה.

27/9, יום חמישי בשעה 20:00, מפגש במתחם ביג פאשן

סיור באשדוד, צילום: תיירות אשדוד

סיור באשדוד, צילום: תיירות אשדוד

מסלול 4 – "שקיעה בנחל לכיש":

סיורי ערב קסום מיוחד: נצעד בכיף לאורך הטיילת החדשה בחופה הצפוני של העיר המסתיימת בשפך נחל לכיש, בסמוך לשובר הגלים הדרומי של הנמל. משם יתקיים סיור לאורך טיילת הנחל, ולאחר מכן לגבעת יונה לתצפית מרהיבה על הנמל, שפך הנחל ורצועת החוף. החלק האחרון של הטיול יתקיים בגן אלישבע הירוק, ומשם חזרה לנקודת ההתחלה.

29/9, יום שבת בשעה 17:30, מפגש בלובי מלון west

סיור באשדוד, צילום: תיירות אשדוד

סיור באשדוד, צילום: תיירות אשדוד

ה"חברה לתיירות אשדוד" מפרסמת כי ניתן להירשם מראש וללא עלות לכל אחד מהסיורים בימי שלישי עד שבת, דרך האתרלפרטים נוספים והרשמה: עמוד הפייסבוק תיירות אשדוד: Visit Ashdod,
לשכת התיירות: 08-8545815 ,08-8545210

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר