ניצה טרמין 1-צילום עידו רוזנטל

רומנסה מבית אבא של המוזיקאית ניצה טרמין

מופע  בספריה העירונית של הזמרת והמוזיקאית ניצה טרמין,  עם סיפורים מבית אבא, שירים בלדינו, שירי פאדו (סגנון מוזיקלי מפורטוגל) ושירי האלבום , "רומנסה ספרדית", שכולו רומנסות גדולות ויפות בלדינו.   

פורסם בתאריך: 3.9.18 14:49

     

ניצה טֶרְמִין היא זמרת ומוזיקאית ישראלית, מבצעת בעיקר מוזיקה ספרדית, לאדינו, פאדו ומוזיקה צוענית. התגלתה במופע "בית פורטוגזי", שבו ביצעה משיריה של הזמרת עמליה רודריגז. אלבומה השני, שיצא בשנת 1999, כלל את הלהיט המתורגם "נפלי".

ניצה טרמין 1-צילום עידו רוזנטל

היא בעלת קול קונטרה אלט ייחודי ונמוך. במהלך השנים שיתפה פעולה על הבמות עם מספר אומנים, בהם שמעון פרנס, ירון אנוש ואומן הגיטרה באלדי אולייר.בשנת 2010 הקליטה טרמין את האלבום "רומנסה ספרדית", שיצא לחנויות בספטמבר 2010, בו נכללים 14 שירי לאדינו, בחלקם שלא הוקלטו מעולם וכאן זוכים לביצוע בכורה של טרמין. בין השירים היותר מוכרים ניתן למצוא את "אדיו קרידה", "המלך נמרוד" ("אל ריי נמרוד"), "מנסניקה", "מאמא יו נו טנגו ויסטו" ו"צור משלו אכלנו".

לאלבום צורפו 3 רצועות בונוס לשיריה המוכרים של טרמין בעברית מהעבר: "קטיפה שחורה", "הטנגו של נפלי" ו"לילה אפל", שהולחן על ידי יוני רועה, אותם הקליטה גם בספרדית. בסך הכל כולל האלבום 17 רצועות. האלבום הופק כולו על ידי טרמין עצמה ובשיתוף עם אורי הרפז. בתוך עטיפת האלבום כתבה טרמין: "את האלבום הזה יצרתי באהבה רבה מתוך געגוע לבית ולמורשת שאינם עוד אך צרובים בלבי ונשמתי. בשירתי רוצה אני לגעת ולחבק את נשמת כל אחד ואחת מכם". את האלבום מלווה מופע שנקרא על שם האלבום, ובו מבצעת טרמין שירי לאדינו מהאלבום וגם שירים נוספים בלאדינו שאינם כלולים בו, לצד קטעי קישור המספרים ומתארים את התרבות הזו, אותה היא עושה כל מאמץ על מנת לקדם. בנוסף, משלבת טרמין במופע זה שירים נוספים מדרכה המוזיקלית במהלך השנים ובהם שירי פאדו ושירים צועניים. היא מופיעה עם המופע החל משנת 2010 ועד היום .יום שלישי, 4.9, בשעה 20:00 ,ספריה עירונית ,רחוב קיבוץ גלויות 4, אשדוד. טל: 08-8564280. מחיר כרטיס 20 ש"ח בלבד.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר