מתוך הסרט "גם וגם" בבימויין של נעה אסטנג'לוב וחברותיה
מתוך הסרט "גם וגם" בבימויין של נעה אסטנג'לוב וחברותיה

גאווה מקומית על המסך

בפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה יוצג הסרט “גם וגם”, המביא את סיפורו של נער שעושה את צעדיו הראשונים בעולם הדראג. זהו סרט הגמר של השחקנית נעה אסטנג’לוב, המשרתת כעת בתיאטרון צה”ל, ושתי חברותיה ממקיף ו’ באשדוד

פורסם בתאריך: 1.6.18 18:35

     

בימים אלו הסרט ה״סוסיתא של הרצל״, בכיכובה של נעה אסטנג’לוב, המציג את חייהם של תושבי שדרות מזווית חדשנית מוקרן במוזיאון תל אביב.

אבל אסטנג’לוב, בוגרת מקיף ו’ באשדוד וכיום חיילת טרייה בתיאטרון צה”ל, יודעת לתפקד היטב גם מאחורי המצלמה, בתפקיד הבמאית. ההוכחה לכך היא שהסרט שהפיקה במסגרת מגמת התקשורת שבה למדה יוקרן ביום שישי (1 ביוני) בפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה.

הסרט מספר על ישי, נער שעושה את צעדיו הראשונים בעולם הדראג ומתמודד עם קונפליקטים שונים, ובראשם הרצון להתקבל בידי הוריו. הסרט זכה לתהודה גם  כשזכה במקום הראשון במחוז דרום בתחרות מגמות תקשורת כסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר.

נעה, מהי עלילת הסרט?

“הסרט מספר את הסיפור של ישי, בחור בן 19, שמשתייך לקהילה הגאה ומחליט לנסות להיכנס לעולם הדראג, נושא די מטושטש בחברה שלנו, אל מול הרצון שההורים שלו יקבלו אותו. ליווינו את ישי מהרגע שהחליט שהוא רוצה ליצור דמות דראג קווין ועד ההופעה הראשונה, ליווינו אותו בכל החששות, התקוות והפחדים מול ההורים, וזאת הייתה חוויה מרגשת ומעניינת, שבסופה יצא סרט שאנחנו, הצלמת נטלי טל והעורכת רוני כהן, מאוד אוהבות, אנחנו מקוות שהסרט יעורר קבלה והכרה. הסרט נמצא גם ביוטיוב למי שמעוניין לצפות, 'גם וגם — סרט גמר'".

אסטנג'לוב

אסטנג'לוב

הסרט, שאורכו כ-15 דקות, יוצג במסגרת הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה, מפגש תרבותי ייחודי הנערך מדי שנה בסינמטק תל אביב. במהלך עשרת ימי הפסטיבל, אשר חופף בזמנו לשבוע הגאווה בחודש יוני בתל אביב, משולבות הקרנות למגוון סרטים, שרובם אינם מגיעים להפצה בישראל.

הפסטיבל, שמתקיים זה יותר מעשור, מציע תכנית עשירה לקהל המבקרים תוך שאיפה להעצמת הסובלנות והפלורליזם בחברה הישראלית על שלל גווניה. לצד הקרנת סרטים מהעולם, הפסטיבל שם דגש על עידוד היצירה הישראלית המקורית, מקיים תחרות סרטים ישראליים קצרים נושאת פרסים, נותן במה לאמנים ויוצרים מקרב הקהילה ומחוצה לה.

מאיפה הגיע הרעיון לסרט בנושא כזה?

“חיפשנו נושאים שמעניינים אותנו, ורוני העורכת הציעה להתעסק בקהילה הגאה. חשבתי על איזו סוגה בקהילה הגאה אנחנו פחות יודעים או שומעים? וישר חשבתי על הדראג, שלפחות אצלנו זה היה נושא קצת מטושטש. יש מלא סטיגמות על הנושא הזה, ועניין אותנו להיחשף ולחקור את העולם הזה, לגלות צדדים חדשים ובעיקר לחשוף לעוד אנשים את מה שאנחנו ראינו וגילינו”.

כיצד התבשרתם שנבחרתם לפסטיבל, האם בעקבות הזכייה במחוז דרום?

“יחד עם רכז המגמה במקיף עודד קסירר שלחנו את הסרט לכל מיני פסטיבלים. הסרט זכה מקום ראשון במחוז דרום ומקום שני בארצי, ובמקביל עודד סיפר לנו שהגענו לגמר בפסטיבל הקולנוע הגאה, שזה באמת הכי טוב שיכולנו לבקש. ככה גם ניתנת לנו ההזדמנות להודות לישי, גיבור הסרט, כמו שצריך ולהעניק לו הכרה במסגרת העולם שלו”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר