מרכז קהילתי ספרא, פעילות להנצחת השואה
לאסוף את השברים יד ושם. מיזם

היום במרכז קהילתי 'ספרא': מיזם איסוף של 'יד ושם' להצלת פריטים ועדויות מתקופת השואה

"לאסוף את השברים": האם סיפור המשפחה מתועד לדורות הבאים? היום במרכז קהילתי 'ספרא' ייערך מיזם ייחודי של 'יד ושם' להצלת פריטים ועדויות מתקופת השואה                 

פורסם בתאריך: 7.5.18 11:55

     
 היום במרכז קהילתי 'ספרא' נערך במסגרת פרויקט "לאסוף את השברים" של 'יד ושם' איסוף להצלת פריטים וראיונות לצורך עדויות מתקופת השואה: אם יש ברשותכם חפצים , מכתבים , מסמכים , יומנים , תצלומים , סרטים , יצירות אמנות ,עדויות ועוד אתם מוזמנים היום, יום  שני ,7.5.18 בין השעות 9:00-15:00 במרכז קהילתי 'ספרא',מבצע לאומי להצלת פריטים אישיים מתקופת השואה – משרד החינוך והחברה העירונית לתרבות הפנאי חברו יחד, ל"יד – ושם" לצורך המבצע "לאסוף את השברים".לרבים מאתנו יש פריטים חשובים, המספרים על גורל יקירינו –  על משפחות, אנשים וקהילות, מתקופת השלטון הנאצי והשנים הראשונות שאחריו בכל ארצות הכיבוש, כולל ארצות צפון אפריקה (לוב, טוניס, אלג'יר ומרוקו).
מרכז קהילתי ספרא, פעילות להנצחת השואה

מרכז קהילתי ספרא, פעילות להנצחת השואה

המסמכים, התצלומים והחפצים מתבלים ועלולים ללכת לאיבוד. אנו פונים אליכם בקריאה נרגשת – ניצולי השואה ובני משפחה, לקחת חלק במבצע חשוב זה. לחפש בבתיכם ולתרום אותם למשמרת עולם ב"יד – ושם". בפרויקט "לאסוף את השברים", ממשיכים אנשי 'יד ושם' זו השנה השישית  ללקט פריטים מתקופת השואה ולתעד את הסיפורים שמאחוריהם."חלק גדול ממה שאנו עושים ביד ושם מבוסס על התיעוד הזה‭,"‬ אמר יו"ר יד ושם אבנר שלו. "סיפורים אישיים המסופרים באמצעות הפריטים מוסיפים ממד משמעותי לחינוך ולהנצחת השואה‭."‬לצורך איתור הפריטים מתקיימים מדי שנה ימי איסוף בכל רחבי הארץ. זהו מבצע הצלה כנגד השעון. הכוונה היא לאסוף את החפץ, המסמך, התצלום וכו'  ולספר את הסיפור מאחוריו.
הפרויקט הזה מיועד גם לאנשים אשר היו בבריגדה היהודית, מחנות העקורים, ולמי שעלו לארץ באופן לא לגלי ועד מלחמת השחרור. לכולם יש תפקיד חשוב בהנצחה למען הדורות הבאים: אנו נבקש מכם להגיע ביחד עם החמרים שלכם ולספר את סיפורכם. צוות יד – ושם יגיע עם ציוד משוכלל, לצילום והקלטה. מי שלא ירצה למסור את המסמך או הפריט, יוכל לתת צילום בלבד. הצילום ייעשה במקום-העתקים דיגיטליים ימסרו במקום.
"לאסוף את השברים" , יום  שני ,7.5.18 בין השעות 9:00-15:00 מרכז קהילתי 'ספרא'\ רחאב 4 , למידע נוסף ניתן לפנות בכל שאלה לאיש הקשר במבצע גרגורי זלטקין מתנ"ס 'ספרא':  054-4867078

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר