שלומי שבת, יתארח אצל שלום חנוך בפסטיבל תור הזהב ביום רביעי. צילום: יניר סלע

יש מה לעשות באשדוד: כל אירועי חול המועד פסח בעיר (ובסביבה)

מחפשים מה לעשות בחופש ולאן לקחת את הילדים? קבלו סקירה של מגוון אירועים, מופעים, פסטיבלים והצעות לטיולים

פורסם בתאריך: 31.3.18 19:24

     

עכשיו זה תור הזהב

פסטיבל תור הזהב 1-4 באפריל: חנוך ושבת, מחווה לשאנסונירים הגדולים, עמדי וגושן עם חברים

הסרט “לשבור את הקרח”

זהו סרטה של הבמאית רמה בורשטיין ובו מסופר סיפורה של מיכל, בחורה בת 32 שחזרה בתשובה לפני 12 שנים ועדיין לא נישאה. היא פונה לסגולות ולשדכנים, חווה פגישות מייאשות עם שלל חתנים פוטנציאליים, אך ללא תוצאות. כשהיא סוף סוף מוצאת חתן, בעל תשובה נאה, הוא מבטל את החתונה כחודש לפני המועד המיוחל. מיכל מסרבת להתמסר לייאוש ולאכזבה ומחליטה להמשיך בהכנות ולדבוק בתכניתה המקורית להתחתן.

שחקנים: נועה קולר, עוז זהבי, עמוס תמם, עודד לאופולד, עירית שלג, רוני מרחבי, דפי אלפרן.

לפני ההקרנה תתקיים הרצאה קצרה של נועה רוט, בתה של הסופרת המוערכת יהודית רותם. רוט תשוחח על סיפור חייה הדרמטי, עזיבת העולם החרדי והניסיון לחבר מחדש את משפחתה השסועה, ועל הדרך שעברה כדי להקים בית משלה כאם חד הורית לתינוקת פגה שנולדה בנפאל במהלך רעידת האדמה הגדולה.

ראשון 1.4, בשעה 20:00, המשכן לאמנויות הבמה אשדוד

>> פרטים נוספים אודות פסטיבל תור הזהב

השושנה פורחת — מיטב הרומנסות בלאדינו

מופע מחווה לטרובדור לוליק, החוגג 60 שנות קריירה ולרגל יום הולדתו ה-80.

לוליק, בעל קול הטנור הלירי, התפרסם במחצית השנייה של שנות ה-50 כסולן להקת פיקוד צפון ובשנות ה-60 השתתף בשלל הצגות ומופעים מוזיקליים. לאחר שהוציא אלבומי לורקה ולאדינו, הפך לוליק להיות מזוהה יותר מכול עם המוזיקה שמקורה בספרד.

אלבום הלאדינו שלו נקרא “השושנה פורחת”, ובו הוא שר, מנגן בגיטרה ומספר סיפורים. משתתפים נוספים במופע: ניצה טרמין, קובי זרקו, מור קרבסי — שירה; יחיאל חסון — גיטרה; רפי וולבה — קלידים וניהול מוזיקלי; להקת הפלמנקו הישראלית “קומפאס”

ראשון 1.4, בשעה 20:30, בית יד לבנים אשדוד

שירת הבקשות

הפייטן רבי דוד אדרי ואנסמבל הפייטנים הישראלי של המרכז לפיוט ושירה אשדוד מציגים מחרוזות מרגשת של פיוטים נבחרים מתוך שירת הבקשות: “דודי ירד לגנו”, “ידיד נפש”, “שחר אבקשך”, “אדיר לא ינום” ועוד שפע פיוטים שכתבו משוררי תור הזהב, מרבי יהודה הלוי ורבי שלמה אבן גבירול ועד למשוררי הדורות האחרונים, ובהם: רבי אלעזר אזכרי, רבי דוד אלקיים ורבי דוד בוזגלו.

במפגש יתארח הזמר ציון גולן שיבצע מחרוזת פיוטים ממסורת יהודי תימן.

ראשון 1.4, בשעה 21:30, בית הכנסת שאר ישוב

 

עיסאווה מרוקו

עיסאווה הוא כינוי לחבורת אנשים המתכנסים יחדיו לשירה רוחנית דתית. חבורת השירה הראשונה נוסדה במאה ה-15 בעיר מקנס שבמרוקו בידי השיח' אל האדי בן עיסה, ומכאן השם "עיסאווה".

צילום: סופיאן בואלי

השירה מלווה בריקודים סוחפים אשר מביאים את קהל המשתתפים למצבי טראנס והזדהות רגשית עמוקה עם השירים והקצב המיוחד. להקת עיסאווה, המגיעה אלינו ממרוקו, היא אחת הלהקות אשר שומרות על הסגנון ועל אופייה הייחודי של מסורת עתיקה זו, ולראשונה בפסטיבל תור הזהב תוכלו להיסחף גם אתם אל הקסם הרוחני שלהן. הכניסה חופשית.

ראשון עד רביעי 4-1.4, החל משעה 19:00, לובי המשכן לאמנויות הבמה אשדוד

 

סוליקא — מחזמר ישראלי מקורי

תיאטרון באר שבע במחזמר ישראלי מקורי שנכתב בהשראת סיפורה האמיתי של סוליקא, הנערה היהודייה מטנג’יר אשר נקרעה בין אהבתה ובין אמונתה. היא נאלצת להיאבק על עקרונותיה ועל כבוד, דווקא בימיו המפוארים של הדו—קיום היהודי-ערבי במרוקו.

נסרין קדרי. צילום: אילן בשור

שחקנים: נסרין קדרי, רעות אלוש, עלאא דקה/ גיל כהן, יקיר וקנין, אורי זגורי, עדי זורע, יגאל מזרחי, אסתי אסרף, תום חודורוב, אליה לסרי/ ספיר מנור, לירן מזרחי, ענבל מילוא, כרמל קנדל/ יהב מרום, אלעד סננס. מאת: מאור סבג ותאיר סיבוני, בימוי: רפי ניב

שני 2.4, בשעה 20:00, המשכן לאמנויות הבמה אשדוד

 

אנסמבל גולהא

אנסמבל גולהא הוא הרכב מוזיקלי המציג שפע יצירות מרפרטואר המוזיקה הפרסית ומיהדות איראן עתיקות היומין. ההרכב הוקם בשנת 2008 ומאז הוא מבצע במופעיו קטעים אינסטרומנטליים וקטעי שירה, ריקוד ודקלום של משוררים יהודים ידועים כמו האפז סעדי ומוולאנה (רומי).

צילום: ליאור ששון

בהשתתפות: מנשה ששון — ניהול מוזיקלי וסנטור; פארזנה כהן — קריאה אמנותית; אורית סוכרי — קטעי מחול; משה הגיגי — זארב ודומבאק; יעקב מירון — חליל צד; ניר סרוסי — כינור; מרינה טושיץ’.

שני 2.4, בשעה 20:00, אודיטוריום מונארט אשדוד

 

Petite Fleur 2

מופע שנסונים צרפתיים נוסטלגי, מרהיב ומרגש מפגיש תשעה זמרים ונגנים וירטואוזים המביאים אל קדמת הבמה את הקלאסיקות הגדולות והעל-זמניות של מיטב היוצרים והמבצעים במוזיקה ובשאנסונים הצרפתיים מאז ועד היום: שארל אזנבור, אדית פיאף, ז’ילבר באקו, איב מונטאן, ז’ק ברל, שארל טרנה, אנריקו מסיאס, ז’ו דאסין, דאלידה, כריסטוף, ג’ורג’ מוסטקי, מישל פוגאן, אלן ברייר, ועוד רבים וטובים.

ראשון 2.4, בשעה 20:30, בית יד לבנים אשדוד

 

לילה של כוכבים

עידן עמדי, נתן גושן, חנן בן ארי, ישי ריבו, עידן רפאל חביב על במה אחת.

הפקת מקור מיוחדת לפסטיבל תור הזהב המציגה על במה אחת ותחת כיפת השמים את הקולות המרתקים של היוצרים החדשים בישראל בעלי הגוון המיוחד והמקורי בערב של להיטים ושירים מרגשים מתוך הרפרטואר המוכר והאהוב שלהם.

עמדי. צילום: אוהד רומנו

עידן עמדי, נתן גושן, חנן בן ארי, ישי ריבו ועידן רפאל חביב זכו בשנים האחרונות להצלחה כבירה הן בתחנות הרדיו והן על הבמות ברחבי ישראל והעולם. שיריהם מביאים אל הקהל ניחוחות שורשיים מהמוזיקה שעליה גדלו והשפעות עמוקות מהתרבות היהודית לצד לחנים ועיבודים עדכניים שכבשו את הארץ כולה.

שלישי 3.4, בשעה 20:00, אמפי אשדוד

 

ידיד נפש

במחווה לפסטיבלי הזמר החסידי התזמורת הסימפונית אשדוד בניצוחו של מנשה לב רן, מייסד הפסטיבל החסידי ומקהלת הרבנות הצבאית, מבצעת קונצרט שכולו הוקרה לשירים מן המקורות אשר נולדו בפסטיבלי הזמר החסידי: “ידיד נפש”, “ישראל ישראל”, “והאר עיננו”, “למנצח שיר מזמור”, “נצח ישראל” ורבים וטובים אחרים.

במופע מתארחים כמה מהאמנים הגדולים שביצעו את השירים המקוריים: חנן יובל, שולי נתן, רותי נבון, יהודה אליאס, אופירה גלוסקא, עדנה לב, דני גולן, ולצדה תופיע מקהלת השקמים, אשר מופיעה ברחבי הארץ והעולם עם יצירות קלאסיות ושירים ישראליים בעיבודים מיוחדים.

מנחה: אבשלום קור; עיבודים וניצוח: מנשה לב רן; נגנים: התזמורת הסימפונית אשדוד.

שלישי 3.4, בשעה 21:00, המשכן לאמנויות הבמה אשדוד

 

פיירוז

מופע מחווה לזמרת האגדית פיירוז, ובו ביצועים מלאי השראה לשיריה של הכוכבת הלבנונית, אשר הפכה בשנות ה-70 לשגרירה המוזיקלית הגדולה של לבנון.

המופע מגיש לקהל מבחר שירים קלאסיים ופולקלוריים שכתבו והלחינו האחים עאסי ומנסור אלרחבאני בליווי עשיר בצלילים של מקהלת סטאר קידס והתזמורת למוזיקה ערבית מנצרת, המשלבת כלי נגינה מזרחיים ומערביים: כלי קשת ונשיפה, עוד וקאנון, כינור מערבי ומזרחי, חליל וחלילית וכלי הקשה.

שלישי 3.4, בשעה 20:30, בית יד לבנים אשדוד

 

היוונים

חגיגה יוונית עם הכנרית ליאת רוזנברג ואיתה המתופף אלון הלל, שניגן לאורך השנים בין השאר עם רמי קליינשטיין, ריטה ויהודה פוליקר, חבר ליוני פוליקר ולאלי חדד ויחד הקימו את להקת “היוונים”, המנציחה ומחדשת את הקלאסיקות מן המוזיקה היוונית.

שלישי 3.4 בשעה 20:00, אודיטוריום מונארט אשדוד

 

הסרט “מחר יאיר השחר”

הסרט “חתה יסבח סבח” (ממרוקאית: “עד שיגיע מחר”) בבימוי דוד דרעי הוא דרמה זוכת פרסים בכיכובם של ריימונד ויעל אבקסיס, רוחמה מלכה ואורי גבריאל, מספרת את סיפורה של ליליאן אלמקייס, בעלת סלון כלות בעיירה ירוחם.

ריימונד ויעל אבקסיס

במהלך שבוע אחד, דרמטי במיוחד, מתמודדת ליליאן עם שפיותה ההולכת ומתרופפת של אימה המזדקנת שחיה איתה בבית, עם משבר בחיי הנישואים של בתה (יעל אבקסיס) ועם מחזר לא קרוא (אורי גבריאל) שמאיים על בדידותה המזהרת. ליליאן, אישה עקשנית, מטפלת בכל הצרות שניחתו על ראשה בשיטה המוכרת לה ביותר: הדחקה. אלא שבשלב מסוים היא מגלה שצרותיה רק גדלות.

לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם הבמאי דוד דרעי.

שלישי 3.4, בשעה 19:00, אודיטוריום המרכז להורות משמעותית, רובע י”ב אשדוד

 

שלום חנוך מארח את שלומי שבת

לראשונה על הבמה שני ענקי המוזיקה הישראלית נפגשים לערב חד פעמי: שלום חנוך, מהאבות הרוחניים של הרוק הישראלי, מארח את שלומי שבת, מגדולי הזמרים והיוצרים בישראל, במופע מלא אנרגיה מחשמלת ושופע להיטים.

צילום: אורית פניני

התכוננו לאין ספור ביצועים מרגשים וייחודיים לערב זה, שיר אחר שיר: “מחכים למשיח”, “הדרכים הידועות”, “נגד הרוח”, “סוף עונת התפוזים”, “אהבת נעוריי”, “ככה וככה” וכמובן להיטים מהרפרטואר של שלומי שבת בליווי הלהקה האגדית של שלום חנוך.

בהשתתפות: משה לוי — קלידים, המונד, אקורדיאון; רוני פיטרסון — גיטרות; זיו הרפז — גיטרה בס; ברק קרם — תופים; טל אבירם — קלידים ותכנות.

רביעי 4.4, בשעה 20:30, אמפי אשדוד

 

יהודה הלוי פינת אבן גבירול

המסע אל מעבר לנהר הסמבטיון: אגדה מוזיקלית לתזמורת ופיוט. הסמבטיון הוא שמו של נהר אגדי, שלפי המסורת היהודית הוגלו אל מעבר לו עשרת השבטים בידי מלך אשור ומשם נפוצו למדינות ותרבויות שונות. האגדה המוזיקלית מנסה באמצעות מילים ומנגינות לצייר תמונה של המוזיקה שהייתה אולי מתהווה אם אותם שבטים אבודים היו נמצאים ונפגשים שוב עם העם היהודי, שפתו ומסורתו, כפי שאנו מכירים אותן היום.

בהשתתפות: שלומי שבן, שי צברי, נטע אלקיים, משה לוק, התזמורת האנדלוסית הישראלית ואנסמבל הפיוט. הפקה מוזיקלית — יוסי פיין; עיבודים — אלעד לוי; ניהול אמנותי — נענע דיסק ופיסטוק אמנים.

רביעי 4.4, בשעה 20:30, המשכן לאמנויות הבמה

 

הבנות של אבא

"הבנות של אבא", מחזה מקורי של השחר, תיאטרון רב תרבותי, הוא סיפורו המשפחתי של אליהו סייג ובנותיו, סיפור הפותח צוהר לעולמה של יהדות עיראק בשנים שקדמו לעלייתם לארץ.

צילום: דליה גל סברדלין

בעיצומו של חג השבועות תש”א (1941), על רקע עליית הנאציזם באירופה, פורץ פוגרום אכזרי ביהודי עיראק שנמשך שלושה ימים ומאז נקרא “הפרהוד” (שמשמעו ביזה, שוד, פוגרום). אליהו, כמו חלק גדול מהקהילה היהודית, מגיע להבנה כי זמנה של משפחתו בעיראק תם.50 שנה לאחר מכן, בימי מלחמת המפרץ, צוואתו של אליהו מהווה סלע מחלוקת בין בנותיו ומאלצת אותן לצאת למסע מצמרר אל עברן. סודות שנחשפים לעיני נכדתו של אליהו מביאים אותה להבנה עד כמה עברה של משפחתה רודף אותה עד היום.

מחזה: גילית יצחקי; בימוי: אורי גבריאל; שחקנים: אורי גבריאל, גילית יצחקי, לירית מאש, שרון מלכי שמש, אלי מנשה, נואית קדם.

רביעי 4.4, בשעה 20:30, בית יד לבנים אשדוד

 

סיור מודרך בבתי הכנסת בעיר

בית כנסת הוא מקום להתכנסות ותפילה, אך בעיצובו ובמנהגיו שונה הוא מקהילה אחת לאחרת: מדוע נכנסים יחפים לבית הכנסת הקראי? מדוע זקני העדה האתיופית מעדיפים שלא ללמד את הצעירים להתפלל בניב העתיק? כיצד מתבטאת שמירת המסורת אל מול ההתחדשות בחברה?

הצטרפו לסיור בבתי הכנסת המרתקים והמגוונים של אשדוד ותלמדו על שפע התרבויות. השתתפות ב—10 שקלים בלבד (מחיר מסובסד).

רביעי 4.4, בשעה 17:30, איסוף ופיזור במוזיאון לתרבות הפלישתים על שם קורין ממן אשדוד

 

פסח בפארק אשדוד—ים

במהלך חול המועד פארק אשדוד—ים פתוח לקהל הרחב ומציע מגוון הפעלות, סדנאות ומופעים. ריכזנו עבורכם את האירועים לפי ימים ותאריכים.

סקייט פארק

כל יום בשעות 13:00-9:00 יתקיימו סדנאות לימוד והדרכה בדגש על בטיחות.
כל יום בשעות 21:00-20:00 יתקיימו הפעילויות הבאות:
ראשון 1.4 — אימון תחנות במחזוריות
שני 2.4 — שיעור זומבה
שלישי 3.4 — שיעור אתני בליווי דרבוקה
רביעי 4.4 — שיעור פילאטיס
חמישי 5.4. — ריקודי עם.

“אביב בפארק”

בימים שני ושלישי 3-2.4, בשעות 15:00-10:00:
מתחם ג’ימבורי לגיל הרך, מתחם מתנפחים לילדים ונוער, מתחם יופי — עיצוב וקישוט שיער, עמדת מניקור, עמדת קעקועי זהב, מתחם משחקי ענק לכל הגילים, הולכי קביים, תיאטרון רחוב, דוכני מזון והופעות של כוכבי הילדים והנוער.


כמו כן יהיו הופעות: בשני 2.4 — נועה קירל, מיקי כוכבת הילדים;
שלישי 3.4 — מיכל הקטנה ורוי בוי.

צילום: Talia Rosin סרטי י'

בשני 2.4, בשעות 22:00-16:30 — טורניר קט רגל נושא פרסים.

 

יוצאים לטייל באשדוד – מסלולי סיור עם מדריך ללא עלות

החל מיום ראשון, 1 באפריל, ובכל יום בשבוע החברה לתיירות אשדוד מציעה שורה של מסלולי סיור עם מדריך בנושאים שונים המציגים בפני המשתתפים פן חדש או נוסף של העיר. הסיורים ניתנים חינם.
בחברה לתיירות אשדוד יזמו חמישה סיורים מודרכים ללא תשלום, המתאימים לכל המשפחה. מסלולי הסיור יתקיימו במהלך השבוע של 5—1 באפריל (מסלול אחד בכל יום), וייקחו את המבקרים לנקודות שונות ונסתרות בעיר שאפילו תושביה הוותיקים לא מכירים את כולן.

נחל לכיש. צילום: קובי רפאלי

משה דנינו, חבר מועצת העיר והממונה על החברה לתיירות, מספר: “אני בעצמי למד כל פעם דברים חדשים על העיר בה גדלתי , וכל פעם מחדש אני מופתע לטובה מכמות האטרקציות שיש לה להציע”.
ניתן להירשם מראש לכל אחד מהסיורים (על בסיס מקום פנוי).

לפרטים נוספים והרשמה: עמוד הפייסבוק תיירות אשדוד Visit Ashdod, לשכת התיירות: 08-8545815, 08-8545210

מסלול 1: קסם על המים
מטיילים לאורך הטיילת הצפונית ונחל לכיש ומגלים עולם קסום של בעלי חיים בים ובנחל. עולים לגבעת יונה לתצפית מרהיבה על הנמל ושפך הנחל ויורדים חזרה דרך גן אלישבע.
ראשון 1.4, בשעה 11:00, מפגש בלובי מלון west

מצודת אשדוד-ים. צילום: אבי רוקח

מסלול 2: סודות המצודה
מטיילים לאורך הים ומגלים את סודות המצודה העתיקה אשדוד—ים, הקברים הביזנטיים וסודה הכמוס של המצדית.
שני 2.4, בשעה 11:00, מפגש בלובי מלון לאונרדו

מסלול 3: אשדוד “עד הלום”
סיור ברחבי הפארק ואתר מורשת הקרב, שבמהלכו נשמע את סיפור הלוחמים שבלמו במלחמת העצמאות את הכוחות המצרים מלהתקדם אל עבר תל אביב.
שלישי 3.4, בשעה 11:00, מפגש בביג פאשן, מול H&M

מסלול 4: תמונות אשדודיות
סיור נוסטלגי ברחובותיה הראשיים של העיר בין בתי הקליפורניות בעקבות סיפורם של 22 משפחות המקימים.
רביעי 4.4, בשעה 11:00, מפגש בלובי מלון west

מסלול 5: ים של חולות
מסלול חווייתי בדיונות החול הזהובות.

 

פארק אתגרים שב לפעילות – מגוון רחב של פעילויות לילדים

עם מתקנים חדשים, אוהל אירועים ממוזג, פינת חי והאטרקציה החדשה — רכבת הפועלת לאורך טיילת נחל לכיש — פארק אתגרים, הפינה הכי מרעננת בעיר, שב לפעילות לכבוד חג הפסח הקרב ובא.
אביב הגיע — פסח בא, ויחד עמו גם פארק אתגרים שב לפעילות ופתח את שעריו החל מהשבת האחרונה ובכל ימי חול המועד פסח.

צילום: החברה לתיירות אשדוד

הפארק, השוכן בתחומי פארק לכיש, מתחדש כל העת ומציע מגוון רחב של פעילויות שונות לילדים מגיל שנתיים עד 11, החל ממתחם פעלטף לגיל הרך, מתקן למכוניות מתנגשות, מגדל טיפוס, טרמפולינות, אומגה לילדים, אוהל אירועים ממוזג ובו שלל הפעלות שונות וכן מתחם פינת חי מגוון. במהלך חג הפסח בריכת השכשוך לא תפעל.

פארק אתגרים

אטרקציה חדשה (בתוספת תשלום של חמישה שקלים) הצטרפה אל הפארק השנה: רכבת ילדים מיוחדת אשר תצא משערי הפארק ותנוע לאורך טיילת נחל לכיש.

ימים ושעות הפעילות של הפארק: שישי—שבת 31.3-30.3 — הפארק סגור; ראשון—רביעי 4-1.4 — פתוח בשעות 17:00-10:00. לבירור פרטים נוספים ניתן להיכנס לעמוד הפייסבוק של פארק אתגרים וכן בטלפון: 053-750-6599

 

פסח, מצה ונייר
פעילות ותערוכות בצוללת הירוקה

הנייר הוא חלק מחיינו בבית, איננו חושבים עליו, על תרומתו לחיים המודרניים ועל האפשרות לחיות בלעדיו. האם במהלך היום אנחנו עוצרים לחשוב על משמעותו עבורנו? על האופן שבו הוא מיוצר? על חומרי הגלם הנדרשים לייצורו? מאיפה הם מגיעים ומה הדרך שהם עושים?

בחג הפסח הזה אנו מציעים לילדים סקרנים לגלות בכוחות עצמם בבית המלאכה של הצוללת הירוקה כיצד מייצרים נייר בייצור ביתי ואישי. מהם החומרים שממנו הוא עשוי, אילו תוספים נדרשים לייצורו וכיצד מערבבים ביניהם. בסדנה באורך יומיים נעשה את התהליך מא’ ועד ת’, וכל ילד ייצור את דפי הנייר האישיים שלו, ולבסוף נכרוך הכול לכדי מחברת אישית שכל ילד ייקח הביתה.

מתקפלים — מסע בעקבות הנייר. הצוללת הירוקה מזמינה אתכם למסע בעקבות הנייר: מאין הגיע? ממה הוא עשוי? אילו סוגי נייר קיימים והאם כל נייר ידידותי לסביבה? בסיומו של המסע נקיים בבית המלאכה סדנת קיפולי נייר.

הכניסה לסדנה בכל שעה עגולה. חול המועד פסח, הצוללת הירוקה, מוזיאון אשדוד לאמנות. לפרטים ושעות פעילות היכנסו לאתר המוזיאון

 

“אוספים אוספים”
תערוכה חדשה במוזיאון לתרבות הפלשתים

ביום ראשון 1 באפריל תיפתח במסגרת פסטיבל תור הזהב באשדוד תערוכה חדשה, ושמה “אוספים אוספים”, במוזיאון לתרבות הפלשתים על שם קורין ממן, באוצרותה של יעל ויזל. בתערוכה יוצגו כ-40 אוספים מגוונים של אספנים פרטיים. בנוסף יתקיים שיח גלריה עם יעל ויזל ביום שני 2 באפריל בשעה 18:00.

צילום: איתן וכסמן

בתערוכה מוצגים כ-40 אוספים מגוונים השייכים לאספנים פרטיים מסקטורים ומפלחים שונים באוכלוסייה, דתיים וחילונים, נערים ומבוגרים בטווח הגילים 86-11.

תופעת האספנות המוקדמת מוכרת לנו מחדרי הפלאות החל מהמאה ה-16: חללי תצוגה של בעלי ממון ואצולה עם תמהיל פריטים מעולמות שונים, ללא מכנה משותף מובהק. לעומתה, האספנות המודרנית אינה תלוית מעמד או גיל, והיא נחלת הכלל, הפונה לסקטורים וגילים מגוונים.

בין האוספים בתערוכה יוצג אוסף פסלי תנינים של האספן בוריס מלומד שמטפח בביתו אוסף של 750 תנינים. “הניגוד בין עבודתי כחוקר פיזיקה עיונית לבין איסוף תנינים הוא בדיוק מה שהופך את חיי למגוונים יותר ומכניס בהם גם מעט הומור”, אומר בוריס מלומד.\

בנוסף, יוצג בתערוכה אוסף של 70 מיניאטורות של שלושת הקופים החכמים (שאינו מדבר, שאינו שומע ושאינו רואה), שהיה שייך לאולגה רזניק ז”ל, וכעת בבעלותה של בתה אירית וסרשטיין. עוד בתערוכה יוצגו פריטים מתוך אוספים של 300 אצבעונים, 150 ברכות לשנה החדשה, 200 מטריושקות, 134 תקליטורים של בוי ג’ורג’, 200 קומקומים, 150 זוגות מלחיות ופלפליות, 200 מחזיקי מפתחות, 500 סביבונים ועוד.

“כמה חן, נועם ואהבה יש בתערוכה שהפריטים המוצגים בה לא נוצרו לשמה אלא נאספו ונקלטו כאוצרות בבתיהם של אנשים אספנים, שהאוסף עבורם הוא תשוקה, כמיהה, סקרנות ויופי”, אומרת יעל ויזל, אוצרת התערוכה, ומוסיפה: “הרדיפה אחרי פריט נכסף הוא אינסופי. על המדף בבית או בארון הולכים ונקבצים דברי חמדה גדולים וקטנים וככל שהם נאספים, הם הולכים ונעשים קרובים ללב, הכרחיים, וערכם לא יסולא בשום דבר”.

החל מראשון 1.4, המוזיאון לתרבות הפלשתים על שם קורין ממן, השייטים 16, לפרטים ושעות פעילות היכנסו לאתר המוזיאון

 

פתוחים חינם

מוזיאון אשדוד לאמנות המוזיאון לתרבות הפלשתים באשדוד פתוחים לקהל הרחב בחסות בנק הפועלים בכל ימי חול המועד של פסח בתאריכים 5—1.4. ימים א’-ד' הינם ימים מלאים, יום ה’ הינו חצי יום פעילות.

המוזיאון לתרבות הפלשתים. צילום: סיון פרג'

מוזיאונים נוספים ואתרים בשהם הכניסה חינם יפורסמו באתר הפרויקט בכתובת: www.poalimatarim.co.il.

 

הפנינג אימוץ
מאמצים כלבים וחתולים באשדוד

בראשון 1.4 יתקיים הפנינג אימוץ כלבים וחתולים ענקי במתנ”ס דיונה

יום אימוץ לכלבים וחתולים באשדוד

. כלבים וחתולים מכל הגדלים, הגילים, הגזעים והצבעים יגיעו ויחכו לכם בתקווה לצאת לדרך חדשה לכל החיים. האירוע הינו שיתוף פעולה בין השירות הווטרינרי ומחלקת איכות הסביבה בעיריית אשדוד, המרכז הקהילתי דיונה של הרשות העירונית לתרבות הפנאי ו-yad4.co.il, והוא יתקיים פעם ראשונה באשדוד. האירוע ללא עלות ופתוח לקהל הרחב.

ראשון 1.4, החל מהשעה 10:00, מתנ”ס דיונה, אשדוד

 

קרוב לעיר
קבלו הצעות לטיולים מחוץ לעיר, אבל קרוב

דמומיות ביער חרובית. צילום: דור גפני

טיול אל דרך נוף שקמה
נתחיל את טיולנו בשמורת פורה, סכר פורה, נבקר בשרידי הגשר הטורקי בתל נגילה ובחמוקי גבעות הלס של רוחמה. ניסע לבקר בבית הראשונים ובבאר בקיבוץ רוחמה.
20 שקלים למשתתף; רישום בקו ליער: 1800-350-550; ההגעה בכלי רכב פרטיים.
רביעי 4.4, 9:00-13:00, יציאה משמורת פורה

סינגל פלוגות
סיור מתגלגל באופניים לכל המשפחה: טיול משפחתי בשבילי יער פלוגות, בינות היער ושלל פריחות.
20 שקלים למשתתף (מגיל 10); רישום במוקד קק”ל: 1800-350-550.
חמישי 5.4, 13:00-9:00, נקודת מפגש ביער פלוגות הסמוך לקריית גת

עונת הקציר כבר כאן. שיבולת בשדה. צילום: דור גפני

סיורים בפארק בריטניה
בשני ושלישי 3—2.4 ייערכו סיורים בתל עזקה, מצפה משואה ובתל אשקלון: נבקר בפארק בריטניה השוכן בלבה של שפלת יהודה, זהו חבל ארץ שכולו נופים מרהיבים של גבעות עטורות ביערות נטועים, בחורשים טבעיים ובאתרי עבר מרתקים. הסיור ללא תשלום וללא רישום.

פארק בריטניה. צילום: יעקב שקולניק קק"ל

שני ושלישי3—2.4 , 15:30-13:00, מסלול רכוב בכלי רכב פרטיים. יציאה מהכניסה הצפונית של פארק בריטניה (כביש 383), 12:00—9:30 מסלול רגלי בשביל האלות, יציאה מחניון שריגים

חג החירות בעיר בני החורין
מתחם העיר הצפונית של בית גוברין, ובמרכזה אמפיתיאטרון מרשים, מתעורר לחיים. בואו להציץ אל חייהם של אנשי בית גוברין לאורך התקופות במערך המחשה חדש ומעניין המוסיף אווירה ותוכן לאבנים ולמונומנטים הארכיאולוגיים המיוחדים שבאתר. הצטרפו למדריך רשות הטבע והגנים לסיור בין הפינות הנסתרות תחת אמפיתיאטרון רומי וגלו מי היו הגלדיאטורים שנלחמו בזירה, ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

שני עד רביעי 2-4.4, בשעות: 10:30, 11:00, 12:30, 13:00, 14:00, 14:30, גן לאומי בית גוברין, מתחם עיר בני החורין (אמפיתיאטרון)

ספארי לילה בבשור
בואו להרצאה מרתקת על עולמם המיוחד של העקרבים (19:00 -20:00) ולסיור רגלי ומעקב אחר בעלי החיים סביב חניון הלילה (21:00-20:00). הסיור מתקיים בהדרכת מומחה. בעזרת ציוד מיוחד נעקוב אחרי חיי הלילה הסוערים של העטלפים, העקרבים, העכבישים והזוחלים מסביב לפארק. ללא תשלום נוסף על דמי הלינה באתר, הפעילות מיועדת ללנים בחניון הלילה.
ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

שני ושלישי3—2.4 , 21:00-19:00, הגן לאומי הבשור (אשכול)

צילום: מועצה אזורית באר טוביה

צעדת החולות ה־ 23
הצעדה המסורתית בשמורת החולות של ניצנים. בצעדה תיהנו משילוב של כיף ושמירה על הטבע, הליכה בין החולות הזהובים, לאורך קו החוף בין בריכות מי התהום ודיונות חוליות. בצעדה מעבר בין תחנות מידע ופעילויות למשפחה תוך קריאה לשמירה על השמורה שהיא בית גידול ייחודי לצמחים ולמיני בעלי חיים נדירים בקני מידה עולמי. בשיתוף רשות הטבע והגנים. הצעדה ללא תשלום. לפרטיםצרו קשר עם בית הספר שדה שקמים: 6722065 -08.
שני 2.4, החל מהשעה 9:00, שמורת חולות ניצנים, המועצה האזורית באר טוביה

יש גם מימונה
סטטיק ובן אל, עדן בן זקן ויוסי שטרית בפארק

השנה אשדוד חוגגת את החגיגות המימונה בחגיגה גדולה בפארק בן גוריון עם מופעים גדולים.

צילום: משה נחומוביץ'

רגע לפני שהם יוצאים לכבוש את העולם סטטיק ובן אל באים להרים אתכם גבוה גבוה, עדן בן זקן לא תיתן לכם לנוח, ויוסי שטרית וחיים זריהן במופע חגיגי. הכניסה חופשית.

ראשון 8.4, החל מהשעה 13:00, פארק בן גוריון, אשדוד

 

כנס המימונה האקדמי ה—12 באשדוד

בראשון 8.4 ייערך כנס המימונה האקדמי ה-12 בסימן “בין היטמעות תרבותית לייחודיות אותנטית” של העדה המרוקאית. בברכת ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי יתחיל הכנס בהנחייתו של ג’קי לוי. אנסמבל התזמורת האנדלוסית תנגן ותשיר, ויתקיימו פאנלים והרצאות בנושא. הכנס מלווה בכיבוד קל.

התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד. צילום: אילן אסייג

ראשון 8.4, החל מהשעה 16:00, המשכן לאמנויות הבמה אשדוד

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר