הוכרזו הזוכים בפרס תור הזהב 2018

הזוכים בפרס הם: קולנוע וטלוויזיה- חנה אזולאי הספרי. ספרות (פרוזה עברית)- הסופר עוזיאל חזן, ומפעל חיים יוענק לאבי סבג. הפרס לכל אחד מהזוכים עומד על סכום של 75,000 ₪

פורסם בתאריך: 7.3.18 10:26

     

זו השנה הרביעית בה מוענק "פרס תור הזהב", אשר נועד לעודד יצירה איכותית של יוצרים וחוקרים החיים במדינת ישראל, בהשראת תקופת תור הזהב שהתאפיינה ביצירה גדולה לצד פתיחות ורב תרבותיות.

הפרס מוענק לאישים אשר מהווים את עמודי התווך המרכזיים של ההוויה הישראלית על כל גווניה- ללא הבדלי דת, מגדר או מוצא.

"פרס תור הזהב" נועד לבטא הוקרה על פועלם של יוצרים בתחומים: שירה, ספרות, מוסיקה, אמנות פְּלַסטית, אמנות הבמה והמסך, וכן על פועלם של חוקרים בתחומים: היסטוריה, מחשבת ישראל, הלכה, מנהג, תרבות, אמנות, לשון וחברה. כמו-כן על מפעל חיים ליחידים בגין הישגים חברתיים ו/או תרבותיים.
קטגוריה זו נועדה לבטא את ההוקרה, הכבוד והחשיבות לעשייה ציבורית בעלת השפעה ניכרת על תיקון עולם, צמצום פערים חברתיים, קידומו של מרחב ציבורי רב-תרבותי ועוד.


על הזוכים:  

חנה אזולאי הספרי קרדיט כפיר בולוטין

על הבחירה ביוצרת חנה אזולאי הספרי לזוכה בקטגוריית הקולנוע והטלוויזיה: שחקנית, תסריטאית, מחזאית ובמאית קולנוע ישראלית, זוכת פרס אופיר לשחקנית הראשית הטובה ביותר. היוצרת הישראלית הראשונה שהציבה בקולנוע הישראלי את התרבות, השפה היהודית-מרוקנית והזהות המורכבת של בני ובנות הדור השני והשלישי להגירה המזרחית. ביצירתה משתקף ההומאז' לבני ובנות הדור הראשון, לנרטיב התרבותי שלהם, למורשתם, להיסטוריה שלהם ולתמונת עולמם.

עוזיאל חזן צילום:יחצ

על הבחירה בסופר עוזיאל חזן לזוכה בקטגוריית הספרות (פרוזה עברית):
עו"ד עוזיאל חזן הוא סופר ישראלי, בוגר האוניברסיטה העברית, זוכה פרס ספרותי לשנת היובל לעליית הנוער וחתן פרס היצירה על-שם ראש הממשלה לוי אשכול לשנת תשנ"ח. הוא חתום על 14 ספרים עד כה ונחשב למספר העברי הראשון בזמננו שפתח צוהר לעולמם של יהודי המגרב והמתאר בעברית קולחת, עשירה ופיוטית, את ההווי והתרבות שלהם. יצירותיו זכתה להכרה עצומה בארץ ובחו"ל.

 

 

 

 

על הבחירה במר אבי סבג לזוכה בקטגוריית מפעל חיים:

אבי סבג. צילום: אסף אלבוהר

מייסד ומנהל ביה"ס מוסררה, לאמנות רב תחומית. תרם רבות למכלול העשייה של בית הספר כבית ספר לאמנות עכשווית הפועל בלב קו התפר של ירושלים, בין מזרח למערב מתוך מעורבות חברתית והשתלבות ותרומה להיסטוריה הייחודית  של שכונת מוסררה.

זוכה פרס ע"ש טדי קולק למצוינות ציבורית לשנת 2007 מטעם הקרן לירושלים. מקבל אות יקיר ירושלים מטעם עיתון 'כל העיר'. זוכה פרס על מפעל חיים טעם מוזיאון ישראל 2011.

 

 


הזכייה לוותה בהליך שיפוט קפדני על-ידי ועדת הפרס המורכבת מחוקרים וחוקרות בעלי שם באקדמיה הישראלית. כל אחד משלושת הפרסים בכל שלוש הקטגוריות לעיל הוא בגובה 75,000 ₪, כגובה סכום הזכייה בפרס ישראל.

טקס הענקת פרס תור הזהב במעמד ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי,
יתקיים במסגרת פסטיבל תור הזהב, ביום רביעי, 4.4.18, חוה"מ פסח, בשעה 18:00, אודיטוריום מונארט, אשדוד.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר