צילום באדיבות קרואיז אינטרנשיונל

מניו-יורק ובברודווי לאשדוד: סניה קרויטור מגיע להופעה במתנ"ס דיונה

הכנר והמלחין מגיע למופע ייחודי בעיר. כל הפרטים בידיעה שלפניכם:

פורסם בתאריך: 14.2.18 15:37

     

התקליטור הרביעי של המלחין ווירטואוז הכינור סניה קרויטור יושק בסדרת ההופעות שלו עם הצ'לנית הבינלאומית לטיסיה חמו ולהקתו. התקליטור יוצא מתחום מוזיקת העולם לסגנון צ'ילאאוט אלקטרוני עם נגיעות אופייניות לסגנונו של קרויטור המערב מוזיקה בלקנית, יהודית וכלייזמר.
הלחנים והעיבודים של קרויטור נפגשו באולפן עם המתופף ליאור שושן והקלידן ואיש הסינטיסייזרים אודי תורג'מן, שהוסיפו להם מגע אישי. בקטעים השונים מתארחים אמנים נוספים.
כמה מהקטעים ישולבו בסדרת ההופעות הקרובה של קרויטור עם חמו.
לצ'לנית הקורסיקאית לטיסיה חמו, שורשים בערים צפת וטבריה. מי שהתגלתה כילדת פלא ועברה כנערה צעירה למוסקבה כדי ללמוד אצל מיטב הצ'לנים, נמשכה תמיד להסטוריה היהודית, אך רק המפגש עם הכנר סניה קרויטור, הוביל אותה אלינו.
שני הוירטואוזים המשלבים בין נגינה קלאסית למוזיקת עולם נפגשו בקורסיקה, כשחמו הזמינה אותו להשתתף בפסטיבל הקנטיצ'לו אותו היא מנהלת מוזיקלית. הפסטיבל משלב בין סוגי מוזיקה שונים מקלאסיקה ועד ג'אז ופופ. היה זה אך טבעי שהיא תשמע המלצות על קרויטור, וירטואוז בינלאומי, יליד מולדובה, שכמוה התגלה בגיל מאוד צעיר, קלאסיקאי שהתמחה במגוון סגנונות אתניים.
זה אך טבעי שהם מעלים עתה מופע משותף הנע בין הרגוע לסוער. מופע שכולו רצף להיטים עם העיבודים המיוחדים של קרויטור. החל ממנגניות קלאסיות אהובות מאת צ'ייקובסקי, שוסטקוביץ, רוול ובאך, עובר דרך סטנדרטים של ג'אז, יצירות עממיות כמו הצ'רדש, יצירות מוזיקת עולם של קרויטור מתוך אלבומו החדש "Eternity forever" ועד לעיבודים של שירי רוק…. מלווה אותם הרכב הנגנים Sania's band. וכתמיד גם אביו של סניה, וירטואוז האקורדיאון אמיל קרויטור.

מוצאי שבת 3.3.18 מתנ"ס דיונה רח' קק"ל 90 אשדוד בשעה 20:00 כרטיסים בטל. 03-6960990 

סניה קרויטור:

לסניה קרויטור – כנר ומלחין – צליל ייחודי, שפה מיוחדת המזוהה איתו המכילה בתוכה ידע מוזיקלי עצום – מוזיקה קלאסית, מוזיקת ג'אז, מוזיקה צוענית וגרוב מודרני ומגוון סגנונות בהם התנסה כנגן בלהקות אתניות כגון מוזיקה פרסית, יוונית , קווקזית, בלקנית ועוד. קרויטור הופיע עם מיטב אמני ישראל בהם דוד ד'אור , יהודה פוליקר, דודו פישר, ריטה, שרית חדד, שלומי שבן, גליקריה, אלבינה, מיקי גבריאלוב, אחינועם ניני, שלומי שבת, עמיר בניון, עליזה ודין-דין אביב, לאוניד פטשקה, פליקס ליבשיץ  ועוד. הוא השתתף בהקלטות של 200 תקליטורים בישראל ובעולם ובהם תקליטורים שלו:  – 2003- All in one, 2007- High Voltage Violin, 2008- Renewal. באחרונה הוציא לאור את תקליטו הרביעי "Eternity Forever".

קרויטור הופיע עם ההרכב שלו במטרופולין אופרה בניו-יורק ובברודווי, בסינגפור, במדינות רבות באירופה באוסטרליה וניו-זילנד ואפילו בזימבבווי. הוא הופיע בקרמלין מול ששת אלפים איש ובארצות הברית בפני קלינטון ומשפחתו של מרטין לותר קינג. הוא השתתף  בפסטיבלים של מוזיקת כליזמר בפולין, פסטיבל יידיש אסטוניה ובפסטיבל מוזיקה יהודית בטורונטו, וכן בפסטיבל היוקרתי למוסיקת עולם וומאד בלונדון  קרויטור מוזמן גם תדיר להופיע כסולן אורח של דוד ד'אור ברחבי העולם- ובמסגרת זו הופיע בפני הנשיא אובמה בארץ, בפסטיבל וומאד ובתאילנד בפני המלך.
סניה גם התארח בתכניות טלוויזיה שונות, היה חבר בהרכב הקבוע בתזמורת של "בטברנה עם שמעון פרנס", וכן ניגן בתכניות כגון: "ריח מנטה", אלי יצפאן, יאיר לפיד, דן שילון ובתכניות בערוץ 9, הערוץ הרוסי.

סניה נולד במולדובה באיזור בו גרה אוכלוסייה מגוונת לאחד המוסיקאים המובילים במוסיקה האתנית במדינה זו- אמיל קרויטור. בגיל 7 החל לנגן על כינור וקיבל השכלה קלאסית במקביל נחשף דרך אביו והסביבה לסגנונות וז’אנרים מוסיקליים רבים בהם מוסיקה בלקנית, צוענית, אירית, טורקית, הודית, ג’אז ועוד. כבר בילדותו נחשב כילד פלא וכשהיה בן 12 הופקה תכנית ספיישל על חייו המשודרת עד היום. ב- 1986 התקבל ללימודים במכללה למוסיקה במגמה למוסיקה קלאסית, פולקלור וקומפוזיציה. באותה תקופה החל להופיע עם התזמורת הלאומית לפולקלור במולדובה וכן בפריז, פינלנד ובארצות הגוש הקומוניסטי: בולגריה, רומניה ויוגוסלביה. במדינות אלו המשיך להיחשף למוסיקת הפולקלור המקומית. לפני למעלה מ 20 שנה החליט סניה לעלות לבדו לישראל. מייד השתלב בעבודה מוסיקלית דרך נגנים שהכירו את אביו המוסיקאי המפורסם. האמן המפורסם הראשון שהתחיל לעבוד איתו היה מיקי גבריאלוב ואחריו באו רבים נוספים. אלבום הסולו הראשון שלו סימן את תחילת היציאה לקריירה עצמאית. באלבום זו הלחין, עיבד וניגן סולו את כל הקטעים ולכן קרא לו "הכל באחד" All in one  משום שהכינור ממלא בו את כל תפקידי התזמורת.
בהמשך הקליט עוד שלושה אלבומים. האלבום האחרון "Eternity for ever"  יצא לפני כמה חודשים.

קרויטור זכה בתחרויות במולדובה מולדתו וגם בישראל, ביניהן תחרות פיכמן ואיש השנה 2007 שאירגן ערוץ ישראל פלוס. גר ועובד בישראל, ממנה יוצא לגיחות בעולם.

לטיסיה חמו היא צ'לנית צרפתית, ילידת קורסיקה, בוגרת הקונסבטוריון הגבוה של מוסקבה וביה"ס ג'וליארד. היא מופיעה בכל רחבי העולם ומוזמנת על ידי מיטב המנצחים. ז'אן קלוד קסדסוס אומר עליה שהיא "רגישה, מתוחכמת ועזה".

היא החלה לנגן בגיל ארבע. כשהיתה בת תשע התאהבה בצלילי הצ'לו, והחליטה שכלי זה יהפוך לחלק מחייה. בגיל 14 נבחנה לקונסבטוריון הידוע של מוסקבה ועוררה התפעלות בקרב כל הבוחנים. היא נשארה לבדה בעיר במשך שמונה שנים והיתה תלמידתם האהובים של בכירי המורים כמו

מסטיסלב רוסטרופוביץ', נטליה גוטמן, אלכסנדר שניידר ודמיטרי צ'בלין מרביעיית בורודין. היא המשיכה ללימודים גבוהים בג'וליארד ניו יורק במשך שלוש שנים. היא זכתה בפרס גילדת האמנים של ניו יורק ובפרס בית הספר להבינלאומי למוזיקה של לוס אנג'לס.

היא מופיעה בכל רחבי העולם ומוזמנת על ידי מנצחים יוקרתיים כמו ז'אן-קלוד קסדסוס, קלאודיו סימונה, אנג'ל  רומרו, ולדימיר ספיבקוב, אלכסנדר רודין, ג'רמי רורר ואנטוניו טורנרו . היא גם מופיעה גם לצד הסולנים של האופרה הלאומית של פריז.

חמו מוזמנת לעתים קרובות לאמריקה הלטינית, היא מופיעה עם התזמורות של מקסיקו, קוסטה ריקה וונצואלה. היא עובדת באופן קבוע עם המנצח ליאור שמבדל והברלינר סימפוניקר בברלין ובאירופה.
היא מבצעת גם מוסיקה קאמרית בדואו, טריו ורביעייה  עם אמנים בינלאומיים מפורסמים כמו עופר ארז (הכנר הראשון של תזמורת רדיו ברלין), יורי בשמט ואלכסנדר רודין.
לטיסיה חמו היא המנצחת של הרכב בן 15 נגנים בשם תזמורת ) Fratelanzaאחווה(  המשלבת מוזיקה קלאסית ומסורתית ואף אופרה.  היא המייסדת והמנהלת המוזיקלית של פסטיבל הקנטיצ'לו בקורסיקה.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר