מיצירותיה של האמנית, מירי גרינבאום

"מכאן ומשם"-תערוכת יחיד לאמנית, מירי גרינבאום

האמנית, מירי גרינבאום מסכמת 10 שנות יצירה בתערוכה ב"דואט"-הגלריה העירונית לאמנות ומזמינה אתכם תושבי העיר, לבקר בתערוכה

פורסם בתאריך: 30.1.18 14:51

     

לאמנית, מירי גרינבאום, שנולדה במקסיקו בשנת 1954, היו חלומות ילדות נוספים מלבד מהחלום לעסוק ביצירה ולהיות ציירת,  אבל כן זכור לה אירוע אחד, שהיום מקבל משמעות: בשכונה בה גרה הייתה חנות לכלי כתיבה ,שבחלון הראווה היו כל סוגי הצבעים שרק אפשר היה לחלום עליהם… חלון זה הטיל עליה קסם ומשך אותה אליו פעמים רבות כפרפר אל האור.

בטיול שורשים שערכה הרבה שנים רבות אחרי, לא התאפקה וקנתה את קופסת צבעי העיפרון הגדולה ביותר שהייתה בחנות. בגיל 12 עלתה מירי לארץ, ללא הוריה, במסגרת עלית הנוער. בשנת 1969, הגיעה לאשדוד בעקבות חברתה שהפכה לאחות ומילאה תפקיד מרכזי גם בחייה כציירת. מירי נשואה, אם ל-3 ילדים וסבתא ל-3 נכדים. עבדה במשך 34 שנים כמורה וכמנהלת בית-הספר "רעים" באשדוד.

בשנת 2007, יצאה לגמלאות ולמעשה לחיים חדשים של עיסוק מתמיד ביצירה.  הנגיעה הראשונה במכחול הייתה במסגרת חוג ציור באשדוד, אליו נרשמה בעקבות שכנוע של אחותה. המגע של צבעי השמן הקסים אותה כבר במשיכת המכחול הראשונה. בשנה השנייה, התחילה לנסות לצייר טבע דומם מהתבוננות… הציור הראשון "הבוגנוויליה האדומה", שלמרות היותו ציור בוסרי, מוצג בתערוכה, בזכות היותו הראשון. בהשפעת דבריו של הצייר ערן רשף שאמר ש"ציור הוא ניצוח על אין סוף אלמנטים, כשהם מסתדרים נהיה ציור" החליטה ללמוד רישום אצל דויד ניפו ב"מונארט" באשדוד ובהמשך בסטודיו ללימוד רישום וציור פיגורטיבי "התחנה", בתל-אביב, בהנהלתם של דויד ניפו וארם גרשוני.

בהמשך למדה במרכז לאמנויות אצל הצייר איליה גפטר ובסטודיו עכשווי לציור אצל רן טננבאום וגיא אביטל. בתום תשע שנות לימוד החליטה לצאת לדרך עצמאית. בשנת 2016, התקבלה כחברה באגודת אמני אשדוד, השתתפה בתערוכות קבוצתיות רבות בגלריית העירונית "דואט" ובבית האמנים ע"ש אריה קלנג באשדוד.

שלמה פרמן, יו"ר אגודת אמני אשדוד מספר כי, מדובר בתערוכה המסכמת 10 שנות יצירה ומשקפת את דמותה של אמנית בעלת אישיות מיוחדת. בתערוכה "מכאן ומשם" ,שאצר האמן, ראובן כהן, מירי בוחרת להציג מגוון עבודות מעשר שנות יצירה כשבכל אחת מהן היא אוצרת זיכרון אישי, אווירה, רגש. חלק ניכר מהציורים בתערוכה הם ציורי נוף ואכן מירי מגדירה את עצמה כציירת של מקומות, המנסה להעביר תחושות ורגשות שמעוררים בה המקומות בהם היא מציירת.  בכל מקום, היא מחפשת את האובייקט שיכול להיות בסיס לציור, חוקרת את גווני הנוף ומכינה סקיצה.

 

 

מירי משלבת בין ציור, מתוך התבוננות ישירה בנוף לבין עבודה בסטודיו מצילומים אך תמיד תבחר לסיים את הציור בנוף. ניכר כי המדיום האהוב עליה לציור הוא צבע שמן. הציורים מאופיינים בצבעוניות עשירה. בציורי טבע דומם ניתן להבחין בניסיון לתאר את המרקמים של החפצים. בחלק מהציורים היא מנסה להעלים את משיחות המכחול ובחלק להדגיש אותם. בציוריה יש ניסיון לשלב בין מסורת הציור הריאליסטי לבין ממד נרטיבי ספציפי ומקומי. בציורים המוצגים בתערוכה, מירי מנסה לערוך את מרכיבי היצירה – קומפוזיציה של אור וצבע, כתמים וקווים, טקסטורות ומרקמים כך שהמתבונן בציוריה "כאן" יחוש באיכויות דומות לאלו שמבטא האובייקט שבחרה "שם".  פאבלו פיקסו אמר, "הציור הוא דרך אחרת לכתוב יומן" ומירי מזמינה לבקר בתערוכה ו"לקרוא" ביומן שלה כיד הדמיון הטובה עליכם.

יצירה נוספת של האמנית, מירי גרינבאום

פתיחה חגיגית לתערוכה: "מכאן ומשם"- תערוכת יחיד של האמנית מירי גרינבאום, תתקיים בתאריך ה-7 בפברואר, לשנת 2018 (יום ד'), בשעה: 19:30, בגלריה העירונית "דואט" – בקניון "לב אשדוד". שעות פתיחת הגלריה: ימים: א'-ה', בין השעות: 08:00-16:00, נעילת תערוכה: בתאריך ה-8 במרץ, לשנת 2018. למידע:08-8677353.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר