בית-הכנסת הגיאורגי, "זכרון אברהם", הממוקם ברובע י"א. צילום: "פוש אפ גירלס"

שירת הבקשות חוזרת לבית-הכנסת הגיאורגי

המסורת נמשכת, אחרי ערב שירת הבקשות המרגש אשתקד, בערב שבת הקרובה, (יום ו'), תארח קהילת יהודי גיאורגיה באשדוד, זאת הפעם ה-2 במספר, את שירת הבקשות והפייטנים: אברהם אדרי ואבי אפנג'ר יחד עם אנסמבל הפייטנים הישראלי המונה כ-30 פייטנים. האירוע יתקיים במעמד משה בוטרשוילי, המשנה לראש העיר, הממונה על רשות הספורט העירונית וכן על המרכז לתרבות יהדות גיאורגיה

פורסם בתאריך: 17.1.18 00:17

     

רב-התרבותיות בעיר אשדוד וקיומן של כ-99 קהילות שונות תבוא לידיי ביטויי ייחודי בערב שבת הקרובה, כאשר תשולב התרבות הגיאורגית ותישזר יחד עם הפיוט המרוקאי המסורתי בקיום ערב מיוחד של שירת הבקשות.

למרות השוני בין הקהילה המרוקאית לגיאורגית, עדיין יש הרבה דמיון בין הקהילות השונות ובני הקהילה הגיאורגית מאוד אוהבים ומכבדים את השירה והתפילה המרוקאית. בדרך-כלל שירת הבקשות מבקרת בבתי-כנסת שונים והמרכז לפיוט ושירה הוזמן על-ידי הקהילה הגיאורגית וזה אינו דבר זר, שכן מפגש רב-תרבותי שכזה התקיים כבר לראשונה בשנה שעברה והיה להצלחה מחברת, מרגשת ונעימה.

בית-הכנסת וככלל הקהילה הגיאורגית הגדולה והמגובשת בעיר ידועה בהכנסת האורחים החמה והלבבית.

משה בוטרשוילי אמר: "אנחנו מאוד שמחים לארח את שירת הבקשות וכמובן שאת הפייטנים ולשלב בין התרבויות השונות. רב-התרבותיות בעיר אשדוד אינה רק סיסמה אלא הרבה יותר מזה-השילוב בין התרבויות השונות יוצר חיבורים מרגשים ואני מזמין את כל תושבי העיר לבוא ולקחת חלק בערב המיוחד הזה".

מוזמנים להצטרף לשירת הבקשות ולחגיגה רב-תרבותית בתאריך ג' בשבט, ה-19 בינואר, (יום ו'), בשעה: 21:00, בית-הכנסת "זכרון אברהם", רובע י"א, אשדוד.

 

 

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר