ילדת הפלא והפסנתרנית הצעירה, שני קפליושניק

בואו להתאהב: ילדת הפלא תעשה את מוצרט במשכן

שני קפליושניק, בת ה-8, מהוד-השרון זכתה בשבוע שעבר בפרס ראשון לקבוצת גילאי 6-11 בתחרות "פסנתר לתמיד". עוד קודם-לכן סומנה כ"ילדת פלא" ותופיע עם התזמורת הסימפונית חיפה בסדרה "הקלאסית הגדולה" במשכן לאמנויות הבמה באשדוד עם הקונצרט השלם של מוצרט. בואו להכיר רגע לפני שהיא עולה לבמה

פורסם בתאריך: 26.12.17 13:29

     

עוד לפני שזכתה במקום הראשון בתחרות "פסנתר לתמיד" שהתקיימה בחג החנוכה באשדוד, לוהקה הפסנתרנית הצעירה שני קפליושניק, בת ה-8, מהוד-השרון להופיע בקונצרט-בסולו פסנתר על במת המשכן לאמנויות הבמה-אשדוד.

במשפחה אחת בהוד-השרון גדלה ומתפתחת משפחה מוזיקלית מאין כמותה-זוג הורים שגדלו וחונכו בברית-המועצות, האם ניגנה על פסנתר והאב על כינור, בעיקר כתחביב ולהם שלוש בנות-כולן פסנתרניות. השתיים הגדולות יותר החלו ללמוד עם מורים שונים וכעת שתי הקטנות-נועה ושני לומדות עם המורה טטיאנה קוזלוב, שמבחינת כל מביני הדבר היא מהמורות הטובות בארץ.

האחיות הפסנתרניות לבית משפחת קפליושניק

הם הולכים כמשפחה אחת גדולה ומאושרת יחד לקונצרטים שונים והמוזיקה הקלאסית הפכה למוקד ומרכז החיים שלהם. את החופשות המשפחתיות, הם עושים "על הדרך" עם ההשתתפות של הבנות בתחרויות וקונצרטים בינלאומיים.

שני התחילה לנגן בגיל מאוד צעיר (4 וחצי) וניכר כי יש לה את האופי הכי חזק עם רצון עז להיות פסנתרנית ברמה עולמית. מהרגע שזוכרת עצמה היא מוזיקאית, לפני כשנה זכתה במקום ה-2 בקונצרטו בתחרות בארה"ב ובפרס עידוד בקטגוריית סולו ולמרות גילה הצעיר היא מופיעה מגיל 6 וזוכה בכל תחרות בפרס כזה או אחר. לפני כשנתיים זכתה בתחרות "פסנתר לתמיד" בפרס עידוד, אשתקד במקום השלישי והשנה במקום הראשון בגילאי 6-11. אחותה נועה, זכתה במקום הראשון גם היא באותה התחרות בקטגוריית הגילאים 12-15. על הזכייה השנה במקום הראשון, הגיבה שני באדישות וזמן קצר לאחר-מכן תהתה מה תעשה בשנתיים הקרובות שכן לא ניתן להתחרות באותה הקטגוריה בתחרות אם זכית בעבר במקום הראשון ונותרו לה שנתיים+(פלוס) כדי לעלות בקטגוריית הגיל.

ילדת הפלא והפסנתרנית הצעירה, שני קפליושניק

המורה לפסנתר שלה, טטיאנה קוזלוב, מספרת כי, בדרך-כלל שני מתאמנת כשעה וחצי-שעתיים ביום ולקראת הקונצרט שיתקיים באשדוד היא מתאמנת כבר כשלוש שעות ביום, מידי יום.
"היא מתרגשת. יש לה יכולת מדהימה וגם אם לפעמים נדמה שבאימונים היא לא נותנת הכל, הייחודיות שלה זו היכולת לתת את המקסימום ברגע האמת-בתחרויות וקונצרטים היא מנגנת בעוצמות אחרות והיא ללא ספק נולדה כדי לככב על במות".

הפסנתרנית הצעירה, שני קפליושניק, בתמונה משותפת עם מורתה, טטיאנה קוזלוב

 

אמה של שני, סטלה, מספרת על הבית המוזיקלי: "יש לנו בבית שלושה פסנתרים-פסנתר כנף אחד ושני פסנתרי קיר בקומה אחרת ואפשר לומר שיש לנו בית ספר קטן למוזיקה בבית. למדתי להגיד עם השנים שאצלנו ה"שיגעון" הוא למוזיקה קלאסית ובמשפחות אחרות… כל משפחה והקטע שלה. על הבנות אני יכולה לומר שהגדולה לא מתכננת קריירה בתחום-היא בת 16 ומתכננת לעשות בגרות בפסנתר, נועה (12) ושני (8) מתכננות קריירה וכולנו איתן תמיד כדי לתמוך בהן".

בני משפחת קפליושניק, מהוד-השרון, בתמונה משותפת

על המופע: המלחין הגדול רוסיני, שהביא לנו את "הספר מסיביליה" ו"האיטלקיה באלג'יר"… מגיע עד למשכן לאמנויות הבמה באשדוד עם האופרה המוערכת: "העורב הלקחן"  “La Gazza Ladra”

האופרה המוערכת: "העורב הלקחן", תתקיים בתאריך ה-16 בינואר לשנת 2018, בשעה: 20:30, המשכן לאמנויות הבמה אשדוד, בביצוע קסום של התזמורת הסימפונית חיפה, בניצוחו של עמוס טלמון, עם הסולנית – שני קפליושניק, בת ה-8 על הפסנתר. 

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר