חנוכה ב"מרכז הדולפין והים". צילום: רפאלה בביש

חנוכה בניחוח ימי-דולפינאי

במהלך חג החנוכה פתח "מרכז הדולפין והים" את שעריו לקהל הרחב, בחסות עיריית אשדוד, והציע פעילויות וסיורים חווייתיים חינמיים, אשר דרשו הרשמה מבעוד מועד. הפעילויות והסיורים עסקו בסימן השמירה על איכות הסביבה וקיימות

פורסם בתאריך: 19.12.17 19:20

     

"מרכז הדולפין והים", קם השנה בתחומי בית-הספר "אורט ימי" באשדוד בידי עמותת מחמל"י (מרכז חקר, מידע וסיוע ליונקים ימיים בישראל).

מחמל"י הינה עמותה ללא מטרות רווח העוסקת בחקר, מידע וסיוע ליונקים הימיים בישראל. כל פועלה מוקדש לשימור הסביבה הימית בכלל והיונקים הימיים החיים בו בפרט. פעולת השימור מתבצעת באמצעות מחקר, חינוך, העלאת מודעות ציבורית וכן קידום חקיקה.

לראשונה מאז שהוקם, במהלך חג החנוכה בתאריכים: ה-15 בדצמבר, ה-17 בדצמבר, ה-18 בדצמבר והיום, (יום ג'), ה-19 בדצמבר) בין השעות: 10:00-14:00, פתח המרכז את שעריו לקהל הרחב, בחסות עיריית אשדוד, והציע פעילויות וסיורים חווייתיים חינמיים שארכו כשעה ודרשו הרשמה מבעוד מועד לכל המשפחה, בסימן השמירה על איכות הסביבה וקיימות.

הסיורים לוו בהסברים מפורטים ואף באמצעי המחשה ויזואליים כדוגמת, תמונות, מייצגים וסרטונים. בתום הסיורים, התקיימה פעילות יצירה ייחודית לילדים העוסקת בדולפין ובים.

סיורים ברחבי המרכז. צילום: רפאלה בביש

 

ד"ר אביעד שיינין, מנהל המרכז החינוכי "הדולפין והים" באשדוד: "סך-הכל ההיענות הייתה מאוד יפה בחנוכה, היו מאות אנשים. ימי הפעילות שפתחנו במהלך החג היו מלאים עד אפס מקום. זה מקום ייחודי בישראל בכלל ובאשדוד בפרט, החיבור של אשדוד לים הוא חיבור טבעי ולכן, מקום כזה באשדוד הוא מאוד טבעי ומתבקש. בפועל, מה שהמבקרים חוו זה סיור במרכז עצמו שמספר את הסיפור של הדולפין הישראלי, בעצם, להסתכל על הים מתוך עיניו של הדולפין. כך בעצם עמותת מחמל"י מסתכלת על הים והמרכז הזה ("הדולפין והים") משקף את ההסתכלות הזאת.

דרך העיניים של הדולפין אנחנו הראנו עד כמה מערכת הים התיכון פה באשדוד היא מגוונת מאוד, צבעונית מאוד, עובדה שרוב האנשים לא עירניים ולא מודעים אליה מספיק. כמובן, כל הנושא הזה של טורפי העל במערכת, שהיונקים הימיים הם חלק ממנו-הכרישים, הצבים ועופות הים וכלל בעלי-החיים הללו הוצגו כאן וסיפרנו עליהם.

בהמשך אנחנו בעצם סיפרנו על כל היונקים הימיים שנמצאים כאן בים התיכון כולל מה שמאוד מרתק את הילדים, שזה כל הנושא של התאמה של היונקים הללו לחיים בים (איך הם מדברים, איך הם שומעים, איך הם אוכלים, איך הם שוחים), דבר אשר אני חייב לציין, מאוד מפתיע בהתחשב בכך שמדובר בילדים אשר מהווים חלק מדור ה-y, הלא הוא, דור שכל היום מחובר למסכים, הילדים האלה נותרו מרותקים לנוכח הפיזיולוגיה המעניינת של היונק הזה, ואיך הוא בעצם מסתגל לחיות בים. כמובן, שבמסגרת הסיורים שקיימנו יש איזה שהוא מסר שהילדים לקחו עימם הביתה, איך כל אחד ואחת מעימנו יכול לסייע בשמירה על הסביבה בה הדולפינים חיים-סביבה שגם אנחנו נהנים וניזונים ממנה. ובסוף, התקיימה פעילות יצירה נחמדה עם סביבונים בניחוח ימי-דולפינאי".

פעילות יצירה לילדים ברוח חג החנוכה, בניחוח ימי-דולפינאי. צילום: רפאלה בביש

פעילות יצירה לילדים ברוח חג החנוכה, בניחוח ימי-דולפינאי. צילום: רפאלה בביש

 

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר