האחים בגוג. צילום: מורן מעיין

פסטיבל פרינג'סטייל חוזר לרחובות אשדוד בניצוחו של ג'רום ארוש והכניסה – חופשית

מחפשים מה לעשות השבוע ולאן לצאת? יש תרבות ממש פה, ליד הבית

פורסם בתאריך: 23.12.17 19:02

     

הפרינג’סטייל חוזר לאשדוד בפעם השנייה. במשך שלושה ימים, בתאריכים 27-29 לחודש יתקיימו בארבעה מוקדים שונים במרחב הציבורי בעיר מופעי תיאטרון רחוב, מופעי מוזיקה, אמנות חזותית, תערוכה ומחול. האירועים מתקיימים ביוזמת מרחב יצירה ובתמיכת משרד התרבות והספורט. כל האירועים פתוחים לקהל הרחב ללא תשלום.

הפסטיבל מייצר הזדמנויות אמנותיות וחברתיות שמאפשרות לאמנים, לתושבים ולעוברי אורח לשבור את השגרה תוך כדי חיוך. הוא נוצר מתוך אמונה כי פעילות שמשוחררת מן המוסכמות וממה ש”נכון” מתחברת להומור ולשמחה ומאפשרת התנסויות חדשות, הפגת מתח, פתיחות וקירוב לבבות.

פרינג’סטייל מטשטש את הגבולות בין החיים לאמנות, בין אמנות גבוהה לאמנות שברחוב ובחיי היום-יום ומתייחס לתרבות הפרינג’ בהקשרים רב-תחומיים: תיאטרון רחוב, מוזיקה, ספוקן – שירה מדוברת, אמנות חזותית, מחול וקרקסנות.

מנהלו של הפסטיבל ג'רום ארוש – אמן יוצר, מנהל תיאטרון ברמוזה אשדוד, ממייסדי הליצנות הרפואית בארץ. צילום: odrey

הפסטיבל הוא פרויקט אמנותי-עירוני המתקיים זו הפעם השלישית באשדוד ביוזמת מרחב יצירה אשדוד שפועל במסגרת החברה העירונית לתרבות בעיר ובניהולו האמנותי של ג’רום ארוש – בכיר ליצני אשדוד.

הפרינג’סטייל מתחבר לאג’נדה המרכזית בתחום אמנות והתרבות באשדוד, לעידוד ולפיתוח העיר כמרחב יצירה מקומי וארצי. במהלך הפרינג’סטייל יתקיימו סיורים ומפגשי אמן–קהילה שיאפשרו היכרות עם הרובע ועם האנשים שהשתתפו בפרויקט.

ברנרד חזן בפעולה בפסטיבל הקודם. צילום: אורי קריספין

פלמנקו צועני ברובע א’

“לה ידרה” תופיע ברובע א’ אשדוד (במרכז המסחרי הישן, ליד המזרקה ברוגוזין פינת שבי ציון). סוזנה אלארסון מנסאנו נולדה בברצלונה למשפחה צוענית וספגה פלמנקו מינקות. סבתה ובני משפחתה היו אמנים ששמרו והנחילו לדור הצעיר במשפחה את רזי הפלמנקו המסורתי, ומגיל קטן החלה בעצמה להופיע כרקדנית בפיאסטות ובמסיבות של הצוענים בחוגים פרטיים. “לה ידרה” תגיע לרחובות אשדוד למופע פלמנקו צועני מסורתי ואותנטי. זהו פלמנקו אמיתי, מסעיר ומרעיד חושים שצומח מהרחוב ומהבטן.

טריקולור

"טריקולור" הוא מופע אמנותי במרווח שבין הצבע לתנועה, שמשלב בין עולם האיפור, הצבע, התנועה והמחול במרחב הציבורי. שלוש אמניות הנעות באמצעות מתקני סטריטרים (גלגליים) וצובעות את הרחובות ואת פני העוברים ושבים. המופע מבית היוצר של ראש חוצות.

חגיגה צוענית

מופע רחוב שחוגג את האהבה והחושניות בגיל המבוגר בתיאטרון ויזואלי, עשיר בדימויים ובשילוב בובות. מבית היוצר של תיאטרון האיל המרקד.

בלקן במחסן

מסיבת רחוב מוזיקלית בתנועה. חמישה נגנים מוכשרים יוצרים מופע שסוחף את התושבים למסע גרוב מזרח—תיכוני בשילוב שירים מקוריים ומנגינות שנכנסות לנשמה ומקפיצות את הגוף.

אופרת סבון

צמד "באבלישס" באופרת סבון, סימפוניית בועות מוטרפת. ה"באבלישס" יוצאות להרפתקה מבעבעת, יוצרות סיטואציות ומבקרות במקומות דמיוניים תוך כדי שהן משתמשות בחפצים, מוזיקה וכמובן המון בועות סבון!

טרנטה, אבל לפניך

קשיש וקשישה נפגשים כל יום על ספסל בשכונה, והשגרה האפורה מהווה מסכה שמסתירה חלומות ורגשות. הדמויות מקיימות אינטראקציה עם הקהל ברובע ויוצרות אווירה של הומור והנאה בשילוב סיטואציות יום—יומיות (שחקנים: רינת גליקו ושלומי יונה).

 

המלכה של השכונה

שלושה חולמים מסתובבים בין סמטאות הרובעים, מקימים לתחייה זיכרונות ומעוררים סיפורים של אהבה ושירים של פעם. רפרטואר שירים עשיר הכולל עיבודים וקולות לשירים מתרבויות ומשפות שונות, שירים שיעלו חיוך על פניו של כל מי שישמע אותם (אמנים: לימור יצחייק, ג’ק שווילי ואבי כהן).

סביונים

אי שם בארץ, בשכונת סביונים, אין דשא. ובכל זאת, השכנים, על מרפסות ביתם, מחפשים אצל מי הדשא ירוק יותר… אינטראקציה שנונה עם הקהל ודיאלוגים אקטואליים ועדכניים שנוצרת מתרבות המרפסות הישראלית. דודי ברשי ויוסי נחמני.

באולינג אנושי: משחק באולינג סוחף ברחבות

חשבתם פעם איך מרגישים חיילי באולינג? מה התחושה כשחובטים בך בכדור שוב ושוב, ואתה מנסה להישאר עומד, בעוד שאר חבריך נופלים ומפילים זה את זה? אנחנו חיילי הבאולינג אמנם נראים לכם אותו דבר, אבל כל אחד מאיתנו הוא עולם ומלואו (במאית ויוצרת: טליה ספרא).

ניר מרזוק בלהטוטי לוליינות

ניר מרזוק הוא לוליין ולהטוטן אשדודי מהטובים בישראל, שלמד והתחנך בתיאטרון ברמוזה בילדותו. מרזוק מגיע למופע רחוב שמחזיר אותו לימים של פעם.

ניר מרזוק. צילום: פבל

בובו

האדם הקדמון הראשון מגיע לאשדוד לחוות את הציוויליזציה, לחפש חום ואהבה, אישה, אהבה ולבנות בית (שחקנית יוצרת: מירב אלבז אלטחן, אמנית, במאית, יוצרת תושבת אשדוד, זוכת פסטיבל הפסלים ברחובות לשנת 2017).

ספורט ליצני

קבוצה של אצנים מתכוננת לצאת אל ריצת המרתון הגדולה שלה. ההתרגשות באוויר מרקיעה לשיאים חדשים, אך תופעות טבע מוזרות משבשות להם מעט את סדר הדברים (במאית ויוצרת: טליה ספרא).

הבריחה מבית האבות

זקן וזקנה מחליטים לברוח מבית האבות “מנוחה נכונה” (טוב, יותר נכון: הזקנה היא זו שהחליטה). הזקנה מרכיבה את המאהב המעט מבולבל שלה על הסוס, ובעזרת הקלנועית שלה היא מובילה אותו ברחבי העיר (במאית ויוצרת: טליה ספרא).

קלוז אפ אנושי—אישי, מופע על-חושי

הקוסם והמנטאליסט בן רודשבסקי במופע של קריאת מחשבות, קסמים ומפגשים לא צפויים, ובו הוא יהפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי ממש אל מול עיני הקהל והעוברים והשבים. רודשבסקי יסתובב בין החנויות והדוכנים ויפתיע את אנשי הרובע בדברים שרק הוא יכול לדעת.

בן רודשבסקי

אוטובוס ישראלי

סנג’יי ההודי לוקח אותנו במחוות ובמוזיקה הודית מסורתית למסע פנימי באוטובוס ישראלי. הנהג מסיע את הקהל למסע אינטראקטיבי והיתולי ממקום למקום ויוצר עולם של קסם שהקהל נסחף אחריו (במאית ויוצרת: טליה ספרא).

האחים בז’וז, חפלה בתנועה

מופע הומוריסטי ומוזיקלי של זוג אחים מרוקאים שנוהגים במונית ריקשה. האחים נוסעים ברחובות, מעלים נוסעים, אך לא מגיעים איתם ליעדם. במקום זאת, הם מספרים סיפורי מורשת משפחתית, שרים שירים ועושים שמח. המופע נוצר בעבור פסטיבל עכו 2017.

צילום: סיון כהן

המדריך תומר

השחקן תומר אדלשטיין בסיור רחוב תיאטרלי שבו נגלה את הפינות הקסומות והסיפורים הייחודיים של הרבעים באשדוד.

שוטרי—על

שוטרי—על מופלאים ומגוחכים הולכים להגן ולשמור על הרחוב ולגרום לכולנו לצחוק ולחייך. מופע פרודי קומי עוצר נשימה ומעורר. מקווים שתרגישו בטוחים (יוצר: בועז פינקוביץ).

 

מוזיאון הלחם

מופע רב—תחומי שמשלב בין ליצנות, בובנאות, אמנות פלסטית ולחם במאפייה.

צילום: לי ברבו

במוזיאון זעיר נחשפת אחת התגליות המדעיות המדהימות של המאה: העוגיות הנשכחות מתקופת הלחם. בסיור בתוך מוזיאון ארכיאולוגי פנטסטי נגלה יחדיו את אחת התקופות שנמחקו מעל דפי ההיסטוריה (מסיבות שעדיין אינן ברורות).

ספוקן ברובע א’

מופע ספוקן – שירה מדוברת – תלוי מקום, שנוצר בהשראת רובע א’ הוותיק והנוסטלגי, הלוא הוא הרובע הראשון של אשדוד. הספוקן וורד הוא שילוב בין מונולוג, ראפ ושירה מדוברת.
המופע יבוצע בידי גרעין הספוקנוער הראשון בארץ, שהגיע לשנת שירות באשדוד. היצירה המרגשת תציג את המפגש בין האמנים הצעירים ובין המקום והאנשים שבו, העבר, ההווה, הקיים והמדומיין.

Photo Voice אשדוד

רובע א’ בעדשת המצלמה: תערוכה במרחב הציבורי של רובע א’ באשדוד. התערוכה המייצגת את החיים ברובע א’ הינה תוצר של עבודה מתמשכת של צלמים ותושבים אשדודים במשך כחודשיים. הרובע, אנשיו, הסיפורים הנוסטלגיים, המקומות שהיו ואינם — כשהמפגש בין כל אלה נלכד מבעד לעדשות המצלמה, ניתן להם קול ייחודי. בין הצילומים המשתתפים בתערוכה אפשר להיחשף לשמוליק הספר החברתי, לעדה הקראית בעיר, למפגש בין הישן לחדש, לבוטיק טורקיז האגדי, למלך הפלאפל ועוד.

 

שעות האירועים והיכן יתרחשו:

יום רביעי 27.12
11:30- 14:00, השוק בחוף לידו
15:00-19:00, רובע א’, מרכז הרובע ברחובות רוגוזין ושבי ציון
15:00-19:00, רובע ב’, השוק והמרכז המסחרי ברחוב קיבוץ גלויות
15:00-19:00, רובע ד’, המרכז בתחנה המרכזית הישנה ברחוב משה שפירא
15:00-19:00, רובע ו’, השוק והמרכז המסחרי ברחוב דב גור

יום חמישי 28.12
15:00-19:00, רובע א’, מרכז הרובע ברחובות רוגוזין ושבי ציון
15:00-19:00, רובע ב’, השוק והמרכז המסחרי ברחוב קיבוץ גלויות
15:00-19:00 רובע ד’, המרכז בתחנה המרכזית הישנה ברחוב משה שפירא
15:00-19:00, רובע ו’, השוק והמרכז המסחרי ברחוב דב גור

יום שישי 29.12
10:00-14:00, רובע א’, מרכז הרובע ברחובות רוגוזין ושבי ציון
10:00-14:00, רובע ב’, השוק והמרכז המסחרי ברחוב קיבוץ גלויות
10:00-14:00, רובע ד’, המרכז בתחנה המרכזית הישנה ברחוב משה שפירא
10:00-14:00, רובע ו’, השוק והמרכז המסחרי ברחוב דב גור

האירועים פתוחים לקהל הרחב ללא תשלום

לפרטים נוספים חפשו בפייסבוק "מרחב יצירה אשדוד" או בטלפון 08-9221883

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר