בעליו של פאב ה"זרם", מישל שריקי ויו"ר ומייסד הפסטיבל, מוטי מלכא. צילום: גיל לוי (דויד אסייג)

כשפסטיבל "אשדודשירה 2017", הגיע ל"זרם" בפעם השנייה במספר

אמש, (יום ב'), במסגרת פסטיבל "אשדודשירה 2017", התקיים בפאב ה"זרם" בעיר, זאת השנה השנייה, ערב "שירה ובירה, עם מיקרופון פתוח", בהנחייתה של מיכל זוהר. בין באי הערב ניתן היה להבחין בעיתונאים, צלמים, פעילים חברתיים, משוררים, סטודנטים לכתיבה יוצרת, צעירים ומבוגרים תושבי העיר. מאוחר יותר, בהמשך הערב, אף יו"ר ומייסד הפסטיבל, מוטי מלכא, הגיע וכיבד בנוכחותו. היה זה ערב מפרה, מהנה ומוצלח

פורסם בתאריך: 21.11.17 16:54

     

אמש, (יום ב'), במסגרת פסטיבל "אשדודשירה 2017", התקיים בפאב ה"זרם" בעיר, זאת השנה השנייה, ערב "שירה ובירה, עם מיקרופון פתוח", בהנחייתה של המשוררת ומנהלת תפעול ופרוייקטים, במוזיאון אשדוד לאמנות, מיכל זוהר. זוהר, פתחה את הערב בברכת תודה גדולה לבעליו של פאב ה"זרם", מישל שריקי ולכלל האנשים אשר פקדו את המקום, חרף מזג-האוויר החורפי ששרר בחוץ.

באי הערב, אמש, בפאב ה"זרם" בעיר. צילום: מירב טל

בין באי הערב ניתן היה להבחין בעיתונאים, צלמים, פעילים חברתיים, משוררים, סטודנטים לכתיבה יוצרת, צעירים ומבוגרים תושבי העיר. מאוחר יותר, בהמשך הערב, אף יו"ר ומייסד הפסטיבל, מוטי מלכא, הגיע וכיבד בנוכחותו. במהלך כל הערב, שררה אווירה חמימה, חברית ונעימה. כלל הנוכחים הצטיידו להם בכוסות בירה, קוקטיילים, סיידרים ושאר נשנושים תוצרת ה"זרם" ובעיקר, לא חדלו מלתעד בסמארטפונים.

מיד לאחר דבריה של זוהר, נשא דברים יועץ ראש העיר לענייני ממשל, קהילה וצעירים, נאור ביטון, באומרו: "וחלק מהרעיון שאנחנו כבר מביאים את פסטיבל "אשדודשירה" בפעם השנייה לפאבים, זה העניין שקודם-כל, צריך להגיד זה לא רק כאן, לא רק בפאב ה"זרם", אלא מחר ב״חוף״ וביום רביעי בפאב "זה" ואנחנו עושים גם ב"עלמא" אפטר-פארטי ואתם מוזמנים לכל האירועים, הכניסה חינם. והרעיון הוא כפול: מצד אחד, גם לפתוח את האירועים הללו לקהל כמונו, קהל צעיר-אירועי תרבות בעיר צריכים להיות מונגשים גם לקהל צעיר. מצד שני, זה גם לתת לחבר'ה מחיי הלילה תחושת שותפות אמיתית בתרבות בעיר, וזה משהו שאנחנו הולכים לקדם עוד בהמשך. עשינו את זה עם "אשדודשירה" בפעם הראשונה, עשינו את זה עם פסטיבל "מדיטרנה" ונמצאת איתנו כאן גם חן בוקר, שקידמה את הנושא הזה. בנוסף, אנחנו עושים את זה גם השנה ואנחנו ממשיכים.. ממש בחודשים הקרובים נעשה עוד דברים בנושא התרבות לצעירים, אז שימו לב לזה. וזהו, אני רוצה לאחל לנו ערב מוצלח ומהנה, תודה רבה למיכל זוהר, שמנחה את הערב זאת השנה השנייה, מגיע לה הרבה מחיאות כפיים. בהצלחה! ובואו, נשמע את השירה".

 

הראשונה, שנבחרה להקריא משיריה, הייתה המשוררת האשדודית, סמדר שרת. שרת, הקריאה שיר מתוך ספרה ה-5 במספר, "אנטומיה של לב שלם". "רגע", מתוך ספרה האחרון וה-6 במספר, "אם לא היה פה מעקה הייתי עפה". "שיחת טלפון" ועוד שירים נוספים ולאחר כל שיר שהקריאה זכתה היא למחיאות כפיים נלהבות.

המשוררת האשדודית, סמדר שרת. צילום: מירב טל

מיד אחריה, עלתה לשיר שני שירים מלווה בגיטרתה, בחורה צעירה אשר "גנבה את ההצגה" העונה לשם: שירה גולד. האחד, שיר מקורי פרי תוצרתה שלה בשפה העברית, והאחר, שיר שרובו בשפה האנגלית. גולד, מתגוררת ברובע ג' בעיר, ומתנדבת למען הקהילה. כל זאת, מתוקף היותה חלק מגרעין "באר-אמי"ת-אשדוד", (מדרשה לפני שירות צבאי בה לומדים תורה בשילוב עם עשייה חברתית ותרומה לקהילה).

צילום ועריכה: מייק אדרי

עוד הקריאו ושרו: העיתונאית, חן בוקר, הקריאה את שירה המקורי, "קח שיר", בעוד אף היא גרפה מחיאות כפיים סוערות ומיד לאחר-מכן, מנחת הערב, זוהר, אמרה: "אני הייתי נותנת לה מקום ראשון". נאור ביטון, שר את שירה של להקת מוניקה סקס, "פצעים ונשיקות" בעודו פורט על הגיטרה, מיכל זוהר, הקריאה שני שירים שכתבה, האחד, פוליטי-מתייחס לרצח רבין והאחר, מתייחס לטוקבקים בעידן הדיגיטלי בו אנו חיים. זולתם, היו עוד מבוגרים וצעירים כאחד שהקריאו מיצירותיהם אשר התייחסו בעיקר לסוגיית הזוגיות / האהבה-לה כולנו כמהים.

לסיכום, ניתן לומר כי, היה זה ערב מהנה, מעשיר, מפרה ומוצלח.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר