זהבה בן. צילום: "פוש אפ גירלס"

וידאו: פסטיבל אשדודשירה יצא לדרך עם לאה גולדברג ו"זמר בודד"

המשכן לאמנויות הבמה היה מלא עד אפס מקום במופע הפתיחה של פסטיבל "אשדודשירה 2017" כשעל הבמה, הרכב של עשרה נגנים וגם בנימין בוזגלו, זאב רווח, זהבה בן, דקלון, מיכה שטרית וטריפונס, בהנחיתו של מתי סרי

פורסם בתאריך: 20.11.17 13:34

     

אמש, (יום א'), במשכן לאמנויות הבמה נפתח פסטיבל אשדודשירה השני עם הפקת המקור: "זמר בודד הוא הלב". הפקת-המקור נושאת את שמה של התערוכה המצליחה במוזיאון אשדוד לאמנות המציגה את תולדות הזמר המזרחי-הים תיכוני בישראל. עוד קודם לכן נערך טקס סמלי ברחוב לאה גולדברג. גם בערב הפתיחה התכתב מייסד הפסטיבל מוטי מלכא עם המשוררת הגדולה וקרא קטע משירה "האמנם" (המוכר גם כ"את תלכי בשדה" בביצועה המונומנטלי של חוה אלברשטיין).

צילום ועריכה: מייק אדרי

את הערב הנחה הזמר-שחקן, מתי סרי, אשר בירך את הבאים, מאזיני גלי צה"ל ואלו שצפו בשידור חי באתר המשכן לאמנויות הבמה ובעמוד הפייסבוק באומרו: "פסטיבל אשדודשירה, שם דגש על המילה המושרת, מארח מעל 100 יוצרים והינו בית פתוח לאמנים, יוצרים וכמובן-משוררים. כשלם שעולה על סך חלקיו. אשדוד הפכה לאבן שואבת שמציירת פסטיבלים ותרבות בקנה מידה בינלאומי שכן רק בפסטיבל מדיטרנה האחרון נפתחה התערוכה "זמר בודד הוא הלב" במוזיאון אשדוד לאמנות והנה חוגגים אותה כמופע חגיגי".

מנחה הערב, הזמר-שחקן, מתי סרי. צילום: "פוש אפ גירלס"

ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי בירך ואמר: "זהו ערב מרגש ויפה! ברוכים הבאים לפסטיבל אשדודשירה השני שהפך למסורת ומצטרף לשורה של פסטיבלים שהפכו את אשדוד למוקד תרבות מהבולטים והחשובים ביותר בישראל.
פסטיבל שאמור לבטא בצורה האותנטית את החזון של העיר אשדוד לחברה הישראלית. אשדוד מבססת את מעמדה כעיר רב-תרבותית הנותנת במה וכבוד לכל הקהילות השונות החיות בה ואין כמו שירה ומשוררים לבטא את החזון הזה, שכן הערב ניחשף לחגיגה של רב-תרבותיות ורב-לשוניות. מהערב, במשך שבוע שלם נחגוג את השירה בשפות שונות: עברית, אנגלית, רוסית, ערבית, יידיש. אנחנו לא מבקשים להחליף את הקיים אלא להעשיר אותו, להשמיע את הקולות הנוספים וזה קורה כאן באשדוד ויבוא לידי ביטויי בשבוע הקרוב. מדינת-ישראל תהא שלמה רק אם תכלול את כל התרבויות של כלל החברה הישראלית".

ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי. צילום: "פוש אפ גירלס"

מוטי מלכא, יו"ר ומייסד הפסטיבל, דווקא לא נאם והחליט, כיאה לערב זה להקריא שיר של לאה גולדברג "את תלכי בשדה"… וציין כי " לפני כשלוש שעות חגגנו בטקס יחד עם בני-נוער שעשו ספוקן וורד ואמנים ברחוב על שם המשוררת" וקרא לכולם לחגוג יחד את השירה הישראלית האותנטית המלאה!".

יו"ר ומייסד הפסטיבל, מוטי מלכא. צילום: "פוש אפ גירלס"

על הבמה עלו בזה אחר זה האמנים הגדולים אותם ליווה בקטעי קישור והנחיה מקסימה מתי סרי-בנימין בוזגלו במחרוזת מחווה לג'ו עמר וסאמי אלמגריבי, זאב רווח עם שירים עממיים ולחנים מתגלגלים, עשה שמח כמו בימים ההם עם שירו הידוע "בתשלומים" וכמובן את הלהיט מהסרט "סלאח שבתי"-"יא ראב יא ראב"… מיד לאחריו זהבה בן כבשה את הקהל עם השיר "טיפת מזל" ו"אינתה עומרי".

"יא ראב יא ראב", זאב רווח. צילום: "פוש אפ גירלס"

כך נראתה במת המשכן, אמש, במופע הפתיחה של פסטיבל "אשדודשירה 2017". צילום: "פוש אפ גירלס"

עוד בירכו והקריאו שירה: פרופ' סמי שלום שטרית-המנהל האמנותי של הפסטיבל, בירך והקריא מספר שיריו, חברת הדירקטוריון אקו"ם, פנינה תמנו-שטא, הקריאה משירו של חנן בן ארי-"ויקיפדיה".

מקריא משיריו, המנהל האמנותי של הפסטיבל, פרופ' סמי שלום שטרית. צילום: "פוש אפ גירלס"

מתי סרי אמר כי חרף ריבויי הסגנונות בזמר המזרחי, נדמה היה שכולם היו תימנים: צלילי הכרם, צלילי העוד, אהובה עוזרי (ז"ל), בועז שרעבי ועוד זמרים רבים וטובים, והזמין לבמה כמובן את דקלון.

דקלון. צילום: "פוש אפ גירלס"

לאחריו עשה כבוד מיכה שטרית לגבי שושן (ז"ל) עם השיר "שש עשרה מלאו לנער", סרי בעצמו שר זוהר ארגוב  וחתם את הערב בחגיגת מוזיקה יוונית – טריפונס עם הבוזוקי!

מיכה שטרית. צילום: "פוש אפ גירלס"

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר