רביניאן. צילום: גיל כהן מגן

דורית רביניאן מגיעה לאשדוד

מחפשים לאן לצאת השבוע? יש תרבות ממש פה, ליד הבית

פורסם בתאריך: 19.11.17 20:05

     

מאחורי גדר חיה: דורית רביניאן ודנה ברגר בספרייה

מפגש ספרותי—מוזיקלי  עם הסופרת דורית רביניאן והזמרת דנה ברגר.

ברגר. צילום: אלדד רפאלי

הסופרת, מחברת רבי המכר “סמטת השקדיות בעומריג’אן”, “החתונות שלנו”, “מאחורי גדר חיה” ועוד, תשוחח על רב המכר  המדובר ועל הסערה הציבורית  שעוררה פסילת הספר מתכנית הלימודים של משרד החינוך.
מרבית עלילת הספר מתרחשת בחורף של 2002-2003 בעיר ניו יורק, שבה נפגשים במקרה שני צעירים: ליאת בנימיני, ישראלית בת 29, בת להורים שעלו מאיראן באמצע שנות השישים, וחילמי נאסר, צייר פלסטיני בן 27, יליד חברון, בן להורים שהם מפליטי 1948, המתגורר בברוקלין.

בין השניים מתפתח במהירות קשר אינטימי שבו מחד גיסא הם מתמזגים מבחינה גופנית ונפשית ומנגד נמצא החשש להיבלע בזולת מתוך רצון מודע לשמור כל אחד על זהותו. הקשר ההדוק בין השניים נמשך עד לשובה של ליאת לתל אביב במועד שנקבע עוד לפני פגישתם הראשונה. כחודש לאחר מכן שב חילמי לרשות הפלסטינית, תחילה לבית הוריו ברמאללה, ואחר כך לדירה ששכר בכפר ג’יפנה הסמוך. כל אחד מהם שב לסדרי החיים וההרגלים הישנים שלו. הגבלות התנועה עקב האינתיפאדה השנייה אינן מאפשרות להם להיפגש, אך הם שומרים על קשר בטלפון. חילמי ושלושה מקרוביו מגיעים כשוהים בלתי חוקיים לחוף הים של יפו. שאדי וסיהאם נכנסים למים ומתקשים להיאבק בים המאיים להטביעם. חילמי, שאינו יודע לשחות, ממהר לסייע להם וטובע בים. הזמרת דנה ברגר תבצע  משיריה המוכרים והאהובים.

שלישי 21.11, בשעה 20:00, הספרייה העירונית, אשדוד

 

שני חברים: תיאטרון אורנה פורת באשדוד

בשלישי 21.11 במרכז הקהילתי על שם גולדי תתקיים ההצגה “חברים על הגשר” של תיאטרון אורנה פורת.

מתוך ההצגה "חברים על הגשר". צילום: יח"צ

זהו סיפור על שני חברים הכי טובים בעולם. במשך היום הם עוזרים זה לזה בעבודה, ובערב שותים יחד כוס תה בחצר וצוחקים. יום אחד מתפתח ויכוח מאוד גדול בגלל דבר מאוד קטן, ושני החברים רבים ריב נוראי, שבעקבותיו הם לא רוצים לדבר או אפילו לראות זה את זה לעולם. בדיוק אז מגיע לכפר נגר חביב וחכם, ובזכותו הם לומדים בדרך מפתיעה שחברות היא הדבר הכי חשוב ולא שווה להרוס אותה בעד שום סיבה, גדולה או קטנה.

הביקורת משבחת: “חוויה תיאטרונית מהנה ומלבבת… מה שהופך את ההצגה למהנה ולמושכת הוא הביצוע רב החן של שני השחקנים הצעירים, איציק כהן פטילון ואיתי פלג, שמצליחים להעביר בצורה אפקטיבית ומשעשעת את המעברים הקיצוניים בעלילה” (שי בר יעקב, "ידיעות אחרונות")

משתתפים: איציק כהן פטילון/ איל היינה, ואיתי פלג. מחיר כניסה: 15 שקלים בלבד במסגרת המיזם "התושב במרכז הקהילתי". לפרטים בטלפון: 8552721.

שלישי 21.11, בשעה 17:30, המרכז הקהילתי על שם גולדי, רובע ד’, רח’ השיטיים 16, אשדוד

 

 

חגיגה קובנית: שישיית א-קאפלה מקובה

בחמישי 23.11 במשכן ייערך מופע של מוזיקה קובנית.

המשכן לאמנויות הבמה באשדוד. צילום: לימור אדרי

שישיית א-קאפלה שמגיעה אלינו מקובה כדי לבצע במוזיקליות המדהימה שלהם ובעזרת הקולות האנושיים בלבד וכפות הידיים המתופפות על הגוף את המוזיקה הקובנית המרקידה, את מקצבי הסון והסלסה, את שירי האהבה הנוגים במקצב הבולרו ואת הלהיטים הגדולים של השכנה הצפונית – ארצות הברית.

ששת המופלאים נפגשו לראשונה ב—1989 באוניברסיטת האמנות בהוואנה, ומאז הם כובשים את כל בימות העולם. כמעט אין מדינה שלא הרטיטו בה את שומעיהם. כן, אפילו בתל אביב הופיעה השישייה בפסטיבל “שומעים עולם” ב—1999 בשני מופעים מפוצצים. עם ששת האלבומים שלהם היו מועמדים לגראמי האמריקאי, הופיעו יחד עם קווינסי ג’ונס ועם בובי מקפרין, ודרכם עוד ארוכה מאוד.

לכל אוהבי המוזיקה הקובנית, לכל מעריצי הקול האנושי, בואו אלינו, עצמו את עיניכם והיכנסו לעולם דמיוני של תזמורות מיתרים, כלי הקשה מטריפים, גיטרות חשמליות וביג באנדס. כי כאן, כאמור, הקול הוא הכול!

חמישי 23.11, בשעה 20:30, המשכן לאמנויות הבמה, אשדוד

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר