מתוך הסרט סינמה סבאיא. צילום: יח"צ
מתוך הסרט סינמה סבאיא. צילום: יח"צ

זמן קולנוע במונארט אשדוד: והפעם – הסרט 'סינמה סבאיא'

הסרט 'סינמה סבאיא' זוכה פרס אופיר לשנת 2022 יוקרן במונארט אשדוד ביום שלישי הקרוב בשעה 11:00. בתום ההקרנה יערך מפגש עם השחקנית אורית סמואל. עלות כרטיס 30 ש"ח

פורסם בתאריך: 10.3.24 21:48

     

במסגרת סדרת 'זמן קולנוע' במונארט אשדוד, יוקרן הסרט 'סינמה סבאיא', סרט הביכורים של הבמאית אורית פוקס, שנבחר לסרט הישראלי הטוב ביותר של 2022 בידי פורום מבקרי הקולנוע בישראל.

 

במרכז עלילת הסרט: תשע נשים יהודיות וערביות, עובדות עיריית חדרה, נפגשות בסדנה ללימוד צילום וידאו שם רונה (דאנה איבגי), במאית צעירה, מובילה את הסדנה ומלמדת אותן כיצד לתעד את עולמן.

מתוך הסרט סינמה סבאיא. צילום: יח"צ

מתוך הסרט סינמה סבאיא. צילום: יח"צ

עיקר הסרט מתאר את הדינמיקה הקבוצתית המרתקת שמתפתחת בין קירות החדר, ולצדה קטעי הוידאו הייחודיים שהנשים מצלמות ומקרינות על הבד הלבן. נושאים כמו עצמאות, זוגיות, אימהוּת, חופש ופגיעה מינית מובילים להתנגשות והתקרבות בין נשים שללא הסדנה לא היו מוצאות את מקומן יחד באותו חלל, ובטח שלא חולקות סודות ורגעים אינטימיים מכוננים. רונה מתבוננת עליהן ומצלמת. אולי ייצא מזה סרט.

סרטה של אורית פוקס רותם, מטשטש את גבולות הבדיון והתיעוד. הוא עושה זאת בצורה מתוחכמת, כזו שאינה קוראת לתשומת לבו של הצופה, אבל מעלה סוגיות אתיות ואסתטיות שהן חלק אינטגרלי מהדיון בסרט. "את פרס הסרט הטוב ביותר בחרנו להעניק לסרט נוגע, חכם וייחודי, המבוים וכתוב בכישרון גדול, 'סינמה סבאיא', של אורית פוקס רותם", כתבו יושבי ראש פורום מבקרי הקולנוע על הסרט, וזו גם הסיבה שהסרט סיים כזוכה הגדול כאמור של טקס פרסי אופיר לשנת 2022 כשקטף חמישה פרסים, כולל את פרס הסרט הטוב ביותר וייצג את ישראל בטקס האוסקר.

ההקרנה תיערך ביום שלישי, 12.3.24 בשעה 11:00, מונארט מרכז תרבות, דרך ארץ 8, אשדוד כרטיס: 30 ש"ח בלבד, בתום ההקרנה תיערך שיחה עם השחקנית אורית סמואל.

לפרטים ולהזמנות לחצו, או בטלפון: 6452* שלוחה 2.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר