איציק גוריאלשוילי "קקולי"
איציק גוריאלשוילי "קקולי"

"עכשיו תשמיע את קולך למלאכים": הלך לעולמו גדול הזמר הגיאורגי איציק קקולי גוריאלשוילי מאשדוד

פורסם בתאריך: 6.1.24 19:26

     

אבל כבד בקרב הקהילv הגיאורגית בארץ עם היוודע דבר פטירתו של גדול הזמר של של העדה איציק גוריאלשוילי המכונה "קקולי".

איציק גוריאלשוילי "קקולי"

איציק גוריאלשוילי "קקולי"

קקולי בן 59 במותו, נאבק בשנים האחרונות במחלת הסרטן ולמרות זאת המשיך להופיע על הבמות ולשמח את הציבור. בניו הם הזמרים מישל גוריאלשוילי וסיון גור.

קקולי נולד בעיר באטומי שבגיאורגיה, לפני 59 שנים, ובשנת 72' עלה עם משפחתו לישראל לעיר אשדוד. כבר בילדותו התגלו כישוריו המוזיקליים, כאשר כילד הוא ניגן על פסנתר וכבר בגיל 12 היה קלידן בהרכב מוזיקלי. בגיל 14 הוא כבר הופיע בעצמו כסולן על במות שונות יחד עם להקה גיאורגית.

ככל שעברו השנים של קקולי על הבמה הוא צבר לו קהל מעריצים גדול ודורות רבים גדלו על המוזיקה השמחה שלו באירועים משפחתיים ובאירועי תרבות של העדה.

קקולי גם שיחק בכמה עונות בסדרה שנות ה-80 כדמותו של זאזא חלפן הכספים.

רבים ספדו לו עם היוודע הבשורה הקשה.

הזמר אריק משעלי כתב: "אמש הלך לעולמו חברי הטוב הזמר האגדי איציק קקולי. בן 59 במותו אחרי מלחמה עיקשת ומעוררת השראה במחלת הסרטן. איציק לא פסק להופיע בארץ ובעיקר ברחבי העולם , בארצות מסוימות כגון גיאורגיה, בלגיה, רוסיה. איציק התקבל כזמר וכוכב בינלאומי. באשר לאישיותו, בכל מקום בו היה דאג שסביבתו תחוש באהבתו ובשמחת החיים העצומה שאפיינה אותו – אחחחח איזה אדם נפלא היה איציק! אהוב, אחד כזה שרק רוצים לחבק. כשהיה עולה לבמה הוא היה כובש אותה במלוא מובן המילה. הוא היה סטאר, זמר נשמה ששר בכל סגנון אפשרי. כישרון מוזיקאי בחסד עליון. זכיתי להופיע עם איציק בכמה הזדמנויות, הן על הבמה והן בטלוויזיה בסדרה שנות ה-80. נשבר ליבי על אבדן חבר יקר תחסר לכולנו".

קהילת יהודי גאורגיה העולמית כתבה: "מודיעה בתדהמה בצער רב וביגון קודר אודות פטירתו של הזמר האהוב קאקולי איציק גוריאלשוילי ז"ל אהוב על כולם. אני בשוק איזה עצוב. כל יהדות גאורגיה בוכה למשמע הבשורה. משתתפים בצערה של המשפחה היקרה. תדהמה גדולה".

בן דודו אלי דוד כתב: "אנחנו נפרדים היום מהזמר והיוצר ובן דודי היקר איציק גורלאשוילי (קקולי) שהלך בטרם עת מאיתנו. עכשיו תוכל לשיר ולהשמיע את קולך למלאכים".

מיכאל צור כתב: "שרת ושימחת שנים רבות בכל אירוע עם קולך הענק, הנעמת ושימחתה על גבי כל במה משפחות רבות, הצלחת לכבוש לבבות מעל לכל במה, החיוך וההומור שהיית מאלתר מכל הזדמנות יישאר תמיד שלך. יצרת קשרים מדהימים עם כל הסובבים אותך, כמו תמיד היית אבא מדהים עם משפחה מפוארת, היית גאה בכולם תמיד. ובשיא החיים שלך עזבת את העדה המפוארת שלנו שכל כך אהבת, אישיותך וקולך העצום תמיד ייחרט בליבנו לעד".

ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם כתב: "הלך לעולמו איציק (קקולי) גוריאלשוילי, חבר יקר ומי שהיה אחד מהזמרים הגיאורגיים המופלאים ביותר שהטמיע את המורשת הגיאורגית ודאג לשמר ולהנציח אותה. אדם עם לב ענק, חיוך תמידי, שמחה ונתינה תמידית. תנחומיי העמוקים למשפחה היקרה, שלא תדעו עוד צער ומן השמיים תנוחמו. נוח על משכבך בשלום, איציק היקר. יהי זכרך ברוך".

אל"מ במיל' אפרים מיכאלי, חברו של קקולי כתב עליו הספד ארוך, "צר לי על מותך והליכתך מהעולם הזה אחי היקר והדגול, קקולי. יבכו עליך בישראל, בגאורגיה, ברוסיה, באוקראינה , בארצות הברית, בבלגיה,  באוסטריה, בארמניה, באזרבייג'אן, אוזבקיסטאן, קזאחסטאן, באשדוד, ובאשקלון ועוד מאות אלפים איש בכל העולם. כי נגעת לנו בלב, נעמת לנו אחי קקולי, עם הקול המחוספס שלך, וחיוך מרוח באנגדוטה עסיסית, ומצחיקה עד דמעות! צר לי עליך אחי. כולנו יחד, אוהדים וחברים,מרכינים ראש בפני האיש והאגדה: קקולי גוריאלשוילי זמר שנסונים בינלאומי, איש אשכולות, זמיר המסיבות של יהדות קווקז, ברית המועצות, ויקיר הגאורגים בכל העולם, יהיה זכרו של חברי היקר קקולי גוריאלשוילי ברוך!

"קקולי היה אגדה בחייו, אומן מושלם שזימר נעימות וסיפורים להנעים את הקהל ואת החברים שהוא כל כך אהב, והם ימשיכו לאהוב אותו עוד עשרות ואולי מאות שנים. איש חברות היה קקולי, איש של פשרות, איש של אהבת חינם, נתינה בלתי פוסקת, והקרין את החיובי על כולם, בחיוך שלו ובדיבורו ואהבתו לזולת, רבים זמרים עשו חיל ביהדות שלנו, אבל קקולי חברי: אתה עלית על כולם.

"קקולי אתה הזמר והאומן שהטבעת חותם על החיים עוד בחייך, והיית אדם מהמפורסמים בצניעות באהבה ענקית, ובחברות אין סופית וחיובית. נזכור אותך ולא נשכח. יהיה זכרך ברוך. תנוח על משכבך בעולם הבאה ליד גדולי העולם, ואנחנו כאן נמשיך לשיר את שיריך יחד עם ממשיכי דרכיך במשפחתך, עוד שנים רבות, עוד ועוד, עד שכל הדור הזה והדור הבאה יהיהו ובטוח יזכרו אותך, כי זמר מסיבות ואירועים, זמר אירועים משפחתיים כמוך לא היה ולא יהיה ביהדות שלנו. משתתף בצער המשפחה, אשתו ילדיו ונכדיו, ובצער כל החברים והאוהדים של קקולי בעולם ובישראל".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר