קרדיט תמונה: אספקלריא

חמ"ד של הצגה: מופע בעקבות "רב הכותל"

הצגה מאירה: במסגרת פתיחת עונת החורף ועונת המנויים של ״תיאטרון אספקלריא״, עלתה השבוע לראשונה ההצגה ״הגץ המאיר״ באולם היכל התרבות באשדוד בפני מאות צופים וצופות

פורסם בתאריך: 6.11.17 13:14

     

במסגרת הדמות השנתית לשנת התשנ"ח של החמ"ד – מנהל החינוך הדתי במשרד החינוך, הוחלט כי השנה יעסקו בנושא דמותו הנפלאה של הרב מאיר יהודה גץ ז"ל ששימש במשך 28 שנים בתפקיד רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים ומביאה לילדים עולם של תורה, עם עשייה רחבה מאוד.

ההצגה מדברת על שני ילדים, חובבי הרפתקאות ומסתורין המגלים ברחבת הכותל מלאך לבן. המלאך המרשים הולך ונעלם כרצונו, והילדים מחליטים להתחקות אחר התעלומה. בעזרת קבצן מקבצני הכותל הדורש מהם דרישות שונות והמון אמביציה חושפים הילדים אט אט את דמותו של הרב גץ. מילדותו בתוניס, דרך מנהיגותו ודרכו החינוכית ולבסוף חיפושיו אחר כלי המקדש האבודים וכהונתו כ"רב הכותל". מדובר בהצגה מוזיקלית, משעשעת, מסתורית ומרתקת המגלה את דמותו האנושית והמרשימה של רב הכותל- הרב מאיר יהודה גץ.

 

 

מנכ"ל "תיאטרון אספקלריא" חגי לובר אמר: "החלטנו לפתוח את עונת החורף עם ההצגה הגץ המאיר באשדוד כדרכינו לפתוח עם הצגות בערי הפריפריה ולא במרכז. התרגשנו מכמות התגובות המפרגנות של ילדי בית הספר והצוות החינוכי אורות אשדוד ושמחנו להגיע להופיע בפני ילדי העיר.
"תיאטרון אספקלריא" הוא תאטרון יהודי ייחודי שהוקם בשנת התש"ס (1999). הקמת התיאטרון חברו יחד יוצרים מתוך הבמה, שהיהדות להם אורח חיים והם מביאים זאת לידי ביטוי ביצירתם. בשנה 2012 זכה תאטרון אספקלריא להכרה מטעם המועצה לתרבות בישראל כתאטרון הרפרטוארי היהודי הראשון ובכך הצטרף תאטרון אספקלריא לנבחרת תאטרוני האיכות בישראל. מרכז פעילות התיאטרון במשכנו בירושלים, אולם התיאטרון מופיע גם ברחבי הארץ כתיאטרון נודד. תיאטרון אספקלריא מעלה מדי שנה כ-500 הופעות של הצגות, מתוך מגוון הרפרטואר המונה כ-40 הצגות וסדנאות למבוגרים נוער וילדים.

 

כתיבה: חגי לובר, מוריה חסין. בימוי: ינון שאזו. משחק: יונתן אבינועם, יפתח רווה, רועי פרילינג. מוסיקה: איילת חן. תלבושות: שירה גוטנטג. תפאורה: אליה קוץ.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר