פסטיבל אשדודאנס. צילום: אורי קריספין
פסטיבל אשדודאנס. צילום: אורי קריספין

אירוע המחול הגדול בישראל: פסטיבל אשדודאנס יצא לדרך וממשיך גם היום

הערב הראשון של פסטיבל אשדודאנס התחיל אתמול וסוכם כהצלחה גדולה. היום ממשיכים אירועי הפסטיבל עם מגוון הופעות והמון מוזיקה. מה בתכנית היום? כל הפרטים כאן

פורסם בתאריך: 27.6.23 17:08

     

פסטיבל אשדודאנס השישי יצא אתמול לדרך בהצלחה גדולה, לצד אלפי רקדנים, להקות מחול ומאות אורחים, שהגיעו מכל רחבי הארץ והעולם לחגוג ולקחת חלק באירוע המחול הגדול ביותר בישראל. כל העיר קושטה לרגל הפסטיבל ואלפי רקדנים בכל הגילאים פקדו את רחובות העיר ומוסדות התרבות. האירועים ממשיכים היום, וזה מה שבתכנית:

ביום הראשון של הפסטיבל הופיעה להקת סטפאפ – להקת המחול ג'נסיס – במשכן לאמנויות הבמה. להקת ההיפ הופ המצליחה והגדולה בישראל שכבר שיתפה פעולה עם נתן גושן, מירי מסיקה, אליעד, אינפקטד מאשרום ועוד, הגיעה לראשונה אתמול לאשדוד להופיע בפני אולם מלא. המופע שילב היפ הופ לצד מחול מודרני ובלט.

פסטיבל אשדודאנס. צילום: אורי קריספין

פסטיבל אשדודאנס. צילום: אורי קריספין

חפלמנקה – שיתוף פעולה של המוזיקאית מור קרבסי לצד הרקדנית והכוריאוגרפית אדוה ירמיהו והגיטריסט הספרדי Manuel Cazas, כהפלמנקו החושני פוגש את הדרמה וההוד של המוזיקה המצרית. הקהל יצא מהמופע נלהב ונרגש.

טברנה יוונית – בית יד לבנים
אחד האירועים המבוקשים של הפסטיבל, סבב כפול, שתי טברנות שהיו סולד אאוט מהר מאוד ובצדק.
ערב שמח ויוצא דופן בהובלת הזמרת מאיה סול, הערב התחיל בישיבה סביב שולחנות לצד כיבוד מפנק אבל מהר מאוד הפך להיות מסיבת ריקודים יוונית שמחה.


לאורך כל הערב ועד לארבע לפנות בוקר התקיימו אירועי הרקדות פתוחים לקהל הרחב ללא עלות, ומאות אנשים הגיעו ונהנו ממגוון סגנונות ריקוד וכיבוד קל.

פסטיבל אשדודאנס. צילום: אורי קריספין

פסטיבל אשדודאנס. צילום: אורי קריספין

כאמור, הפסטיבל ממשיך גם היום – ומה בלו"ז?

מופע הפתיחה של הפסטיבל, "נקודה בזמן – סיפורו של המחול הישראלי" – אמפי אשדוד

עוד לפני שקמה כאן מדינה, היה כאן מחול ישראלי. ריקודי העם סיפקו לחלוצים הפוגה והפכו לאחד מסמלי ההתיישבות. מאז פגש המחול הישראלי אינסוף סגנונות, השתנה, התרחב והעמיק, וכיום הוא רק מנה אחת בתפריט העשיר של היצירה הישראלית. את כל השינויים המרתקים האלה שחלו במחול הישראלי, הרגעים הגדולים והשירים הבלתי נשכחים שהניעו אותו להתפתח ולהתרחב, היוצרים הגדולים שנחקקו בתודעה והמאפיינים המקומיים שהשתלבו בסגנונות שהתאזרחו כאן בארץ – הפכנו לסיפור אחד צבעוני וקסום – סיפורו של המחול הישראלי. משתתפים: נועה קירל (עם הפתעה מיוחדת מאד לאורחי הפסטיבל), להקת שלוה, נרקיס, בניה ברבי, אוהד שרגאי, סגיב כהן, דני רובס וואלרי חמאתי, יחד עם כ-2000 רקדנים – מראשיתו של הפולקלור ועד היצירה העכשווית המרתקת ופורצת הגבולות.

פסטיבל אשדודאנס. צילום: אורי קריספין

פסטיבל אשדודאנס. צילום: אורי קריספין

אהבה אחת קטנה – מופע מחווה עם שיריה של המשוררת רחל שפירא 

27.6 | יום שלישי | 17:30| משכן אשדוד
אחרי שזכתה בפרס אקו"ם למפעל חיים ובעיטור נשיא המדינה, נכנסה המשוררת והפזמונאית רחל שפירא אל היכל התהילה של גדולי התרבות הישראלית. עשרות רבות של שירים נכתבו על ידה והפכו לנכסי צאן ברזל על זמניים. מספיק להזכיר את "מה אברך", "כמו צמח בר", "חלומות (של אתמול)", "עוד יהיה לי" ו"שיר של יום חולין" כדי להבין את ההשפעה הענקית שיצרה שפירא על החיים של כולנו. במופע מחווה מיוחד לפסטיבל יציגו להקות הבוגרים (לרקדניות ורקדנים בגילאי 30+) שרשרת ארוכה ומרהיבה של ריקודים לצלילי שיריה של שפירא. שוחרי השירה וחובבי הריקוד צפויים למצוא כאן ערב בלתי נשכח שמתאר בצליל ותנועה את סיפורה של התרבות העברית בעשורים האחרונים. ערב של הורה נטו עם עמודי התווך של הריקוד העממי.


ההיא עם ה-היי

27.6 | יום שלישי  | 17:00 | בית יד לבנים
קשה לחשוב על סגנון מחול אחד שמזוהה עם ישראל יותר מאשר ההורה. למרות שמוצאה של ההורה במזרח אירופה, דווקא כאן, במרכז הלבנט ובימים שקדמו להקמת המדינה, מצאה ההורה קרקע פוריה לצמוח ולגדול בה. המעגל הסוחף של ההורה הצליח להכניס לתוכו צעירים ומבוגרים, נשים וגברים, אשכנזים ומזרחים והפך למעין תנועה לא רשמית בישראל. השנה בפסטיבל יעלו על הבמה 14 הכרבי מחול מכל הארץ שיביאו אליה את הביצועים שלהם לנכסי הזהב של ההורה הישראלית. בערב המיוחד והמרגש הזה יתארחו כמה מוותיקי וותיקות ההורה הישראלית ויזכו להוקרה על מפעלם רב השנים.

פסטיבל אשדודאנס. צילום: אורי קריספין

פסטיבל אשדודאנס. צילום: אורי קריספין

הפסקול של הנוסטלגיה

27.6 | יום שלישי | 23:00 | קפה תיאטרון בית יד לבנים
יוסי אזולאי, מהזמרים האהובים והוותיקים בפסטיבל, חוזר אלינו לערב חד פעמי ובלתי נשכח. אנחנו מזמינים אתכם לערב של חברים באווירה משוחררת – השאירו את הצרות והדאגות בצד, תנו לעצמכם לצלול אל הצלילים ורקדו אתנו את השירים והסגנונות שליוו את פסקול חיינו.
כיבוד וישיבה סביב שולחנות.


הסיפור הלא יאמן של ולרי פאנוב|כתת אמן

הרקדן
27.6 | יום שלישי| 16:00 | מונארט מרכז תרבות
סיפור חייו של הרקדן והכוריאוגרף ולרי פאנוב יכול להוות עלילה לכמה וכמה סרטים וספרים – מתחילת דרכו המקצועית בבית הספר לבלט ע"ש אגריפינה וגאנובה בלנינגרד, דרך ההפיכה לכוכב והמאבק עם השלטונות הסובייטים ועד העלייה לישראל והזנקתה של קריירה בינלאומית עשירה, כשהתשוקה לבלט מניעה אותו קדימה ללא הרף. אתם מוזמנים לצפות בסרט שעוקב אחרי מסעו המרגש ומרדפו העיקש אחרי החירות האמנותית המוחלטת, וגם למפגש ושיחה עם האייקון הבינלאומי שגם בגיל 84 לא נפרד מהבלט.

היום ההרקדות יתקיימו ב 2 מתחמים:
בבית יד לבנים, ובהיכל הקריה, ומחרתיים יפתח מתחם הרקדות נוסף בבית הספר יובל.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר