'השוק' ציור של מרים איתן
'השוק' ציור של מרים איתן

הערב הפתיחה החגיגית: 'הגלריה המיוחדת' במונארט אשדוד בתערוכה חדשה

ב'גלריה המיוחדת' במונארט אשדוד תיפתח הערב תערוכה של האמנים שלומי לייזרוב ומרים איתן. כשמה של התערוכה "שלומי ומרים - השראה", תראו בתערוכה יצירות מעוררות השראה, המתארות את היומיום בחייהם בדרכים ייחודיות

פורסם בתאריך: 31.5.23 17:46

     

תערוכה ייחודית של האמנים שלומי לייזרוב ומרים איתן תיפתח הערב ב'גלריה המיוחדת' מונארט אשדוד, ותציג יצירות מיוחדות במינן, המציגות את עולמם הפנימי של היוצרים. 'הגלריה המיוחדת' כזכור הינה גלריה המשלבת תערוכות אומנות מתחלפות של אמנים עם וללא צרכים מיוחדים, תערוכה לצד תערוכה.

 

משתתפי התערוכה "שלומי ומרים – השראה", הם שלומי לייזרוב, על הרצף האוטיסטי מצייר מגיל ארבע, מצייר ומפסל בחימר, המתגורר ב"כפר עופרים", ואיתו תציג מרים איתן, אקווריליסטית מופלאה המציירת בטכניקות צבע נוספות.

ציור של מרים איתן

ציור של מרים איתן

שלומי, בן 53, החל לצייר מגיל ארבע, גיל שבו הוריו המסורים הבינו שבנם בכורם האהוב זקוק לאבחון, אך משלא היה את הידע שיש כיום, הם מצאו את הציור כדרך נכונה לסייע לשלומי.

שלומי מדבר לעולם דרך המכחול, השפכטל, העפרונות וטכניקות נוספות, ועם השנים התפתח להיות צייר המביע את רגשותיו, רצונותיו, חלומותיו, רשמים וחוויות על הקנבס והנייר בעיקר. לא רק הציור הוא דרך התקשורת של שלומי, הוא גם ספורטאי, מוסיקאי המנגן על קסילופון ועל תופים. יצירותיו של שלומי מוגדרות כנאיביות גם אם אינו מושפע מזרם אומנותי שניתן להגדרה.

הנושאים אותם הוא בוחר לצייר מספרים על אהבתו להוריו ואחותו האהובים, אהבתו לחיות, למוסיקה, לעולם האורבני, לאנשים, לספורט, לים, לצמחים, למגע ולריקוד, לנושאים הנוגעים למשפחתיות: ציורי כביסה, קניות בסופר, טיולים בארץ ובעולם ואף את הקורונה היטב לצייר.

שלומי חבר באגודת הציירים והפסלים בישראל משנת 2001, למד במשך עשרים שנה בסדנת האמן של ולדימיר פאיין באשדוד והשתתף בתערוכות רבות בארץ ובחו"ל ובינהן: תערוכה בגלריה מונארט, תערוכה בגלריה דואט, ותערוכה בגלריה "המשרד" בתל אביב. ציוריו זיכו אותו בפרסים בינלאומיים במדליית זהב מיוחדת בביאנלה לציורי ילדים ביפן בשנת 1987, ובפרס טדי קולק על ציורו "שלושת הדתות" בירושלים. יצירותיו שולבו בהצגת התיאטרון "ואז התחבקנו" של תיאטרון הבימה בשנת 2005.

ציור של שלומי לייזרוב

ציור של שלומי לייזרוב

לצד יצירותיו של שלומי תציג האמנית מרים איתן, בת 88, שנולדה ביוגוסלביה, ועלתה לארץ בשנת 1949, "בוגרת שואה" על פי הגדרתה. הייתה חברת קיבוץ "שער העמקים", ועברה לאשדוד עברה בשנת 1969. מרים תמיד עסקה ביצירתיות, למדה ויצרה ויטרז'ים יפים המעטרים את ביתה, עסקה ברקמה אומנותית ועוד. היא החלה לצייר בסדנא של לינה גולן המורה האגדית לפני כעשרים וחמש שנה, למדה רישום, אקריליק, שמן, פסטל ואקוורל.

הציור עבורה הוא ניתוק מהמציאות היומיומית והשימוש בכל פלטת הצבעים הינם יציאה מהקופסא. מרים מציירת את ילדיה, נכדיה, דמויות בשווקים, לעיתים מתחילה מצילום אותו צילמה, אך מהר מאוד ממשיכה על פי הרגש והדמיון. נושא נוסף בציוריה מושפע מגינתה הפראית אותה מטפחת בעצמה "כל יום הפתעות", כל יום פריחה מרהיבה ואהובה. לדבריה, "הציור כשלעצמו לא מעניין אותי, כאילו יד נעלמה מדריכה אותי מלמעלה, הציור לא יצא ממני אלא מרשותי", היא אומרת.

'החלום, בעקבות רובין'- ציור של שלומי לייזרוב

'החלום, בעקבות רובין'- ציור של שלומי לייזרוב

פתיחת התערוכה "השראה –שלומי ומרים"", הערב, החל מהשעה 18:30, אוצרת: רחל ביבי, הנחייה: ורדה גינזך, שירה: לינור שמשון. 'הגלריה המיוחדת', מונארט- מרכז תרבות, דרך 8, אשדוד.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר