התערוכה אוכל נע. צילום: עידן ועקנין
התערוכה אוכל נע. צילום: עידן ועקנין

מחלב ועד שיפודים: תערוכה על התפתחות תרבות האוכל מוצגת באשדוד

תערוכה חדשה במוזיאון הפלשתים באשדוד מציגה יצירות של אמנים הממחישות את תרבות האוכל לאורך הדורות והתרבויות שהתפתחו עם השנים. התערוכה תוצג במשך כל השנה, עלות כרטיס בין 15 ל-30 שקלים

פורסם בתאריך: 8.5.23 21:27

     

תערוכה חדשה אותה אוצרת נגה אליאש-זלמנוביץ' – "אוכל נע", נפתחה במוזאון לתרבות הפלשתים באשדוד לפני מספר ימים, ותוצג במשך שנה. העבודות המציגות בתערוכה "אוכל נע", בה משתתפים ומשתתפות 22 יוצרים ויוצרות, הינן פירות תהליך שיתופי במסגרתו נפגשו היוצרים עם ארכיאולוגיים וחוקרות, העמיקו בממצאים ובטכניקות ומחשבות על תרבות האוכל במרחב המקומי על ציר הזמן. התערוכה נעה על ציר זמן בין עבר והווה במחשבות על עתיד. היא משרטטת מסלולי הגירה מעבר לים ובוחנת תרבות מקומית-מרחבית. בדומה לפעולת ארכיאולוגים-קולינריים, העבודות בתערוכה זו מלמדות על עשייה של יוצרים-חוקרים המשתמשים בכלי ניסוי ומחקר, ספקולציה ודמיון.

 

בין העבודות המוצגות בתערוכה – הצילום 'ארוחת ערב' של האמנית עינת עריף גלנטי, מתאר טבע דומם על פי כללי ז'אנר ציורי טבע דומם הולנדיים. עבודתו של אלון רוטמן – 'שיפודי אירופה', מהווה צומת דרכים של מפגש בין בשר משיפודיות ומסעדות מזרחיות, לבין מזלג, שהגיע לארץ מאירופה הקלאסית. צילומיו של דן פרץ, 'פרג אופיום' ו'גד השדה' מחברים בין מסורת הצילום הבוטני ההיסטורי לבין ממצאי המעבדה לבוטניקה ארכאולוגית באוניברסיטת בר אילן. הצילום מתמקד במורשת הביולוגית אשר הותירו 600 שנות התרבות הפלשתית בישראל ואשר אותותיה ניכרים עד היום.

התערוכה אוכל נע. צילום: עידן ועקנין

התערוכה אוכל נע. צילום: עידן ועקנין

גם עבודתה של עדן חברוני מפגישה בין מיתוסים פלשתיים וכלי הגשה אירופאיים מערביים. 'צפחת חלב' הינו כלי נסך מדומיין לדמות האלה הגדולה, האחראית על שפע ופריון. עבודה זו שואבת את השראתה משני מקורות היסטוריים חומריים. האחד צפחות פלשתיות שעוצבו עם פטמה משני צידי הכלי, שתי ידיות וצוואר, ועוטרו בפסים אדומים, בדומה לצפחת מתערוכת הקבע במוזאון. השני הוא כלי להגשת חלב בדמות חזה של מארי אנטואנט שעיצב המעצב ז'אן ז'אק לגרנה (ממפעל הפורצלן Sèvres) בסוף המאה ה־18.

בנוסף מוצגות בתערוכה השאלות מאוסף האמן משה שק כמו גם תוצרים של ארכיאולוגיה ניסויית שנעשו עלי ידי ליה טרמר מאוניברסיטת אריאל בשומרון והדפסות תלת ממד ממעבדת החפירות בתל צפית, אוניברסיטת בר אילן, בהנהלת פרופ' אהרון מאיר.

משתתפות ומשתתפים: ענבר אפרתי, אביגיל איבגניה ארונסון, רועי בן יהודה, אופיר דנינו, אופיר הללי, עדן חברוני, ליה טרמר, אביה חיימי, נילי מוזר, שרון מורו, ג'סיקה עזיזה, עינת עריף גלנטי, ארם עמיר פונדק, טל פרגר גלילי, אנה פרומצ'נקו, דן פרץ, נעה צ'רנחובסקי, שחר קדם, נדיה עדינה רוז, קרן רוזן, אלון רוטמן, משה שק, עירית שר. פתיחה רשמית וחגיגית: יום רביעי, 7.6, שעה 18:30, מאי 2023 – אפריל 2024 ימי ושעות פתיחה: ראשון, שלישי, רביעי, חמישי, 9:00-16:00, שני, 9:00-20:00, שישי – שבת, 10:30-13:30. מחיר כניסה: 15-30 ש"ח. המוזיאון לתרבות הפלשתיים ע"ש קורין ממן, אשדוד, השייטים 16, אשדוד. למידע: 08-6224789.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר