מרכז מונארט
מוזיאון אשדוד לאמנות, מרכז מונארט. צילום: דודו בוזגלו ל-odrey

"כשרון יוצא דופן": האמנים ים ואריאל יציגו את יצירותיהם במונארט אשדוד

האמנים בעלי הצרכים המיוחדים ים קפלן ואריאל ליטיצ'בסקי, יציגו את עבודותיהם בתערוכה ייחודית ב'גלריה המיוחדת' במונארט מרכז תרבות אשדוד, יום ראשון, 26.2.23 בשעה 18:30. שווה לראות

פורסם בתאריך: 23.2.23 21:55

     

תערוכה מיוחדת תתקיים ביום ראשון ה-26.2.23 במונארט מרכז תרבות אשדוד, ב'גלריה המיוחדת' – שהושקה לפני מספר חודשים, בה מציגים את עבודותיהם אמנים עם וללא צרכים מיוחדים. בתערוכה הקרובה יציגו האמנים ים קפלן ואריאל ליטיצ'בסקי את יצירותיהם, המספרות על חיים שלמים של עצמם, ושל בני האדם בכללותם.

ים קפלן היא אמנית בעלת צרכים מיוחדים, שעלתה לארץ מרוסיה בשנת 2011. היא מתמודדת נפשית עם סיפור מורכב הכולל התמודדות עם הפרעות אכילה ופגיעות נפשיות ומיניות. מגיל צעיר החלה ים לצייר, תחילה כדי לרצות את אביה שאהב לצייר בעצמו אך לא הגשים את עצמו מעולם בתחום, ובהמשך התאהבה בתחום. היא למדה ציור במשך שנים אצל הצייר ולדימיר פיין. לפני כשנתיים וחצי אביה של ים נפטר, ומאז היא זנחה את המכחול ולא ציירה. בזכות התערוכה בגלריה המיוחדת היא חזרה לצייר.

שים ראש. ציור של ים קפלן

שים ראש. ציור של ים קפלן

"הציורים של ים הם חוויה שאין צורך לפרש אותה", אמרה אוצרת התערוכה, רחל ביבי. "היא מציירת כדי להראות את היופי של בני האדם – כל מה שלא נחשב "מושלם. ים מציירת בצבעים עזים, ציורים עוצמתיים מלאי הבעה ומסרים המשתקפים בציורים פיגורטיביים ואף בציורים האבסטרקטים. אני אוהבת את ים ואת יצירותיה, היא מרגשת, מחבקת, הכאב עובר ממנה כשהיא מתארת את חייה המורכבים אך גם הקסם האישי והאופטימיות עוטפים אותה ואותנו".

ים קפלן

ים קפלן

האמן אריאל ליטיצבסקי, בן 27, יציג גם הוא את יצירותיו בתערוכה המיוחדת. הוא נולד וגדל בישראל, ונמצא על הספקטרום האוטיסטי. הוא כמעט ואינו מתקשר עם הזולת, וחיי בכפר "פרח" (בני ציון לשעבר) בראש העין, לאחר שעד לפני שלוש שנים גר באשדוד עם אמו ילנה ועם אחותו. הוא לומד ציור אצל ולדימיר פיין.

"אריאל כשרון יוצא דופן, מצייר בסגנון נאיבי, בצבעוניות רחבה ובבחירה חופשית, התוצאה יפה ומעניינת", סיפרה ביבי. "אריאל מצייר בסטודיו באשדוד עם הדרכה של ולדימיר פיין המלמד אותו עם הרבה רצון ונחישות להגיע לביטוי עצמי כשהאימא, ילנה, מסייעת".

האמן אריאל ליטיצבסקי

האמן אריאל ליטיצבסקי

"בסטודיו אריאל החל לצייר מקווים פשוטים לציורים אותם אנחנו רואים בתערוכה, צבעוניות מתפרצת, עיגולים, פרחים ועוד. הוא מצייר עם הכוונה מודרכת וסיוע צמוד של ילנה השומרת שלא יהיה מצב חזרתי שהאוטיזם של אריאל מתאפיין בו".

ילדים שמחים. ציור של אריאל

ילדים שמחים. ציור של אריאל

פתיחת התערוכה "ים ואריאל". בתכנית: סיור בתערוכות, ברכות ושיח על הבמה, מופע שירה עם הזמרת לינור שמשון, אוצרת התערוכה: רחל ביבי, הנחייה: ורדה גנזך. יום ראשון, 26.2.23 בשעה 18:30, מונארט מרכז תרבות, דרך ארץ 8, אשדוד.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר