יגל הרוש ואנסמבל "שיר ידידות". צילום: odrey שירן אלדרי
יגל הרוש ואנסמבל "שיר ידידות". צילום: odrey שירן אלדרי

"חיבור בין המדפים השונים בארון הספרים": מאות משתתפים בפסטיבל אשדודשירה

פורסם בתאריך: 6.12.21 15:40

     

פסטיבל אשדודשירה המציין 7 שנים להיווסדו נערך השנה בחג החנוכה בבית אריה קלנג והציע שלושה ימים של שירה, ספרות ומופעים מוזיקליים בהשתתפות מיטב המשוררים, הפזמונאים, אנשי הרוח והתקשורת.

בפסטיבל ביקרו מעל ל-600 שוחרי ספרות ושירה מרחבי הארץ. "גם השנה הפסטיבל הקפיד לחבר בין סופרים ומשוררים ותיקים וצעירים מרחבי הארץ", אמרה טלי סהרוני יו"ר המרכז לתרבות האנדלוסית ולפיוט בישראל, "כמובן כאן המקום שוב להודות לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, לעיריית אשדוד ולמשרד התרבות והספורט בניצוחו של שר התרבות חילי טרופר על הסיוע, העזרה והתמיכה בפסטיבל".

מאיר ויזליטיר וגיא בוקאטי. צילום: odrey שירן אלדרי

מאיר ויזלטיר וגיא בוקאטי. צילום: odrey שירן אלדרי

יוסי עטר המפיק והמנהל אמנותי של הפסטיבל הוסיף ואמר: "בפסטיבל עשינו חיבור בין המדפים השונים בארון הספרים המאפיין אותנו כחברה יהודית וישראלית. הערב ראשון עסק והציג בארון הספרים היהודי בשני ספרים: 'שיר ידידות' קובץ הפיוטים והשירה של התרבות היהודית המרוקאית שנאגד ונשזר ב-1921 והשנה חוגג 100 שנים לספר – סבי רבי חיים עטר ע"ה – היה עורך הספר. הספר השני הפלא דורש עם הרב אילן גוזל שליט"א – פירוש וחידוש על הספר פלא יועץ.

"בערב השני נכנסנו לארון הספרים הישראלי עם היוצר הצעיר, בן העיר אשדוד, איש התקשורת אוהד צויק שבפעם ראשונה כתב ספר, ובפסטיבל חשף את הסיפור מאחורי הספר 'חבל הצלה'. ולצידו חתן פרס ישראל לספרות הסופר המתרגם והמשורר פרופסור מאיר ויזלטיר בן ה-80 בשיחה עם המוזיקאי גיא בוקאטי על שיריו ועל בכלל.

מאיר ויזליטיר וגיא בוקאטי. צילום: odrey שירן אלדרי

מאיר ויזלטיר וגיא בוקאטי. צילום: odrey שירן אלדרי

אוהד צויק. צילום: odrey שירן אלדרי

אוהד צויק. צילום: odrey שירן אלדרי

"היום השלישי שילב חיבורים תרבותיים ודתיים מהמקורות שאנחנו מגיעים מהם כישראלים. המופע את, אני והרוח עם שיריו של יורם טהר לב עם הרכב מוזיקלי שניגן במיוחד לפסטיבל בהשתתפות אבי חן ,עופר כץ, ארהל'ה סייקס, דלית כהנא, יונתן מילר, ליאון חביב ולסיום אשת התקשורת סיון רהב מאיר שמחברת בין שירה עברית ותרבות ישראלית יהודית".

אשדושירה – רואים אור, פסטיבל שכולו מפגשים ספרותיים מצטרף אל העשייה התרבותית הענפה של העיר אשדוד, אשר מבססת את מעמדה כבירת התרבות העברית, הים תיכונית והמזרח.

להתראות בפסטיבל אשדודשירה רואים אור 2022.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר