עדן הראל. צילום: טל עבודי
עדן הראל. צילום: טל עבודי

מחר באשדוד: עדן הראל באירוע לציון "חג הבנות"

אשת התקשורת עדן הראל והזמרת והיוצרת עדי אלבחר באירוע לנשים בלבד לציון 'חג הבנות', החג המעלה על נס את העוצמה הנשית: הגבורה, החוכמה והאחווה של נשים לאורך הדורות

פורסם בתאריך: 3.12.21 15:11

     

עיד אל-בנאת, הוא 'חג הבנות' כמו בפסוק 'רַבּוֹת בָּנוֹת עָשׂוּ חָיִל', ונדמה שבעברית מודרנית  הכוונה ל'חג הנשים'. עיד אל בנאת (عيد البنات) חג הבנות הוא חג הנחוג בקהילות ישראל במקומות שונים בראש חודש טבת או בראשון לחודש העשירי, במועד הקשור לחנוכה, חג גבורת החשמונאים שהפך לחג גבורת 'החשמונאיות', בנות תקופות שונות.

החג נקשר למסורות אגדיות ומדרשיות או למסורות ספרותיות והיסטוריות, על נשים נועזות, חכמות, אמיצות ונחושות שהצילו את עמן בתושייתן, בחכמתן, באומץ ליבן ובגבורתן, בנסיבות היסטוריות משתנות בעת העתיקה. החג מעלה על נס את גבורתן ותושייתן של נשים אמיצות, נועזות וחכמות, כמו אסתר המלכה, יהודית בת מררי, או מרים [לעתים חנה] בת מתתיהו, שבזמן סכנה לעמן או לנשות עמן, אזרו עוז, נהגו במסירות נפש, באומץ ובתושייה, ועשו מעשה יוצא דופן שנרשם בקורות העתים וסופר בפי הנשים בחג הבנות.

החג נשתמר בקרב קהילות ישראל בצפון אפריקה: תוניסיה, לוב, ג'רבה, מרוקו, אלג'יריה, תורכיה וסלוניקי, ששמחו להזדהות עם נשים חכמות, אמיצות, מתריסות, יפות ונועזות, מאז שלהי העת העתיקה ועד ימינו. נשים היו נוהגות להתכנס בראש חודש טבת, להתקשט, לקלוע את צמותיהן ולענוד תכשיטים וקישוטים ולהתנאות בבגדים חגיגיים, לאפות ולהכין מטעמים ומגדנות למשלוח מנות, לשמוע, להשמיע, לקרוא או לספר את הסיפורים והמדרשים  העוסקים בסכנות המרחפות מעל לראשן וגופן של נשים, בסבלן של נשים, בתושייתן, אומץ לבן וגבורתן.

בחגיגה הנשית באשדוד יוצג 'מסע בזמן' סיפורה של אשת התקשורת עדן הראל בהרצאה מרתקת ומשעשעת על הילדות, ההתבגרות, הדרך להצלחה, הזוגיות המתוקשרת עם עודד מנשה, החיפוש, ההתקרבות לדת, הסביבה המופתעת וההתמודדות היומיומית. שעה של סיפורי חיים משעשעים, מרגשים ובעיקר מעוררי מחשבה.

עוד תשתתף הזמרת, הפייטנית והיוצרת עדי אלבחר בקטעים ממופעה "עומקא דליבא". אלבחר, זמרת מרגשת בעלת גוון קול עמוק ,ייחודי ומרטיט לבבות שרה במגוון רחב של שפות, ומתמחה בשירת פיוטים ממיטב מסורות ישראל. המוזיקה האנדלוסית אשר ספגה בילדותה והסלסולים הייחודיים בוקעים מקולה של עדי בטבעיות וחום הלב וחודרים לכל מאזין פנימה.

עדי אלבחר. צילום: יקטרינה בורינדין

עדי אלבחר. צילום: יקטרינה בורינדין

בשירתה משלבת עדי טקסטים עמוקים מלאי תוכן, משמעות וחקר נפש האדם ובכך משלבת את קהל המאזינים, צעירים או בוגרים לחוויה סוחפת וחד פעמית. עדי מתמחה בחקר הקול, הפקתו וגילויו. בתהליך משמעותי, ארוך שנים חקרה ולמדה את רזי ההפקה הקולית והגילוי העצמי ההוליסטי. עדי מנחה סדנאות נשיות בתחום הקול והרוח, שיבה לשורשים ושירה אינטואטיבית. המופע כולו יצירה מקורית של עדי אלבחר ומשולבים בו ניגונים ופיוטים שורשיים אתניים ועומק מסקרן, מרגש, משמח ומחדש את הלב.

'עיד אל-בנאת', מוצ"ש, 4.12.21 בשעה 20:30, אולם מופעים ישיבת 'נווה דקלים', רח' הנביאים 44, אשדוד. כרטיס: 35 ₪, להזמנות:055-6850150 (רחלי)

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר