ההרכב את ואני והרוח שילוו את יורם טהר לב. צילום: פינו חדד
ההרכב את ואני והרוח שילוו את יורם טהר לב. צילום: פינו חדד

יורם טהר לב, סיון רהב-מאיר ועוד: פסטיבל "אשדודשירה" יתקיים בחנוכה

פסטיבל 'אשדודשירה - רואים אור' שייערך בחג החנוכה בבית אריה קלנג מציע שלושה ימים של שירה, ספרות ומופעים מוזיקליים מרגשים וייחודיים, בהשתתפות מיטב המשוררים, הפזמונאים, המוזיקאים, אנשי רוח ותקשורת

פורסם בתאריך: 25.11.21 18:23

     

לאחר תקופה קשה בה נגיף הקורונה פגע בעולם התרבות, בתקופה האחרונה מסתמנת התאוששות והחייאה מחדש של הפסטיבלים האומנותיים החשובים כל כך לתרבות הישראלית.

לאחר שש שנים שהמרכז לפיוט ושירה באשדוד הפיק אירועים ספרותיים, ובשנה שעברה למרות הסגר והתחלואה הקשה נערך פסטיבל 'אשדודשירה' באופן מקוון, הפך המרכז להיות חלק מהנוף החשוב של התרבות באשדוד ובארץ. השנה יתאפשר לקהל להרגיש את האמנים מקרוב, במגוון אירועים ספרותיים יוצאי דופן בפסטיבל 'אשדודשירה – רואים אור' בהפקתו ובניהולו האמנותי של יוסי עטר, שייערך בחג החנוכה בבית אריה קלנג.

לדבריהם של טלי סהרוני, יו"ר המרכז לפיוט ושירה וישראל אוחיון, מנהל המרכז, "אשדודשירה – רואים אור" מצטרף אל העשייה התרבותית הענפה של העיר אשדוד, אשר מבססת את מעמדה כבירת התרבות העברית, הים תיכונית והמזרח. "כאן המקום להודות לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ולעיריית אשדוד, שפסטיבל זה מתקיים הרבה בזכות העזרה והתמיכה שלהם, וכמובן בסיוע ושיתוף משרד התרבות בניצוחו של שר התרבות חילי טרופר שעושה לילות כימים למען הרחבת התרבות הישראלית מצפון ועד דרום", הם אומרים.

"אעירה שחר" – משירת הליל המיסטית של יהודי מרוקו

שירת הבקשות של יהודי מרוקו היא אחד ממאגרי הפיוטים והלחנים העשירים ביותר הקיימים במסורת ישראל. בלילות שבת בתקופת החורף מתכנסת חבורת פייטנים ומשוררים ומבצעים משירי האהבה והגעגועים היפים ביותר שנכתבו בעברית עד שהאור יזרח עליהם.

יגל הרוש. צילום: תמר צימרמן

יגל הרוש. צילום: תמר צימרמן

יגל הרוש ואנסמבל "שיר ידידות" יגישו פרשנות חדשה לפיוטים עתיקים. לצד שילוב של אלמנטים ממוסיקת פולק, הרמוניה מערבית ועוד, ביקש האנסמבל לשמר את הסאונד העדין והייחודי למוסיקה מן המזרח. המופע – על ידי שירת רבים – מבקש להפוך את הקהל, ולו לרגעים, לחלק בלתי נפרד מההרכב, ואת חלל המופע – לבית תפילה.

יגל הרוש – שירה, קמנצ'ה ונאי, גד תדהר – עוד, אילן קינן – בס ושירה, אוריה הרוש – גיטרות ושירה, אביעד בן יהודה – כלי הקשה, ישי אפטרמן – כלי הקשה.

יום רביעי, 01 דצמבר 2021 בשעה 18:30, בית אריה קלנג, רח' יאיר 2, אשדוד. מחיר כרטיס 30 ש"ח, להזמנה: https://did.li/xn6Hw

הרב אילן גוזל שליט"א – פלא יועץ בשירה לנשמה

הרב אילן גוזל שליט"א, רב המרכז לצעירים ילדי שגיא ויעקב בהרצאתו המרתקת על ענייני אמונה וביטחון, כיבוד הורים, יחסים בין אדם לחברו ועל סוגיות מתוך ספרו רב המכר 'פלא דורש'. את הרב ילווה הזמר והיוצר איתי עמרן.

יום רביעי, 01 דצמבר 2021 בשעה 20:30, בית אריה קלנג, רח' יאיר 2, אשדוד. מחיר כרטיס 30 ש"ח, להזמנה https://did.li/11arl 

איש התקשורת אוהד צויק – MY WAY

כתיבה היא חלק ממך? תמיד חלמת להוציא ספר? רוצה לדעת איך מתחילים? מעניין אותך לשמוע על התהליך? הערב הזה בול בשבילך! זה הזמן להכיר את אוהד צויק, בן 42, נשוי לאוסנת ואבא של אריאל, אלון ואייל.

אוהד צויק. צילום: אורי קריספין

אוהד צויק. צילום: אורי קריספין

לאחר עשרים שנים בהן סיפר סיפורים של אחרים, כעיתונאי, דובר, יועץ תקשורת ויוצר תוכן, מספר אוהד סוף סוף סיפור אישי ומוציא לאור את ספר הביכורים שלו. בלי פילטרים, בלי מסכות ובלי לבקש אישור מאף אחד. חוץ מאוסנת. את אוהד ילוו בנגינה ובשירה הזמרת דורית מלכה ,הגיטריסט איציק פרידמן והקלידן ארתור ברודסקי.

יום חמישי, 02 דצמבר 2021 בשעה 18:30, בית אריה קלנג, רח' יאיר 2, אשדוד. מחיר כרטיס 30 ש"ח, להזמנה: https://did.li/sEgaa

המשורר מאיר ויזלטיר והמוזיקאי גיא בוקאטי

המשורר מאיר ויזלטיר חתן פרס ישראל לספרות ושירה לשנת תש"ס משוחח עם המוזיקאי גיא בוקאטי, גיטריסט, מלחין, זמר-יוצר ומפיק מוזיקלי ישראלי, שהתפרסם בציבור הרחב כשותפו האמנותי של אריק איינשטיין.

מאיר ויזלטיר. צילום: נתן בראנד

מאיר ויזלטיר. צילום: נתן בראנד

יום חמישי, 02 דצמבר 2021 בשעה 20:3, בית אריה קלנג, רח' יאיר 2, אשדוד. מחיר כרטיס 30 ₪, להזמנה: https://did.li/KPINf

מופע כפול: יורם טהר לב וסיון רהב מאיר

"את אני והרוח" – המשורר יורם טהר לב במופע והעיתונאית סיון רהב מאיר בשיחה אישית על מוזיקה, יצירה ותקשורת: יורם טהר לב המשורר, פזמונאי, סופר ישראלי, אשר נחשב לאחד המעצבים החשובים של הזהות והאתוס הישראליים במופע בוקר מרגש עם השירים שהפכו מכבר לפס הקול של ההוויה הישראלית. ליווי בשירה ונגינה: עופר כץ, אבי חן, ארהל'ה סייקס, דלית כהנא, יונתן מילר וליאון חביב.

יורם טהר לב. צילום: דניאל טהר לב

יורם טהר לב. צילום: דניאל טהר לב

במופע השני סיון רהב מאיר, עיתונאית, כתבת חדשות, פובליציסטית ומנחת טלוויזיה ורדיו ישראלית בשיחה אישית על מוזיקה, יצירה ותקשורת.

סיוון רהב מאיר. צילום יח"צ

סיוון רהב מאיר. צילום יח"צ

יום שישי, 03 בדצמבר 2021, בשעה 12:30,בית אריה קלנג, רח' יאיר 2, אשדוד. מחיר כרטיס 30 ש"ח, להזמנה: https://did.li/F7TfT

שימו לב כי על פי הנחיות משרד הבריאות בדיקת תו ירוק באירועים לא תתאפשר כניסה ללא הצגת "תו ירוק" בצירוף תעודה מזהה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר