תומר קאפ - אפשרות של זיכרון - 2014

הערב זה קורה: מוזיאון אשדוד לאמנות פותח שלוש תערוכות חדשות

שלוש תערוכות חדשות ייפתחו הערב במוזיאון אשדוד לאמנות. שלושתן עוסקות בפרספקטיבות שונות של צילום

פורסם בתאריך: 13.11.21 17:56

     

מוזיאון אשדוד לאמנות יפתח הערב (20:30) שלוש תערוכות חדשות העוסקות בפרספקטיבות שונות של צילום: תערוכת יחיד של הצלם תומר קאפ, תערוכת יחיד של האמן ומבקר המוזיקה מיכאל רורברגר ותערוכה קבוצתית של חמישה צלמים שאוצרת הצלמת אנה ים.

בנוסף, בגלריית האוסף של המוזיאון תיפתח תערוכה חמישית בסדרת תערוכות מאוסף האמנות של ישראל מקוב.

אור גדול היה פה - ארועי חנוכה אחרונים ביותר. צילום דודו בוזגלו

מוזיאון אשדוד לאמנות צילום: דודו בוזגלו

תומר קאפ – לקראת ערב, צלו של העץ ארוך יותר

נקודת המוצא בתערוכת היחיד של הצלם תומר קאפ, מעוגנת בביוגרפיה האישית שלו כבן לאב ממוצא קמבודי שנעקר ממולדתו ולאם ישראלית ממוצא מרוקאי. מדיום הצילום משמש את קאפ לעיסוק מושגי בדיאלקטיקה העדינה של זהות, שייכות, הגירה וזיכרון. קאפ משכלל בתצלומיו מרחב מובנה מחושב ומוקפד, מעודן ואסתטי, פיוטי ושובה-לב ביופיו – אפוף אווירה תיאטרלית עם אלמנטים מרומזים של מופע ותפאורה, שלעתים אף מדיף ניחוחות של ציור קלאסי.

הבימוי הכמו-קולנועי של הדמויות, של תפנימי הבית, של הארכיטקטורה האורבנית ושל הנופים, מנתק את התצלום מן המציאות היומיומית, ממקום ספציפי. תומר קאפ הוא הזוכה הראשון בפרס ישראל מקוב לזכר נירה רעייתו במוזיאון אשדוד לאמנות. הפרס, מיועד לתמיכה בתערוכת יחיד מוזיאלית ראשונה לאמן ולהפקת קטלוג נלווה. תערוכה זו מאגדת לראשונה מכלול של עבודותיו מן העשור האחרון.
אוצרת: רוני כהן-בנימיני.

"דיסטורשן" – מיכאל רורברגר:

"דיסטורשן" הוא אפקט רוקיסטי של נגינה בגיטרה חשמלית בעומס־ יתר באמצעות מגבר או "תיבת אפקט" המעוות את הצליל. האמן מיכאל רורברגר מוכר כמבקר "המיתולוגי" של מוסיקת הרוק שבשנות השמונים והתשעים בישראל, כתב במקומון התל אביבי "העיר" והיה חלק מהבניה של התרבות הישראלית הצעירה והתוססת, שפרצה בתנופה למועדונים ולחיי הלילה.

מיכאל רורברגר – יצירה מתוך התערוכה דיסטורשן

זוהי תערוכה מוזיאלית ראשונה לרורברגר, המפגישה אותנו עם העולם שלו הנע בין ציור, צילום, מוסיקה, כתיבה, ארכיאולוגיה. רורברגר, המצדד בתפיסתו של האמן המשפיע ג'וזף בויס כי "כל אחד הוא אמן", מתאווה ליצור במדיום האחד בלי להתכחש למדיום האחר. מצילום אנלוגי לצילום דיגיטלי בטלפון נייד, מכתיבה לציור ומהעיתון המודפס לבלוג החותר לכתיבה אישית ולחידוש הקשר בין האמן לקהל. שוטטות ותנועה בין הדיסציפלינות מגלה את פני השטח של התערוכה כמרחב כמיהה בו משתקפת טרנספורמציה כסימפטום, כאפקט של דיסטורשן. אוצרת: יעל כץ בן שלום.

"לונלי פלאנט"

התערוכה 'לונלי פלאנט' מציגה חמישה צלמים ישראלים עכשוויים. ים, צלמת בולטת ומוערכת בעולם האמנות הישראלי, מבקשת לבדוק ולמפות בתערוכה זו את הלכי הרוח של הצילום המקומי העכשווי. כצלמת בעצמה, היא מתעמקת בעשייה הצילומית של בני דורה ובודקת יחד איתם שאלות הנוגעות לפרקטיקה של הצילום, מניעים ואופני פעולה.

מתוך התערוכה לונלי פלנט: יצירה של דנה לב לבנת – 2019

בתערוכה משתתפים הצלמים איתי אייזנשטיין, יובל חי, דנה לב לבנת, אייל פריד ואתי שוורץ. כולם לדבריה של ים הם ״צלמים, צלמים״ – כאלה שיוצאים את גבולות הסטודיו, זזים בעולם, משוטטים, מתבוננים ומצלמים צילום ישיר. הם אינם מתעדים וגם אינם מביימים. הם מתחקים אחרי אותו דבר חמקמק שמחולל את המערבולת שהופכת להיות הפריים המצולם. אוצרת: אנה ים.

פתיחת התערוכות, מוצ"ש, 13 בנובמבר 2021, בשעה 20:30. הכניסה חופשית. המוזיאון פועל בהתאם להנחיות התו הירוק. מוזיאון אשדוד לאמנות, דרך ארץ 8, אשדוד. 08-8545180/1.

התערוכה תוצג עד מאי 2022. כרטיס כניסה למוזיאון: 30 ש"ח (תושבי חוץ); 25 ש"ח (תושבי אשדוד); 15 ש"ח (גמלאים).

שעות פעילות המוזיאון: ימים א', ב', ד', ה' 16:00 – 9:00 , יום ג' 20:00 – 9:00 , יום ו', שבת 13:30 – 10:30, www.ashdodartmuseum.org.il


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר