מישל בוז'נה. יח"צ
מישל בוז'נה. יח"צ

חגיגה לדוברי הצרפתית: השחקן והבדרן היהודי-צרפתי מישל בוז'נה יופיע היום באשדוד

היום בבית "יד לבנים" יתקיים מופע סטנד-אפ עם שחקן הקולנוע ("שלושה גברים ותינוקת") הקומיקאי הצרפתי מישל בוז'נה המגיע לסיבוב הופעות בארץ

פורסם בתאריך: 31.10.21 15:55

     

בצרפת מסורת מבוססת וארוכת שנים של קומיקאים יהודים ממוצא צפון אפריקאי הנמצאים בצמרת עולם הקומדיה הצרפתית: גד אלמלה (אלמליח), פטריק טימסית, אלי סאמון, אלי קקו, וכמובן מישל בוז'נה (Michel Boujenah).

בוז'נה (69), שנולד בתוניס עבר עם משפחתו לצרפת בשנת 1963, ואביו ג'וזף, שהיה רופא במקצועו בחר להשתקע בדרומה של פריז. בשנת 1972 הקים מישל להקה ששיחקה בעיקר בפני ילדים. בשנת 1975 החל לכתוב, לביים ולהופיע במופעי יחיד, בהם עסק בעיקר בהווי חיי יהודים תוניסאים בצרפת.

החל משנת 1979 הופיע גם בסרטים. הצלחותיו הגדולות ביותר הן בסרטים הצרפתיים "שלושה גברים ותינוקת" (1985), עליו זכה בפרס סזאר לשחקן המשנה הטוב ביותר. את הקריירה שלו הוא פותח בכישלון לאחר שהוא נכשל בקבלה לבית הספר למשחק בשטרסבורג, אז הוא בוחר להעביר את אהבתו לבמה ולמשחק לילדים ובני נוער בבתי ספר. הוא אמנם לא יכול ללמד אותם הרבה כי הוא רק בן 20, ולכן הוא מנסה להעביר להם את ההתלהבות שלו מיצירה תיאטרלית. דרכם הוא חוזר מחדש לזהותו. הדמויות אותן הוא מגלם פיקטיביות אך נשענות על ילדותו, שורשיו, יהדותו, על עוצמת המבטא ועולם דמיוני שלם המורכב מזיכרונות מומצאים.

בשנת 2013 הופיע בארץ ומילא את האולמות מקיר לקיר בקהל יהודי-צרפתי. כעת הוא בא לכאן לסיבוב הופעות עם מופע סטנד-אפ ושמו "LES ADIEUX DES MAGNIFIQUES".

במופעו הנוכחי מישל בוז'נה החליט להיפרד מהדמויות העממיות שהוא כה מטיב לגלם על הבמה באהבה וברגישות. מכיוון שלא רצה לספר את סיפור חייו, מישל בוז'נה החליט לדמיין לעצמו אוטוביוגרפיה מרגשת ומרתקת, "תמיד חשבתי שזה יותר מרגש לחלום את חייך מאשר לחיות אותם", הוא אומר, "אז אני יכול להפוך ל'גיבור' אמיתי בשעה שאני ממציא את חיי, ואם אני מדמיין את החיים האלה שלא חייתי, אז הכול אפשרי. זה מצחיק, הייתי עושה הכול בשביל זה כיוון שאני תוהה לעתים קרובות אם אני כותב כדי לגרום לאנשים לצחוק או אם אני מצחיק אנשים כדי לכתוב".

מה הופך את בוז'נה לבדרן אהוב על קהלים שונים כל כך? קודם לכל זו השפה שבפיו: מיזוג של גבוה ונמוך, מתוחכם והמוני, רציני וקליל. בשפתו מהדהדות התרבויות שעליהן גדל והתחנך: יהודית, ערבית-תוניסאית וצרפתית. מדובר ביכולת ללקט ביטוי, אמרת שפר או מלה מכל אחד מהעולמות הללו ולהרכיבם יחדיו באופן מבריק ומאיר עיניים.

לבוז'נה, מהגר שהצליח לקבוע אחיזה בלב התרבות הצרפתית, מעמד מיוחד המאפשר לו דרך ההומור והסאטירה לבחון את יחסה של אותה חברה אליו ולהיפך תוך שהוא מצליח לעורר הזדהות בקרב צרפתים ומהגרים כאחד. מישל הנשוי לאיזבל ולהם בן ובת מרבה להופיע גם מחוץ לצרפת ומגדיר את עצמו כציוני וקרוב לישראל. למופעו של בוז'נה באשדוד אחראי הוועד למען עולי צרפת באשדוד (C.A.F.I), מיזם קהילתי חברתי, שנוסד ביוזמתו של ד"ר יחיאל לסרי, ראש העיר וזוכה לתמיכתו.

את פעילות הוועד מנהל גד בוקובזה במסגרת פעילות החברה העירונית לתרבות הפנאי עם מגוון שירותים לעולים ולעמותות בעיר המטפלות בעולי צרפת: מועדונים חברתיים, מיצוי זכויות העולים במסגרות העירוניות ובקשרים עם מוסדות בצרפת, אולפני עברית, היכרות והשתתפות במגוון הפעילויות במרכזים הקהילתיים ובמוסדות התרבות בעיר, מופעי תרבות וטיולים ברחבי הארץ בעקבות סיפורי התנ"ך.

"LES ADIEUX DES MAGNIFIQUES" – מישל בוז'נה במופע סטנד אפ, יום ראשון, 31 אוקטובר 2021, בשעה 20:30. בית "יד לבנים", דרך ארץ 3, אשדוד.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר