אריק ז'אק מפיק התחרות. צילום: אלכסי בוסיגין
אריק ז'אק מפיק התחרות. צילום: אלכסי בוסיגין

רקדנים מכל הארץ יגיעו היום ומחר לאליפות הברייקדאנס של ישראל המתקיימת באשדוד

במרכז קהילתי 'דיונה' תתקיים היום ומחר אליפות הברייקדאנס של ישראל, שתהווה מוקדמות לאליפות העולם בהולנד. את התחרות מפיק אריק ז'אק "ז'אקו"

פורסם בתאריך: 20.10.21 16:02

     

בקיץ שעבר אירח מרכז קהילתי 'דיונה' באשדוד פסטיבל שהצדיע לתרבות הברייקדאנס וההיפ-הופ בישראל והיום ומחר תיערך במרכז קהילתי 'דיונה' אליפות הברייק-דאנס של ישראל, שתהווה מוקדמות לאליפות העולם בהולנד.

להפקת האירועים אחראי אריק ז'אק (29), רקדן ברייקדאנס או בז'רגון המקצועי B BOY. הוא נולד בארץ, בן זקונים להורים שעלו מרוסיה בשנות ה-90 ומאז הם מתגוררים באשדוד. בגיל 14 הבין אריק המכונה ז'אקו כי הוא נולד לרקוד: השיעור הראשון שלו עם מורה להיפ הופ המכונה 'מיקסר', היה רגע בלתי נשכח עבורו ומאז לא רק שלא הפסיק לרקוד אלא גם הוא רואה כייעוד של ממש לפתח את תרבות הברייקדאנס וההיפ-הופ באשדוד ובישראל.

ז'אק, המפעיל באשדוד מועדון ברייקדאנס והיפ הופ, מאמין שנערים המכורים למסכים, צריכים וחייבים לעצמם להגיע לשיעור ניסיון כדי לרקוד במעגל, לרכוש ביטחון עצמי ולזכות להכיר חברים לכל החיים. לדבריו, ילד שמגלה את הפיזיות שלו דרך הברייקדאנס, ילד שלא מרגיש מקובל – ירגיש שייך דרך הריקוד והקבוצה.

ז'אק מדריך ילדים בחוג ברייקדאנס במרכז קהילתי דיונה. צילום: שירן אלדרי ל-odrey

ז'אק מדריך ילדים בחוג ברייקדאנס במרכז קהילתי דיונה. צילום: שירן אלדרי ל-odrey

שלום לוטטי, מנהל מרכז 'דיונה' מאמין במדריך האנרגטי שלו המפעיל קרוב ל-100 רקדנים בגילאי 4 עד 18 שנים, "לאחר שאמנות הברייקדאנס הוכרה כספורט אולימפי", אומר לוטטי, "קבוצות הרקדנים ברחבי הארץ מתחרים תחת מסגרות של עמותות ואנו מקווים ותומכים במועדון הפועל אצלנו שיוביל את התחום בארץ".

סטיב סילברבק, שהוא פילנטרופ מפילדלפיה וממייסדי תרבות הברייק-דאנס בשנות ה-70 בניו יורק נתן הרשאה וזכויות יוצרים לשימוש בשמו באליפות באשדוד, האירוע מפוקח תחת ארגון עצמאי שהקים בפילדלפיה לעידוד תרבות הברייקדאנס בעולם. "לדעתי זהו הברנד והפילנטרופ הכי חזק בעולם בתחום ההיפ-הופ מאז שהמציאו את הביבוינג בברונקס בניו יורק", אומר ז'אק, "סטיב השקיע מיליוני דולרים כתרומות לאירועים שלו בפילדלפיה. כעת, כתרומה, הוא רוצה לעזור לנו להצליח, ונתן לי הרשאה אישית לשימוש בלוגו ובשם שלו בארץ. הוא מאמין בסטודיו שלנו באשדוד ומאמין בפעילות תרבות ההיפ-הופ שיזמתי באשדוד ומסייע לדור הבא".

ביומה הראשון של התחרות היום תיערך תחרות בהשתתפות 16 יחידים, נערים בגילאים שעד 17 שנים, שיתחרו אחד בשני. כמו כן, ייערך מקצה נוסף לבוגרים מגיל 17 והלאה הזוכים בתחרות זו עתידים לנסוע לאליפות עולם, שתיערך בסלובקיה ובפולין. ביומה השני של התחרות מחר, יתחרו 32 זוגות בוגרים מגילאי 17 והלאה. הזוג שיוכרז כזוכה מתקבל אוטומטית לאליפות העולם "טופ 32" שתיערך בהולנד.

לתחרות צפויים להגיע מאות משתתפים מצפון ועד דרום: ממטולה, מכרמיאל, מחיפה, מנצרת עלית, מנתניה, ירושלים, תל אביב, ראשון לציון, אשקלון, באר שבע וכמובן מאשדוד.

רומן חאלק - השופט ואלוף אירופה לשעבר. צילום: רודיק

רומן חאלק – השופט ואלוף אירופה לשעבר. צילום: רודיק

על חבר השופטים נמנים דמויות משמעותיות כמו ייבגני בסטה רוגוזין – שופט מאוקראינה, השופט האולימפי אלכסנדר פרבקין – מנהלה של הקבוצה הבינלאומית "מאפיה 13" מרוסיה, דקל הררי מרעננה שניצח בתחרות freestyle session והוכתר כאלוף ישראל, דימה פופס פסחיוב – מנהל מועדון "אורבן פרוג'קט" מחדרה המועדון הגדול בארץ עם 300 פעילים, פסח בליטיסקי מירושלים והאשדודי רומן האלק, מי שהיה אלוף אירופה.

אליפות ישראל בברייקינג, ימים רביעי-חמישי, 20-21 באוקטובר 2021, בין השעות 16:00-22:00, מרכז קהילתי 'דיונה', קק"ל 90, אשדוד.

כרטיס כניסה ב-50 ש"ח בלבד. למידע והרשמה: 058-5500800.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר