זהבה בן. צילום: רון קדמי

פסטיבל אַשְׁדוֹדָשִׁירָה 2017

שלמה ארצי, אביתר בנאי, מיכה שיטרית, אסף אמדורסקי, זהבה בן, דקלון, טריפונס, יהלי סובול, זאב רווח, ״נוודי יידיש בלוז״, יאיר דלל, זוהיר בהלול, זוזו אבוטבול, החזן-פייטן אבי אפנג'ר, עו"ד דוד גולן ועוד יהיו בין משתתפי הפסטיבל שיתקיים בנובמבר, בעיר אשדוד

פורסם בתאריך: 18.10.17 11:13

     

פסטיבל אַשְׁדוֹדָשִׁירָה שם לעצמו למטרה להיות בית פתוח ומזמין ליוצרים ויוצרות ותיקים וצעירים מרחבי הארץ, אמני צלילים, דימויים, לשונות ומקצבים – מתוך מטרה להמשיך את הפצת השירה, ליצור ולעצב במה מרכזית חשובה למלה המשוררת, המדוקלמת, המושרת והמנוגנת. בפסטיבל משתתפים מוזיקאים, משוררים, חוקרים, אומני היפהופ וספוקן וורד ועוד.

אַשְׁדוֹדָשִׁירָה  גאה לארח למעלה מ-100 יוצרים ואמנים משוררים, אומני היפהופ ושירה חופשית, שחקנים ואמני גרפיטי, חזנים ופייטנים, מוזיקאים וזמרים – אשר יעסקו כולם ביחסיה של השירה העברית עם לשונות אחרות החיות במרחב ובקהילות שלנו, כגון ערבית (מקומית, מוגרבית, עיראקית, מצרית ועוד), יוונית, טורקית, רוסית, אמהרית, אנגלית, צרפתית וכן שפות נעלמות כמו יידיש ולדינו. לשונות החודרות אל השירה העברית ומשפיעות עליה, כפי שהלשון העברית חודרת אל היצירה בלשונות הרבות הללו.

טריפונס קרדיט צילום רמי זרגרי

בפסטיבל השנה מספר הפקות מקור: הפקת מקור ״זמר בודד הוא הלב״. המופע, עם זהבה בן, דקלון, טריפונס, זאב רווח ומיכה שטרית, יהווה מחווה לפזמון המזרחי כטקסט ספרותי. אירוע מיוחד נוסף הוא ״רומנסה שפיל״ שיוקדש לשירת יידיש ולדינו על במה אחת. ״טוסובקה – שירת הגירה״ הוא אירוע של משוררים ואומני ספוקן והיפ-הופ צעירים ממשפחות יוצאי חבר העמים. כיתות אמן יתקיימו עם שלמה ארצי ואביתר בנאי ובתום כל ערב יתקיימו מפגשים באחד הפאבים בעיר, לבירה טובה ומיקרופון פתוח לכל מי שירצו לגשת ולקרוא, לשיר או לדקלם אל תוך הלילה.

פסטיבל אַשְׁדוֹדָשִׁירָה, צומח ומתרחש באשדוד, עיר אשר מבססת את מעמדה בעשורים האחרונים כבירת התרבות העברית והים תיכונית, באמצעות פעילות ענפה בתחום השירה, הפיוט והמוסיקה, האנדלוסית, הקלאסית והפופולרית, ובאמצעות פסטיבלים תוססים ועשירים כמו "פסטיבל מדיטרנה", "פסטיבל תור הזהב" ועוד.

לאורך שבוע ימים יופיעו ברחבי העיר משוררים, אומני היפהופ ושירה חופשית, שחקני תיאטרון חוצות ואומני גרפיטי, חזנים ופייטנים, מוזיקאים וזמרים – אשר יקרבו את אומנות השירה והמלה הפואטית אל מקומן הטבעי באולמות וברחבות, בקהילות, ברחובות, בכיתות הלימוד, בכיכרות, בפארקים ובשווקים.

אסף אמדורסקי-צילום אוהד רומנו


פרופ' סמי שלום שיטרית, מנהל אמנותי
: ״אני נרגש מאוד לקראת אשְׁדוֹדָשִׁירָה 2017. עבורי התענוג והסיפוק הגדולים נובעים מהיכולת שלנו להמציא את עצמנו כל פעם מחדש, להרחיב את גבולות השירה ולכלול בה שירה של מוזיקאים ומוזיקה של משוררים. השנה נבחן את התפר שבין שפה לשפה וחייה של העברית לצד שפות רבות. הרחקנו ולקחנו אתגר גדול, לעסוק בטקסט של הפזמון המזרחי בעשורים הראשונים היותר עלומים שלו, ולהתייחס אליו כשירה במופע המקורי ״זמר בודד הוא הלב״ וכל לילה נסיים באחד הפאבים המקסימים של אשדוד, עם בירה צוננת ומיקרופון פתוח לכולם. יהיה פסטיבל שמח.״

רועי חסן-צילום מיטל דנק


מוטי מלכא, מנכ"ל הפסטיבל
 : "פסטיבל אשְׁדוֹדָשִׁירָה נולד בימי פריחתה המשמחת של אמנות השירה הכתובה והפיוט בישראל של שנות האלפיים. הוא מצטרף אל גל השירה החדש בספרות העברית, ובעיקר זאת הנכתבת ומשמיעה קול חדש מן השדרות והקהילות המתעוררות הרחק ממרכזי הממסדים הספרותיים, הקנוניים בעיקר בעיני עצמם. אנו גאים לארח למעלה מ-100 יוצרים, אמנים, משוררים והפקות מקוריות לפסטיבל. בואו להיות אתנו, יהיה שמח באשְׁדוֹדָשִׁירָה 2017."

19-25/11/17, מתחם התרבות אשדוד

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר