ציור של דניאל אסולין
ציור של דניאל אסולין

מדהים: דניאל אסולין, אמן אשדודי כבד ראייה, מציג היום תערוכה מציוריו – "חלום בצבע"

היום תתקיים תערוכת ציורים מיוחדת במינה, בתערוכה יוצגו ציוריו של האמן האשדודי, דניאל אסולין, שלמרות לקות הראיה שלו הוא מצליח להביא לידי ביטוי את כשרונו. "חלום בצבע" זה שם התערוכה שתיפתח היום בשעה 17:00

פורסם בתאריך: 12.10.21 14:14

     

היום זה יום מיוחד מאוד עבור דניאל אסולין, כי היום הוא מציג לראשונה תערוכה מציוריו, זאת למרות שהוא כבד ראיה.

אסולין, בן 69, תושב אשדוד, הגיע לאמנות הציור באקראי, שנים ארוכות לאחר שלקה בראייתו. הוא נולד בקזבלנקה ועלה ארצה בשנת 1962, נשוי זו הפעם השנייה, מנישואיו הראשונים נולדו לו 4 בנים (בנו הבכור המוזיקאי נדב אסולין).

אסולין השלים שירות צבאי מלא בן 3 שנים והשתתף כלוחם במלחמת יום הכיפורים ובמלחמת 'שלום הגליל'. לאחר שסיים את לימודיו האקדמיים בלשון ויהדות לתואר ראשון עבד כ-30 שנה כמורה ללשון ומחנך כיתות של חינוך מיוחד, מעבודתו פרש בשנת 2007 לאחר שוועדה רפואית קבעה לו 86% נכות לאחר שחלה במחלת R.P. המחלה שהתחילה כעיוורון לילה בתקופת היותו חייל בסדיר הגיעה עד למצב של ניוון הרשתית שבמהלכה מצטמצם שדה הראיה של החולה בהדרגה.

דניאל אסולין. צילום: יאיר סבג

דניאל אסולין. צילום: יאיר סבג

דניאל מספר כי בילדותו אהב מאד ליצור בטכניקות שונות, אך רק בבגרותו, במסגרת החוגים של המרש"ל (מרכז רב שירותים לעיוור), החל לצייר באופן קבוע במפגשים שבועיים, בהם השתלם אצל מורים שונים ביניהם לינה גולן ודליה ארבל, שחשפו אותו לטכניקות עבודה מגוונות של ציור. המרש"ל היא יחידה עירונית של המחלקה לשירותים חברתיים, המתמחה במתן שירותים ומענים ייחודיים לאוכלוסיית העיוורים ולקויי הראיה ובני משפחותיהם ובה ניתנים שירותי טיפול, שיקום תפקודי ופעילות פנאי וחברה.

בין ציוריו, עבודות בסגנון נטורליסטי של נופי טבע ונוף דומם, עבודה בסגנון מופשט יותר וכן טכניקת ציור של שכבות היוצרת טקסטורות ונפח לציור. כותרות הציורים מלמדות על מסר פנימי גם כשהציור הוא נטורליסטי.

ציור של דניאל אסולין

ציור של דניאל אסולין

ציור של דניאל אסולין

ציור של דניאל אסולין

"זוהי תערוכת יחיד ראשונה של דניאל והציורים המוצגים בה משקפים את התהליך, ההתפתחות וההתקדמות שעבר בשנים האחרונות", אומרת סיגל מאור, אוצרת התערוכה, "שם התערוכה 'חלום בצבע' רומז מצד אחד לאזור הדמדומים שבין מציאות לדמיון, בין התבוננות חיצונית לבין דימויים העולים מהזיכרון, אותו גבול עדין שהוא מקור נביעת ציוריו הצבעוניים של דניאל".

אסולין מבקש להודות לחיים מרציאנו, מתנדב מטעם הרווחה בו הוא ניעזר ואתו הוא יכול לדבר ולשפוך את הלב, ומי שלמעשה בזכותו התאפשרה עריכת התערוכה. לדבריו התערוכה, הנערכת כחלק מאירועי פסטיבל "לב ישראלי" – המקום ליצירה מיוחדת, היא עבורו הגשמת משאלת לב, משום שבילדותו לא היו לו את האמצעים שיש היום לבני הנוער, שפע של ציוד כלי כתיבה וצבעים, אז נאלצו הסתפקו במועט ולכן האפשרויות להתפתחות היו מוגבלות. דרך התערוכה הוא מבקש להעביר מסר לכל אדם ובפרט לאוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים ובמיוחד לבני הנוער שבהם, שלא לוותר על החלום למרות המוגבלות.

יום שלישי, 12.10.21 בשעה 17:00, באולם המופעים של מונארט (דרך ארץ 8, אשדוד), שיח אמן עם דניאל אסולין בהנחיית האוצרת סיגל מאור ופתיחת התערוכה "חלום בצבע".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר