שמוליק קראוס, מתוך הסרט. באדיבות יס דוקו
שמוליק קראוס, מתוך הסרט. באדיבות יס דוקו

"מאחורי עיניים כחולות": הקרנת הסרט על שמוליק קראוס ומפגש עם הבמאי במונארט אשדוד

ביום שלישי תתקיים הקרנה של הסרט הדוקומנטרי על גיבור התרבות הכי שנוי במחלוקת - שמוליק קראוס. לאחריו יתקיים מפגש פתוח עם במאי הסרט

פורסם בתאריך: 10.10.21 12:57

     

עדי הראל, במאי וצלם, בוגר המחלקה לקולנוע במדרשה לאומנות בית ברל, זכה בפרס "דוק אביב" לשנת 2011 בתחרות סרטי הסטודנטים על סרטו "האני", ליווה במשך שנתיים וחצי את קראוס ויצר סרט דוקומנטרי אינטימי ומיוחד: "שמוליק קראוס – מאחורי עיניים כחולות".

כמעט 9 שנים לפטירתו של קראוס בגיל 77, מי שהיה גיבור תרבות, מלחין, זמר ומי שנחשב לאבי הרוק הישראלי. קראוס היה אישיות שנויה במחלוקת לאורך כל חייו ולאחת הדמויות הישראליות המעניינות שיצא לנו לראות על הבמה ועל המסך. באירוע מיוחד זה מבית מונארט – מרכז תרבות המפיקה את 'זמן קולנוע' – סדרה המפרגנת לקולנוע הישראלי וליוצריו תוכלו לצפות בהקרנת הסרט הדוקומנטרי "שמוליק קראוס – מאחורי עיניים כחולות" (61 דק') ולאחר מכן מפגש פתוח עם עדי הראל, הבמאי ויוצר הסרט.

המפגש עוסק בתהליך היצירה של הסרט: ההתחלה כתחקיר לתסריט עלילתי והמהפך לסרט דוקומנטרי אינטימי. העבודה עם גיבור תרבות בסוף ימיו, שנדמה ש"כבר אמרו עליו הכול". חשיפת חומרי הארכיון הרבים, שרובם לא נכנסו לסרט, וחלקם יושמע ויוקרנו במפגש. מותו של קראוס, השפעתו על הסרט ועל היחסים עם המשפחה המורחבת שלו.

זהו סרט דוקומנטרי, המתעד את השנתיים האחרונות לחייו, ומביא את סיפורו של קראוס המוזיקאי ואיש המשפחה מהפרספקטיבה של סוף החיים. הסרט עוסק גם במחלת המניה-דפרסיה ממנה סבל, בקשר הטראגי בין המחלה ליצירה, ובמחיר הכבד שהיה על שמוליק קראוס לשלם שוב ושוב, גם בפרק ב' בחייו, בו הצליח לבנות תא משפחתי חדש עם אוצרת האומנות – חנה קופלר, ילדיה ונכדיה שהיו לצדו עד רגעיו האחרונים. "מאחורי עיניים כחולות" הוא הצצה נדירה לנפשו, ביתו ויצירתו של קראוס, דרך שיחות אינטימיות עם קראוס עצמו ועם משפחתו הקרובה, סרטי ארכיון ביתיים שטרם נחשפו והקלטות ביתיות שטרם נשמעו, החל מתקופת "החלונות הגבוהים" ועד אלבומו האחרון. הסרט מאפשר מבט חדש ומפתיע על אחד מהיוצרים הגדולים והאניגמאטיים של התרבות הישראלית.

הבמאי עדי הראל. צילום יח"צ

הבמאי עדי הראל. צילום יח"צ

"מאחורי עיניים כחולות": (דוקומנטרי, 61 דק', ישראל 2013). עדי הראל: צילום, בימוי, תסריט והפקה. שי ג'ון: עריכה ותסריט. קובי הולי: הפקה. ערן רמלר: מפיק שותף. הסרט הופק עבור: יס-דוקו ובתמיכת מפעל הפיס.

יום שלישי, 12.10.2021, בשעה 11:00, אולם מופעים מונארט-מרכז תרבות, דרך ארץ 8, אשדוד.

כרטיס במחיר של 30 ש"ח בלבד.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר