רועי אסף. צילום: איציק גז
רועי אסף, מתוך הסרט "שמיים". צילום: איציק גז

"השמים" הם לא הגבול: איך ליהק נווה דדוש את רועי אסף לסרט קצר?

בתור סטודנט לקולנוע, הצליח נווה דדוש לעשות דבר שבוודאי גרם רבים מעמיתיו לספסל הלימודים להביט בו בקנאה - הוא גייס לסרט הגמר שלו את אחד השחקנים המובילים והעסוקים בישראל - רועי אסף. דדוש, שהתגורר בעבר באשדוד, מספר איך הצליח לעשות זאת, מה החלומות שלו וחושף על מי נכתב הסרט

פורסם בתאריך: 29.7.21 20:25

     

במהלך לימודי הקולנוע שלו במכללת "מנשר" לאמנות, החל נווה דדוש ליצור את סרט הגמר הקצר שלו. הוא ידע על מה הוא כותב, הוא ידע שזה סרט אישי אבל הוא גם ידע שיש רק שחקן אחד שיוכל לבצע את התפקיד הזה בצורה מושלמת – רועי אסף.

"הרגשתי שאני מאוד מאוד רוצה שרועי אסף ישחק בסרט", סיפר דדוש, "ידעתי שהסרט שלי הוא סיפור אישי שלי, וידעתי שהוא אתגר בלתי רגיל, שחקן אחד, 10 דקות, חייב לייצר אמינות שיא, אז צריך שחקן מאוד מיוחד ויצירתי שיוכל להחזיק את הצופים במתח רב, ויגרום לצופים לרצות לראות את כל הסרט".

נווה דדוש. צילום: משה נחומוביץ' \ Moshe Mozes Nachumovich

נווה דדוש. צילום: משה נחומוביץ' \ Moshe Mozes Nachumovich

אז מכל השחקנים בעולם, דווקא את השחקן זוכה שני פרסי אופיר (המשגיחים 2012, ארץ פצועה 2015), שנחשב לאחד האמנים העסוקים בישראל, דווקא אותו רצה דדוש ולא פחות, בשביל סרט סטודנטים קצר. "לא מעט אנשים אמרו לי שאין סיכוי שהוא יסכים, אבל בלב ידעתי שהוא יסכים, האמונה שלי הוליכה אותי קדימה, וידעתי שהוא ישחק בסרט", משחזר דדוש.

הוא אכן השיג את מספר הטלפון, שוחח עמו מעט, התכתב איתו במילים ולבסוף הגיעה השיחה המכריעה שבה אסף צריך להחליט הוא הוא מצטרף או לא, "הוא אמר לי שזה לא מסתדר לו ושיהיה לי המון בהצלחה עם הסרט. אני זוכר את זה כאילו שזה היה אתמול, השיחה נותקה, ישבתי על המיטה שלי בדירה הישנה שלי, ודיברתי עם הקדוש ברוך הוא, ואמרתי לו 'אבא הסרט הזה בשבילך, בבקשה תעשה שאני אתקשר אליו עכשיו והוא יסכים לשחקן לי בסרט'. אחרי דקה התקשרתי לרועי, אמרתי לו שחבל שהוא לא יהיה בסרט, ואז הוא אמר לי 'אתה יודע מה, תשלח לי את התסריט' ומפה כל השאר היסטוריה", הוא מספר.

כן, ממש כך. השחקן המעוטר הצטרף לימי הצילום של הסרט הקצר שהתקיימו על צוק אי שם בחופי השרון.

הסרט בינתיים הועלה לרשת היוטיוב וצבר כבר למעלה מ-200 אלף צפיות ועשרות תגובות מפרגנות ומתרגשות.

צפו בסרט:

דדוש, בן 35, גדל ביבנה, עבר להתגורר באשדוד ("עיר מדהימה") וחזר ליבנה. הוא אמן ויוצר שעוסק במוזיקה וקולנוע, למד 4 שנים במכללת מנשר לאומנות בתל אביב. סרט הגמר שלו נקרא "שמים" ולמרות שזה סרט גמר הוא הצליח ללהק אליו, מלבד את אסף גם את אחד מעורכי הסרטים הבכירים בארץ, אריק להב ליבוביץ', זוכה 4 פרסי אופיר שערך בין היתר את "לבנון", "ביקור התזמורת", "אפס ביחסי אנוש", "הבלתי רשמיים" ועוד.

אז איך סטודנט לקולנוע מצליח לגייס אנשי קולנוע מובילים לסרט הגמר שלו? דדוש מסביר כי זה הכל אהבה, "אני מאמין שאנשים שאוהבים קולנוע ויצירה ופוגשים סיפור מרגש וכנה, פשוט מרגישים שהם רוצים להיות חלק ממנו וזה לא משנה אם זה סרט סטודנטים קצר או סרט אירופאי או סרט הוליוודי – הסיפור משנה. וללא ספק יצא לנו פה סרט קולנוע קצר מיוחד ומרגש שמצליח להחזיק את הצופה עד הסוף, וכל הסרט הוא שחקן אחד בלבד, זה כל כך לא מובן מאליו. השגחה פרטית, ברוך השם".

כרזת הסרט "שמיים"

כרזת הסרט "שמיים"

הסרט הוא כאמור סרט קצר ועם שחקן יחיד, והוא מספר על רווק שחוזר בתשובה המנהל דיאלוג קבוע עם הקדוש ברוך הוא, בין השיחות על ההיא שעזבה לבין מציאת האמת הוא נופל למשבר אמונה גדול שדרכו הוא מגיע לתובנה החשובה בחייו. "הסרט הוא סיפור אישי וכנה שלי על פרידה קשה שחוויתי", חושף מעט דדוש שכתב וביים את הסרט (בהפקה של "מנשר") ועבד עליו יותר מ-5 שנים.

מה התגובות שאתה שומע על הסרט?
"התגובות על הסרט מדהימות, הוא נוגע בכל כך הרבה אנשים, זה כל כך מרגש אותי רמת ההזדהות של האנשים עם הסרט, בשבילי הסרט כולו הוא השגחה פרטית, ברוך השם".

מה החלום שלך?
"יש לי הרבה חלומות, אבל בעיקר לכתוב ולביים דברים שחוויתי, או דברים שאני מאוד מחובר אליהם, וגם להמשיך ליצור מוזיקה ולשלב אותה בתוך הסרטים שלי".

על מה אתה עובד עכשיו?
"בעיקרון כרגע אני עובד על סרט ראשון וסדרת טלוויזיה, אבל מאוד מוקדם לדבר על שניהם".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר