מחנה אושוויץ. צילום: שמה מילנר/לע"מ
מחנה אושוויץ. צילום: שמה מילנר/לע"מ

מתייחדים עם זכר ששת המיליונים: אלה אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה בקהילה

עיריית אשדוד והחברה העירונית לתרבות הפנאי מזמינים את תושבי העיר להשתתף בטקסי זיכרון קהילתיים במרחבים פתוחים בכל שכונות העיר

פורסם בתאריך: 7.4.21 18:14

     

יום הזיכרון לשואה ולגבורה ייפתח הערב ויסתיים מחר בערב. השנה יעמוד יום השואה בסימן "העד היהודי האחרון – שמונים שנה לראשית ההשמדה ההמונית".

הערב, בשעה 18:30 בית אריה קלנג,רחוב יאיר 2, אשדוד, מארח אירוע במיזם החברתי החשוב  "זיכרון בסלון", המזמין אנשים  דרך אלפי מפגשים בארץ ובעולם  לציין את ערב יום הזיכרון לשואה קצת אחרת; בסלון הבית, בין אורחים וחברים, במפגש הכולל עדות, חלק אומנותי שיתופי ושיחה פתוחה על השואה ועל השלכותיה על החיים שלנו כיום. את המיזם מרכזת ומנהלת באשדוד נורית טופז מתחילתו.

רחל פרנק. אשת העדות בזיכרון בסלון בבית אריה קלנג. צילום: יח"צ

רחל פרנק. אשת העדות בזיכרון בסלון בבית אריה קלנג. צילום: יח"צ

האירוע בהנחייתה של הסופרת ורדה גנזך עם אשת העדות רחל פרנק (70), דור שלישי לשואה שתספר על החוויות הטראומטיות שלה עם הוריה יצחק וגניה בלומנפלד, שעלו ארצה ערב המלחמה וכל בני משפחותיהם נספו בשואה. לדבריה של ורדה גנזך המנחה סיפורה של רחל מעניין וטעון והיא בוחרת לשתף בו עם כמה שיותר קהלים ולצורך כך רחל אף העלתה את סיפורה בספר למען לא ישכח.

בתכנית האמנותית ועל הלווי המוזיקלי: איל פרץ, עמק עמרמי, ינקי שון סער בוכבינדר ושגיא כנפו. בהרשמה מראש בלבד >> https://bit.ly/2PGawQU. האירוע בכפוף להנחיות התו הירוק. לשאר מפגשי מיזם "זיכרון בסלון" בעיר: https://did.li/I08ql.

בשעה 19:00, יערכו בכל שכונות העיר טקסי זיכרון קהילתיים בהפקה ובהנחיה של עובדי המרכזים הקהילתיים ומוסדות התרבות  חברה העירונית לתרבות הפנאי ובהשתתפות בני נוער מקרב המד"צים וחניכי תנועות הנוער שבעיר. למידע על הטקסים , שייערכו במרחב הפתוח מוזמנים ליצור קשר עם המרכז הקהילתי הסמוך לביתכם> https://bit.ly/2VPEBwX.

הטקסים ייערכו בכפוף להנחיות התו הירוק. העצרת המרכזית תיפתח בערב יום השואה ב-20:00 במשכן לאמנויות הבמה(דרך ארץ 1, אשדוד). שימו לב: לא תתאפשר כניסה ללא הצגת "תו ירוק" בצירוף תעודה מזהה. הכניסה לאירוע תתאפשר בכפוף להנחיות הרשויות המוסמכות ב"תו ירוק"  וכרוכה ברישום מראש באתר החברה העירונית לתרבות הפנאי: https://did.li/CqjTY

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר