שולחן מימונה. צילום: מוטי מילרוד
שולחן מימונה. צילום: מוטי מילרוד

אמני אשדוד יקיימו חגיגה קהילתית של חוויות, שירים וסיפורי מימונה במונארט

את חג המימונה במרכז מונארט במופע פותח לב עם סיפורים ושירים בנושאי החג בהשתתפות ליאורה פדלון סימון, יוליה פלדשרוביץ-גוליגר, מאור מויאל ויוסף אלון 

פורסם בתאריך: 2.4.21 14:36

     

בשנות הגלות, קהילות יהודיות ברחבי העולם טוו מסורות ייחודיות סביב מעגל השנה. מועדים אלו הולכים ותופסים מקום בציבוריות הישראלית ובתוך מעגל השנה הישראלי. חגיגות המימונה החלו לפני כמאתיים חמישים שנה, במאה השמונה עשרה, והשתמרו בקרב קהילת יהודי מרוקו.

החגיגה הקהילתית הצבעונית והמתוקה שפותחת את הלב ומחברת בין זרים ומכרים שהייתה נחלתה של קהילה אחת, הפכה להיות נחלת הכלל – לילה של חגיגה של שכנות טובה והכנסת אורחים. בליל המימונה מביעים החוגגים אמונה ותקווה בבואה הקרוב של הגאולה ומבקשים ברכה, שפע ופריון לכל השנה. המנהג הוא להשאיר את דלתות הבית פתוחות והאורחים מתקבלים בברכת "תרבחו ותסעדו", שפירושה תזכו ותצליחו ומוזמנים להיכנס, ליהנות, לשמוע דרשות, לשיר פיוטים, לרקוד וכמובן לטעום מן המטעמים המתוקים המונחים על השולחנות.

בעיר אשדוד, הפכו כבר להרגל ולמסורת את העובדה כי את חג המימונה חוגגים בצורה נוספת וייחודית – על ידי כנס אקדמי אליו מוזמנים אינטלקטואלים ואנשי ציבור המספרים על מחקריהם ומוסיפים זווית ראיה מקורית על החג, שנולד במרוקו ובעיקר עוסקים במורשתה של יהדות מרוקו ובהשפעתה על החברה הישראלית.

ליאורה פדלון סימון. צילום עצמי

ליאורה פדלון סימון. צילום עצמי

שמעו של הכנס יצא למרחוק ומכל רחבי הארץ מבקשים אורחים רבים להבטיח את מקומם מראש. מאחר והכנס לא ייערך השנה, בחרו במונארט, מרכז תרבות ומרחב יצירה בתמיכת משרד התרבות והספורט, וברוח החג לפתוח בשמחה את הלב והדלת בבוקר המימונה לאירוע שהוא חגיגה קהילתית של חוויות, שירים וסיפורי מימונה.

מאור מויאל. צילום: ציפי וילמובסקי

מאור מויאל. צילום: ציפי וילמובסקי

יוסף אלון. צילום: תמי מונטג

יוסף אלון. צילום: תמי מונטג

את האירוע שיתקיים על טהרת אמני אשדוד, ינחה יוסף אלון, שגם ישיר וכן יתקיים פאנל של יוצרים שיספרו על החג וישירו שירים: ליאורה פדלון סימון, יוליה פלדשרוביץ-גוליגר ומאור מויאל.

יוליה פלדשרוביץ-גוליגר. צילום: ג'ורג גרשון

יוליה פלדשרוביץ-גוליגר. צילום: ג'ורג גרשון

יום ראשון, 4.4.21 בשעה 11:00 במונארט מרכז תרבות, דרך ארץ 8, אשדוד. הכניסה ברישום מראש ובהצגת תו ירוק. https://ashdod.smarticket.co.il/event/2279

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר