האוהל המרוקאי
האוהל המרוקאי

צפון אפריקה, הודו וגם גיאורגיה: אוהל מיוחד באשדוד יכיר לכם את העדות של העיר

תיירות אשדוד השיקה את "חווית עמים" - אוהל אירוח מיוחד ומעוצב בו פוגשים התושבים משלל העדות בעיר כל  מפגש מלווה בסיפורים, מוזיקה ומטעמים ייחודיים לאותה עדה. האירוע הראשון יתקיים במימונה

פורסם בתאריך: 31.3.21 17:34

     

22 משאיות הגיעו באישון לילה, במשאית מקרטעת, לחולות אשדוד, ותקעו יתד בעיר שחיים בה היום תושבים מ-99 עמים ועדות, עיר שהיא פאזל מרתק של תרבויות, מטבחים, טקסים ומנהגים, המשתלבים בהרמוניה.

כדי לתת טעימה מהעושר התרבותי והרוחני שמסמל את אשדוד, הקימה החברה לתיירות אשדוד אוהל אירוח שהוא בעצם מסע לזיכרונותיהם, סיפורי הקליטה וההשתלבות, הבגדים, המסורות הייחודיות, המוסיקה – ואיך אפשר בלי? – האוכל שהביאו עימם.

נציג הסוכנות באוהל האתיופי

נציג הסוכנות באוהל האתיופי

את הבאים לאוהל יקבל "נציג הסוכנות היהודית", לבוש בבגדי התקופה, שיספר על ראשיתה של העיר, קשיי העלייה, הקליטה ותנופת ההתפתחות הגדולה.

 

לאחר מכן יצאו המבקרים לבקר בחדרים שעוצבו על פי מסורות ומנהגים של עדות ועמים – צפון אפריקאי, גיאורגי, הודי, אתיופי, מזרח אירופאי ותימני.

בכל אחד מהחדרים הונחו פריטים מקוריים המאפיינים את העיצוב והאופי התרבותי של התפוצות השונות. בכל אחד מהם הם יפגשו תושב/ת אשדוד שעלה אליה מאותה תפוצה.

מימונה באוהל המרוקאי

מימונה באוהל המרוקאי

בביתן עולי צפון אפריקה יפגשו עולה ממרוקו, שתספר על עלייתה לארץ בשנות ה-50, תשמיע מוסיקה מקורית ופיוטים ותספר על טקס מימונה והחינה ולקינוח תוגש מופלטה חמה וטעימה.

האוהל הגיאורגי

האוהל הגיאורגי

משם ייכנסו להציץ בבית של עולי גיאורגיה, שהגיעו לאשדוד בשנות ה-70, ישמעו את סיפורה של עולה מגיאורגיה, כולל על טקס האירוסין והנישואין הייחודי ויטעמו חצ'פורי.

האוהל ההודי

האוהל ההודי

הצבעים המרהיבים של הסארי וריחות התבלינים יעטפו את ביתן יוצאי הודו, עם צלילי המוסיקה הכובשים והחטיפים המסורתיים וכמובן סיפור אישי של עולה מהודו – וקפיצה לאתיופיה, שם, תוך כדי טקס הקפה המסורתי, יסופרו הסיפורים על מבצע שלמה ומבצע משה, המנהגים והלבוש המסורתיים, הקליטה וההתאקלמות.

האוהל האתיופי

האוהל האתיופי

האוהל האירופאי

האוהל האירופאי

ממדינות חמות היישר למזרח אירופה – לבית בעיצוב טיפוסי, עם המוסיקה הקלאסית ברקע, הריהוט המזרח אירופאי והקיגל המסורתי. ומשם בצעד תימני ידלגו לפגוש עולה מתימן, עם סיפורי העלייה ברגל לארץ, הפיוטים המסתלסלים, טקס החינה וכמובן טעימה מהג'חנון.

האוהל התימני

האוהל התימני

הביקור מיועד לקבוצות/משפחות ובתאום מראש בלבד.

האירוע הקרוב לקהל הפתוח חווית עמים בטעם של מימונה:

חגיגת המימונה תתקיים ביום ראשון, 4.4. בשעות 12:00, 14:00 ו-16:00

מחיר: 80 ש"ח לאדם

כתובת: חניית פארק אתגרים – אוהל חווית עמים

להזמנת מקומות באתר תיירות אשדוד: https://visit.ashdod.muni.il

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר