ילדים בסוכתם של אפי כוינה ואושרי ויצמן באירוע נעילת התערוכה. צילום: רוית כוינה

סוכה מעוצבת יד ראשונה מאדריכל

חג סוכות נגמר וגם תערוכת הסוכות ננעלה: ארבעה זוגות של אדריכלים ומעצבי פנים חברו יחד ובנו כיד הדמיון הטובה עליהם ארבע סוכות שהוצגו בתערוכה מיוחדת בבית קלנג

פורסם בתאריך: 13.10.17 18:27

     

היום בבית אריה קלנג התקיים אירוע נעילה חגיגי של התערוכה המיוחדת 4 על 4. התערוכה, שאותה אצרה יעל ויזל, נפתחה לקראת פסטיבל "אושפיזין מוסיקלי", ב-26 בספטמבר.

בתערוכה הוצגו 4 סוכות שעוצבו על ידי 4 צמדים של אדריכלים ומעצבי פנים מאשדוד: ריקי בירנבוים+רינה מגן, רפאל (רפי) דנקנר+דודי דנקנר, אורלי טחן+דור טחן ואפי כוינה+אושרי ויצמן. הסוכות הוצגו לקהל הרחב בחלל התצוגה של בית אריה קלנג ועוצבו מחומרים ידידותיים לסביבה ברוח בית קלנג, הלא הוא, המבנה הציבורי הירוק הראשון באשדוד.

כך נראתה ההזמנה לטקס. צילום: החברה העירונית לתרבות הפנאי

רפאל (רפי) דנקנר, אדריכל אשר כיהן במשך 18 שנים כמהנדס ראש העיר: "יעל ויזל, אוצרת התערוכה והמנהלת של המוזאון לתרבות הפלשתים ע"ש קורין ממן, הגתה רעיון להזמין 4 זוגות: האחד, אדריכל והאחר, מעצב פנים, שיעצבו סוכות-שלא עמדו בקריטריונים הנדרשים לפי ההלכה, אלא כיד הדימיון. אנוכי והבן שלי דודי דנקנר, היינו חלק מהאנשים שפנו אליהם. בני, עסק בהדרכת המוזאון, ובאמתחתו, תואר ראשון מטעם "בצלאל" ותואר שני מטעם "דומוס" (בית-הספר המוביל בעולם ללימודי תואר שני בעיצוב) שבאיטליה. הסוכה של רינה מגן, שעושה דוקטורט בנושא הסביבה, הציגה עבודות-יד של נגרות ומקרמה, ואף היו תלויים בה עציצים. הסוכה של אורלי טחן, שהוזמנה לכאן עם בנה הצלם-הייתה סוכה עם הרבה לדים, בעלת 2 חלקים והיא קראה לה סוכה ירוקה. חלקה השני של הסוכה, היה מעוצב בצורה כזאת שניתן היה להציץ ממש פנימה לתוכה של הסוכה".

חלקה הראשון של סוכתה "המוארת והירוקה" של האדריכלית אורלי טחן. צילום: רוית כוינה

מציצים פנימה דרך חלקה השני של סוכתה "המוארת והירוקה" של האדריכלית אורלי טחן. צילום: רפאל (רפי) דנקנר

סוכת ה"מקרמה" של האדריכלית ריקי בירנבוים והמעצבת רינה מגן. צילום: רפאל (רפי) דנקנר

סוכת "האיגלו" של האדריכל רפאל (רפי) דנקנר ובנו המעצב דודי דנקנר. צילום: רוית כוינה

בנוגע לטקס הוסיף ואמר: "הטקס היה מכובד וסולידי, במסגרתו הגישו כיבוד בהשראת חג הסוכות: אגוזים, תמרים, עוגיות תמרים, בכלים חד-פעמיים מתכלים. הפסנתרן, מאיר ויזל, הנעים את אוזניהם של באי הטקס, והאולם התחתון של בית קלנג בו התקיים הטקס, היה מלא באנשים, לפי הערכתי, כ-70 איש".

אפי כוינה, אדריכל שהוזמן אף הוא לקחת חלק נכבד בתערוכה, מסביר כיצד נוצרה הסוכה שלו: "הרעיון המרכזי בסוכה ומשמעותה היא הארעיות הבאה לידי ביטוי בתמונות המתחלפות הממחישות דמויות נוסטלגיות מכל גווני הקשת: 12 השבטים, אושפיזין, ארבעת המינים ואת סמל הארעיות של חיי העולם הזה ומאידך-גיסא, את הטכנולוגיה המוסיפה להתפתח – עד לאן? – ולתפוס מקום משמעותי בחיינו. שילוב של יצירה ללא גבולות המכניסה את הקדמה הטכנולוגית וממחישה את כל משמעויות החג ואת התפתחות הסוכה מאז ועד היום".

סוכת "הייטק-דיגיטלית", של האדריכל אפי כוינה. צילום: רפאל (רפי) דנקנר

תמונה נוספת של סוכת "ההייטק-הדיגיטלית", של האדריכל אפי כוינה. צילום: רפאל (רפי) דנקנר

לדבריה של רוית כוינה, רעייתו, "הקמת התערוכה נוצרה בשיתוף "אושרי ויצמן-מערכות הגברה", ממש כאושפיזין בסוכה הגיעו משפחה קרובה וחברים, מה שגרם לאווירה משפחתית בכל מתחם התערוכה. הגיעו גם מעט אמנים שהתרשמו מהסוכות המוצגות ומהסיפורים של האדריכלים והמעצבים".

כל אחד מהזוגות, הוזמן לספר אודות הסוכה שלו. לפניכם, הדברים שנשא היום, כוינה בטקס:

לפניכם, גלריית תמונות של אנשים אשר מצולמים בסוכתו של כוינה ולידה, בעוד כל תמונה נראית אחרת ומקבלת ומעבירה תחושה אחרת. צלמת: רוית כוינה

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר