יקב מומלץ בדרום - "יקב רמת הנגב": הולך ומשתבח עם הזמן. צילום: יעל מוסקוביץ'
יקב מומלץ בדרום - "יקב רמת הנגב": הולך ומשתבח עם הזמן. צילום: יעל מוסקוביץ'

יקב מומלץ בדרום – יקב רמת הנגב: הולך ומשתבח עם הזמן

הכירו את יקב רמת נגב, המקום בו נכנס יין - יוצא סוד. ועוד איזה סוד, סוד החיים. כשסיפור ייחודי על אומץ, אהבה גדולה וחשיבה פורצת דרך פוגש טעמים מופלאים, יש מספיק סיבות להרים לחיים

פורסם בתאריך: 1.3.20 16:48

     

יש שמדרימים לראות פריחת כלניות ויש שמדרימים בשביל לנשום אוויר מעולה, לטעום יין איכותי, ולקנח בסיפור אהבה טוב. מרכז המבקרים של יקב רמת נגב, מציע לכם הצצה לתהליך הכנת היין, מהכרם ועד הבקבוק. חוויה רומנטית, טיול משפחתי או יום כיף לעובדים, כשאתם אוחזים בכוס יין משובח עטור שבחים, ושומעים סיפור טוב – החוויה? מובטחת.

מעבר ליינות המשובחים שמציע יקב רמת הנגב, מאחורי הבקבוקים מסתתר גם סיפור יוצא דופן השוזר היסטוריה, ציונות והרבה דבקות במטרה. גלעד צדוק, דור ההמשך של מייסדי היקב פותח צוהר להיסטוריה של המקום. הדבר הכי מדהים ביין, חוץ מלהנות ממנו כמובן, הוא לטייל בעקבותיו. "תחילתו של היקב היא אי שם בשנות השבעים של המאה הקודמת, אז הגיעו הוריי, אלון ונירה צדוק ליישב את המרחבים העצומים של סיני עם חלום גדול ותקווה אמיתית. היו אלו הימים שהאזור עוד היה בשליטת ישראל טרם הסכם השלום עם מצרים".

"הם התגוררו בקדש ברנע שהייתה ממוקמת בקדמת חצי האי סיני, היכן שנמצאת כיום העיירה הבדואית קסיימה. לאחר חתימת הסכם השלום עם מצרים, ופינוי היישובים היהודים בסיני בשנת 1982, הורי רצו לגור כמה שיותר קרוב לבית שעזבו, ויחד עם חברים נוספים הגיעו למושב 'קדש ברנע' שעל גבול מצרים". באותו שלב עזב אלון את החקלאות בה עסק ועבר להיות גזבר של מספר יישובים באזור. במהלך השנים העלה אלון לא פחות מ-4 יישובים על הקרקע. "אבא שלי הוא חלוץ בנשמתו", מספר לנו הבן גלעד. "בהתאם לאופי שלו הוא לא בודק מה יכול להצליח ומה לא – הוא פשוט חולם ומבצע".

האהבה ליין התחילה כתחביב שעבר בירושה. אביו של אלון היה מייצר יין בביתו, ואלון נדבק גם הוא באהבה למשקה והיה נוסע ברחבי העולם וטועם יינות למכביר. נירה זיהתה את האהבה הגדולה ליין ובאחד מימי ההולדת שלחה אותו לקורס יין אצל יאיר היידו וברי ססלוב. אלון שנדלק על עולם היין המשיך בהשתלמות אצל יאיר מרגלית ולאחר מכן הגדיל לעשות ונרשם לקורס הכנת יין ביקב שורק. בהמשך דחפה אותו נירה לנצל את הדונמים הרבים העומדים שוממים מאחורי הבית, ולנסות לגדל כרם במקום. אלון התייעץ עם מומחים בתחום כאשר כולם ללא יוצא מהכלל יעצו לו לרדת מהרעיון ולא להתעסק עם זה בכלל. "אבא שלי עקשן ולמרות העצה החד משמעית של המומחים, החליט לנסות לגדל שבעה זנים שונים של ענבים. חלק מהזנים הצליחו לגדול בצורה יפה ולאט לאט זה התפתח. בהתחלה היו לו 5 דונמים בלבד, והיום משתרע הכרם על פני 80 דונם".

רק כדי לסבר את האוזן – כרם בגודל כזה עשוי להניב כמות עצומה של יין. בלב המדבר הצחיח, תחת השמש היוקדת והחום הכבד, מייצר היום יקב רמת הנגב עשרות אלפי בקבוקים ממגוון רחב של יינות, כאשר חלק מהיין מיוצר מענבי הכרם המשפחתי, וחלק מכרמים נוספים באזור הנגב. "מה שאני לומד מהסיפור הזה הוא שהעקשנות משתלמת. המוטו של אבא שלי הוא שלא משנה אם תצליח או לא – העיקר שתתמיד. אחרי שתתמיד לאורך זמן, בסוף תגיע ההזדמנות".

הילדים גלעד ויוגב ממשיכים כיום את ההצלחה. יוגב אחראי על הפן המקצועי, וזאת לאחר שלמד יחד עם אשתו עדן במשך שלוש שנים את תחום מדעי היין והגפן בפקולטה לחקלאות שבפירנצה, בירת היין השוכנת בלב טוסקנה. גלעד ואשתו מיכל אמונים על כל הפן השיווקי, ובעבודה רבה הצליחו להביא את בשורת יינות היקב אל מדפי חנויות נבחרות ואל שולחנות של מסעדות נחשבות ברחבי הארץ. "כשהתחלנו את העבודה ביקב היינו משווקים 15,000 בקבוקים, היום לאחר שלמדנו, השתפרנו, השתפשפנו והתמקצענו בתחום, אנחנו מוציאים מהיקב 180,000 בקבוקים".

המקום מציע כיום לערוך סיור ביקב הייחודי, במהלכו תוכלו לטעום ממגוון היינות, לראות איך התרחש הפלא ובלב המדבר נוצר יקב שוקק ומצליח, וגם לשמוע את הסיפור ההיסטורי מאחורי הקמתו.

עצה שלנו: בשביל לטעום יין שמבוסס על ענבים שגדלו במדבר, שווה לנסוע עד קצה המדינה. תודו לנו אח"כ. יקב רמת נגב (יקב קדש ברנע) | מושב קדש ברנע ד.נ חלוצה 85513 | קישור למייל | לתיאום ביקור ביקב: טל'- 08-6555849 או טלפון יוגב 0544774917 / אלון 0505354664 | התרשמו מאתר הבית | עדיין לא חברים שלנו בפייסבוק? זה הזמן. מוזמנים לבקר בעמוד האינסטגרם

חוויית יין מיוחדת ומעשירה. צילום: יעל מוסקוביץ'

חוויית יין מיוחדת ומעשירה. צילום: יעל מוסקוביץ'

 

"אזהרה: צריכה מופרזת של אלכוהול מסכנת חיים ומזיקה לבריאות!"


כתבה שיווקית


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר