סדנת בירה מומלצת: "בועה" שכולה הנאה. צילום עצמי
סדנת בירה מומלצת: "בועה" שכולה הנאה. צילום עצמי

סדנת בירה מומלצת: "בועה" שכולה הנאה

איך מגיעות בירות לעולם? האם כרס בירה היא תופעה אמיתית? ועד כמה בירה עם סילאן טעימה מ-1 ועד להכין אותה בעצמכם? בסדנאות החווייתיות של "בועה" תקבלו את כל התשובות תוך כדי בישול בירה עם חברים. כל הפרטים בכתבה

פורסם בתאריך: 12.2.20 10:41

     

הסיפור של "בועה", מותג בירה תל אביבית (ולא) מתנשאת, התחיל לפני 6 שנים כשפלג מגן, הייטקיסט בזמנו, קיבל ליום הולדתו ערכה להכנת בירה ומאז מסלול חייו השתנה. פלג, שעבד כמהנדס לקוח תמיד ידע שהוא רוצה לשלב בין ביזנס לפלז'ר והערכה שקיבל היתה ללא ספק הצעד הראשון בדרך לשם.

בירה, יצירה מקורית ומה שביניהן

לפלג תמיד היתה אהבה, תשוקה והערכה ליצירה עצמית: "אני מעדיף להכין דברים בעצמי במקום להתמסר לקלות שבקניית מוצר מוגמר ותעשייתי. אם אני הולך לשבת בבית קפה, אני אבחר במקום הקטן והביתי שמייצר הכל במקום", הוא משתף. "כשאני יוצר משהו בעצמי אני יודע בדיוק אילו רכיבים יש בו, ואת הסיפוק שיש לי מהעשייה אני לא יכול להחליף בקנייה רנדומלית".

פלג מגן בתהליך ההכנה של עוד בירה מקורית וטעימה. צילום עצמי

פלג מגן בתהליך ההכנה של עוד בירה מקורית וטעימה. צילום עצמי

וכאן הבירה נכנסת לתמונה: כחובב בירה מושבע, החליט פלג לשלב בין העשייה לבין המשקה התרבותי-חברתי שיוצר אווירה שמחה ומחבר בין אנשים. "התנסיתי בהכנת בירה בבית תוך למידה מסרטונים ברשת", הוא מספר בחיוך. "עשיתי הרבה טעויות בהתחלה וככה למדתי מה נכון ומה פחות. תומר לוינהר, חבר קרוב, היה חלק בלתי נפרד בתהליך הראשוני והפך אותו למהנה הרבה יותר. ככל שהכנו יותר בירה, הבנתי כמה זה פשוט וכמה התוצאה שווה את הדרך".

את הבירות הראשונות שהכין כתחביב, הוא נתן לחברים לטעום ומהר מאוד כולם הבינו שזו רק ההתחלה. החברים תמכו ברעיון להמשיך וליצור, עזרו בשיווק מפה לאוזן וכמובן בטעימות. לאחר תקופה ארוכה בה שילב את המשרה שלו כמהנדס ואת ייצור הבירה בשעות בפנאי, הלך פלג עם האינטואיציה. הוא החליט לא להמשיך לעסוק בעולם ההייטק ומצא את הנוסחה המנצחת ששילבה את התשוקות ואת ראיית העולם שלו: סדנאות להכנת בירה שיעניקו חוויה והתנסות חדשה למשתתפים, תוך שתיית בירה איכותית שהם יוצרים בעצמם.

מתי בפעם האחרונה בישלתם בירה? תמונה באדיבות אברהם הוסטל

מתי בפעם האחרונה בישלתם בירה? תמונה באדיבות אברהם הוסטל

יוצאים מהבועה ולומדים איך מגיעות בירות לעולם

בין אם אתם חובבי בירה ובין אם לא, בסדנה של "בועה", אתם הולכים לרכוש ידע וליהנות מכל רגע. הסדנאות הביתיות נקראות "איך מגיעות בירות לעולם" וזו בדיוק מהות הלמידה וההנאה שבהן. הסדנאות מיועדות לכ-10 משתתפים, תוכלו להגיע לסדנה במרכז העיר תל אביב באווירה אינטימית, חברית ובגובה העיניים. לחלופין תוכלו להזמין את פלג אליכם הביתה, לארגון בו אתם עובדים או לכל מקום אחר ברחבי הארץ והוא כבר ידאג שכל הציוד הרלוונטי יגיע למקום הסדנה.

סדנאות להכנת בירה בסלון שלכם, בארגון שלכם או בכל מקום אחר. צילום: יפתח מורן

סדנאות להכנת בירה בגינה שלכם, בארגון שלכם או בכל מקום אחר. צילום: יפתח מורן

בארבע השנים האחרונות, פלג מעביר את הסדנאות בדרך יצירתית וקלילה ומסביר על תהליך ההכנה, על סוגי הבירות ועל ההיסטוריה התרבותית. המשתתפים לומדים תוך שתייה וטעימות של 10 סוגי בירות, אוכלים כשות ולתת, מבינים את הטעמים ואת השוני ביניהם ומתנסים בהכנה.

"חלק מהיופי בסדנה "איך מגיעות בירות לעולם" הוא לשתות את הבירות שהמשתתפים בסדנאות הקודמות הכינו, וכך נוצר מעגל של עשייה מקורית. הסדנה אורכת כשעתיים וחצי עד שלוש שעות, לאחר מכן מגיע שלב התסיסה ולאחר מספר שבועות הבירה מוכנה לשתייה", מסביר פלג שכל סדנה שלו נראית אחרת. על הבסיס התיאורטי הוא מלביש את התשוקה ליצירתיות, הבדיחות, הכיף והאווירה הטובה שגורמים לכל משתתף להרגיש כאילו הוא יושב בסלון הפרטי שלו עם קבוצת חברים ותיקים.

בירות שלא טעמתם אף פעם

הבירות של "בועה" מיוצרות בתהליך טבעי, ביתי ונקי וללא חומרים משמרים, משלב ה-mash in (בו מוציאים את הסוכרים וחלבונים מתוך הלתת) ועד הביקבוק. הבירות הן בירות חיטה, IPA, פורטר וסוגים נוספים. אחוזי אלכוהול נעים בין 3-9 וניתן להחליט כמובן על המינון הרצוי.

הבירות מזכירות בטעמן את בירות הפאולנר, ווינשטפן וגינס. לפי מצב הרוח, פלג מוסיף תבלינים ומרכיבים שונים ליצירת בירות בטעמים מקוריים במיוחד כמו בירות עם סילאן, גרידת תפוז, ג'ינג'ר ועוד. "היכולת לייצר טעמים ייחודיים שלא נמכרים בשוק, הופכת את הבירה לתוצר חווייתי שאין לו תחליף. אפשר להתפרע עם הדמיון ולא להשתעמם אף פעם".

בירות שלא טעמתם אף פעם. תמונה באדיבות אברהם הוסטל

בירות שלא טעמתם אף פעם. תמונה באדיבות אברהם הוסטל

מיתוסים על בירה שאתם חייבים לנפץ

אי אפשר לדבר על בירה בלי שיעלה החשש מכרס קטנה ונהנתנית. למרות המיתוס המוכר שרץ במשך שנים, פלג מרגיע את אוהבי הבירות בלי להתבלבל: "כרס בירה זו פיקציה, כמו שבירה מחבית לא יותר טובה מבירה מבקבוק", הוא מציין בחיוך. "אחת המטרות שלי בסדנאות היא לשבור מיתוסים תעשייתיים, לצאת מקיבעון מחשבתי והכי חשוב – לעודד התנסות בדברים חדשים במקום להירתע מהם. זה המוטו שלי בחיים ואני שמח להעביר אותו הלאה באמצעות הסדנאות".

ככה מגיעות בירות לעולם. צילום עצמי

ככה מגיעות בירות לעולם. צילום עצמי

עכשיו תורכם

השתתפתם בסדנה "איך מגיעות בירות לעולם" ונדבקתם בתשוקה לייצר בירה בעצמכם? פלג ישמח לענות לשאלותיכם ולהנחות אתכם בהתאם לשלב הייצור בו אתם נמצאים.

אהבתם את הסדנה והבירות השאירו אתכם עם טעם של עוד? תוכלו לתאם עם פלג סדנת המשך למתקדמים, בה תבקבקו את הבירות שהכנתם בסדנה הקודמת ותיקחו אותן אתכם הביתה. השלב הבא הוא להתגאות בעצמכם כשאתם מציעים לחברים לטעום מהבירה המקורית שהכנתם וליהנות מהסיפוק.


פלג מגן – בועה: סדנאות בירה ביתיות

כתובת: ז'בוטינסקי 104, תל אביב

טלפון: 054-5594559

קישור לאתר

קישור לעמוד הפייסבוק

קישור לעמוד האינסטגרם

לבחירת הסדנה המתאימה לכם ביותר הקליקו כאן

מחפשים את הבירות של "בועה" ולא מוצאים? תוכלו לרכוש אותן דרך מבשלת דאנסינג קאמל


כתבה שיווקית


 


"אזהרה: צריכה מופרזת של אלכוהול מסכנת חיים ומזיקה לבריאות!"


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר