הלוואות בערבות המדינה: ייעוץ פיננסי שאתם חייבים להכיר. צילום: Everything Possible, Shutterstock
הלוואות בערבות המדינה: ייעוץ פיננסי שאתם חייבים להכיר. צילום: Everything Possible, Shutterstock

הלוואות בערבות המדינה: ייעוץ פיננסי שאתם חייבים להכיר

מגזר העסקים הקטנים בישראל גדל בהתמדה מדי שנה ומהווה מנוע צמיחה למשק הישראלי. עם זאת, עקב האכילס של עסקים רבים הוא יכולת הניהול הפיננסי וקבלת האשראי. מתי כדאי לפנות ליועץ פיננסי, ולמה כדאי לכם להכיר את הקרן להלוואות בערבות המדינה?

פורסם בתאריך: 3.2.20 14:46

     

לאחר לימודי תואר ראשון במנהל עסקים וכלכלה, תואר שני בביקורת פנימית וקבלת תעודת CIA המסמיכה אותו לעבוד בכל מקום בעולם בחברות בביקורת, פנה עוזי קוליה, מנכ"ל חברת "שיא פתרונות פיננסיים", לעבוד כיועץ לביקורת בתאגידים כמו שטראוס, עלית ועוד. "במהלך עשור עבדתי במשרד רו"ח, ועסקתי בבדיקה של תהליכים וביקורת פנימית. בשנים אלו למדתי כיצד עובדים עסקים קטנים", אומר עוזי.

לפני 15 שנה אחיו של עוזי קוליה, בעל מפעל למתכת, פנה אליו וביקש עזרה בהגשת בקשה לסיוע מהבנקים. מאז החל עוזי לעזור לעסקים קטנים לקבל הלוואות, ולפני 10 שנים פתח את חברת "שיא פתרונות פיננסים" המעניקה ייעוץ אשראי וליווי לעסקים קטנים. הליווי כולל ייצוג מול הבנקים, מעקב אחר רווחיות ותזרים מזומנים, התייעלות שיפורים וייעוץ שוטף בעניין התנהלות העסק. "יש חברות אני מלווה מיום הקמתן, ואחרות פגשו אותי במהלך הדרך לאחר שהגיעו בעקבות המלצות של לקוחות אחרים".

בנוסף, מעניקה החברה פתרונות לגיוס אשראי לעסקים קטנים ובכלל זה: ייעוץ לקבלת משכנתאות, הגשת בקשות לגיוס אשראי מהיר מהבנקים, בניית תמהיל אשראי מיטבי, ליווי יזמים בענף הנדל"ן ועוד. "אנו נותנים את כל הפתרונות הנדרשים לעסקים תחת קורת גג אחת", מוסיף עוזי קוליה.

באיזה שלב של חיי העסק כדאי להיוועץ במומחה לפיננסים?

"נקודת הזמן הקריטית היא בטרם מקימים את העסק. היועץ יבנה היתכנות עסקית ויתייחס לנתונים כמו רווחיות עתידית, לוקיישן בית העסק ובחינת הפוטנציאל העסקי. כשאדם עומד להשקיע 300,000 שקלים בפתיחת דוכן מזון מהיר, שווה לו להשקיע סכום קטן של כמה אלפי שקלים כדי להכין תוכנית. כך הוא יידע מה הפוטנציאל של העסק שלו ומהם הסיכונים האפשריים, כדי שההשקעה שלו לא תהיה לשווא. רוב אנשי העסקים לא ניחנים בראייה רחבה ואינם מחוברים למספרים".

מהן נקודות התורפה של רוב העסקים הקטנים?

"יכולת הניהול הפיננסי שלהם לקויה. רוב העסקים נסגרים בגלל בעיות תזרים, קבלת החלטות לא נכונות לגבי השקעות, גיוס האשראי הלא נכון, ומשם הדברים מסתבכים ומגיעים לטלטלה תזרימית".

מהן הלוואות בערבות המדינה?

"קרן שמקורה במשרד הכלכלה והאוצר ונועדה לסייע ולתמוך בעסקים קטנים. כל עסק יכול להגיש בקשה להלוואה בסייגים הנכונים ולקבל עד שמונה מיליון שקלים. כאשר מדובר בעסק שנמצא בתהליכי הקמה, המדינה תיתן עד 90% ערבות, ועסק פעיל יקבל עד 75%".

בהשוואה להלוואות בשוק הפיננסים, הריביות של הקרן בערבות המדינה הן נוחות ואינן גבוהות. בנוסף, המדינה מאפשרת פריסה של חמש שנים כאשר ההחזר יתחיל רק כחצי שנה לאחר קבלת ההלוואה. גם מי שנענה בשלילה יכול להגיש בקשה מחודשת כל חצי שנה.

לאיזה סוג של עסקים ההלוואה בערבות המדינה יכולה להתאים?

"הלוואה זו תהיה טובה לסקטורים שמבחינת הבנקים נמצאים בסיכון גבוה כמו בתי קפה ומסעדות, קבלני בניין, אשר כמעט ולא מקבלים אשראי מהבנקים".

הגשת הבקשה כרוכה בתהליכים בירוקרטיים ארוכים ולכן בעלי עסקים שרוצים לחסוך זמן ולהפקיד את הגשת הבקשה בידיים הנכונות והמיומנות, יכולים לפנות למומחים בתחום, ובכך להעלות את סיכוייהם לקבלת האשראי.

פרטי התקשרות

כתובת: הכישור 47, חולון

טלפון: 03-9223320

פקס: 03-5290921

קישור למייל

קישור לאתר

קישור לעמוד הפייסבוק

קישור לעמוד האינסטגרם

קישור לעמוד היוטיוב

עוזי קוליה. צילום: טל ביטאן

עוזי קוליה. צילום: טל ביטאן


כתבה שיווקית


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר