טיפול ברפואה סינית בשפלה: איזון לגוף ולנפש. צילום: Africa studio, Shutterstock
טיפול ברפואה סינית בשפלה: איזון לגוף ולנפש. צילום: Africa studio, Shutterstock

טיפול ברפואה סינית בשפלה: איזון לגוף ולנפש

ברפואה הסינית ישנו קשר הדוק בין המצב הפיזיולוגי למצב הנפשי. עם המטפל הנכון תוכלו לשפר משמעותית את איכות חייכם. בכתבה הבאה תכירו את קרן קלמן, מטפלת מומחית ברפואה סינית מזה 15 שנה

פורסם בתאריך: 19.12.19 15:42

     

בקליניקה שלה בגדרה, מקבלת קרן קלמן נשים וגברים הסובלים מבעיות אורתופדיות ואחרות לטיפול מעמיק בבעיות הגוף, הנוגע גם בקשיים הנפשיים העומדים בבסיסה של כל בעיה גופנית.

חיפוש אחר אלטרנטיבות טיפוליות
את מסע הלימוד וההעמקה ברפואה הסינית, החלה קרן בתקופה שבה טיילה במזרח. "נחשפתי לדרכי טיפול שונות ממה שהכרתי עד אז והבנתי שקיימות אפשרויות נוספות לחיים ולטיפול בחיים" היא אומרת, "עולם הרפואה תמיד עניין אותי ובחרתי להתמקד ברפואה משלימה". עם חזרתה ארצה, היא נרשמה ללימודי רפואה משלימה במכללת רידמן ובמכללת תמורות ואת הסטאז' שלה בצעה בסין. במקביל, קרן למדה גם שיאצו והפכה למומחית בתחום.

במשך מספר שנים עבדה קרן כמדקרת ומטפלת בשיאצו בקופת חולים כללית ובבית החולים אסף הרופא ולפני תשע שנים פתחה קליניקה משלה בגדרה, בה היא מטפלת בדיקור, שיאצו, טווינא וצמחי מרפא.

טיפול פנים אצל קרן. צילום: רועי קמיאל

טיפול פנים אצל קרן. צילום: רועי קמיאל

טיפול משולב בדיקור, שיאצו וצמחי מרפא
מרבית המטופלים של קרן קלמן, מגיעים עם בעיות אורתופדיות, כגון: כאבים  בגב תחתון, פריצות דיסק, כאבי צוואר וכתפיים, בעיות במפרקי האגן, ברכיים, כאבים מקרינים, ועוד, וכן מבעיות כרוניות ופנימיות, כגון: מיגרנות, אלרגיות, הפרעות עיכול, גניקולוגיה, סטרס וחרדות, הפרעות שינה ועוד.

כשמטופל מגיע לקליניקה בפעם הראשונה, קרן מבצעת אבחון על פי הרפואה הסינית המסורתית – על ידי בדיקת דופק ולשון. בהתאם לאבחון ומיקום הכאב, מתאימה קרן את הטיפול, הכולל -שילוב מיטבי לאיזון המערכת הפנימית ולחיזוק מערכות הגוף, לרוב שילוב של דיקור, מגע וגם צמחי מרפא

"בהתאם לאבחון, אמליץ למטופל על סוג הטיפול ומספר הטיפולים הנדרשים", מציינת קרן, "לרוב יש צורך בסדרת טיפולים בת מספר שבועות, כאשר לא פעם השיפור וההשפעה על המטופל יופיעו כבר לאחר הטיפול הראשון".

לאורך השנים, הרחיבה קרן את הכשרתה המקצועית וכיום היא מטפלת גם בשיטת האיזון, במסגרתה הדיקור מתבצע לאו דווקא באזור הכאב אלא בנקודות מרוחקות יותר המשקפות את האזור.  מערכת היחסים בין המרידיאנים (ערוצי האנרגיה) מאפשרת איזון של ערוץ האנרגיה הפגוע (באזור הכאב) ע"י הערוצים הבריאים המרוחקים ממנו, בדומה למתג חשמלי השולט בנורה מרוחקת. שיטה זו יעילה במיוחד לטיפול בבעיות אורתופדיות.

השפעת הטיפול מתבטאת בהפחתת עוצמת הכאב, מניעת חזרתם של התקפי כאב ועד לכדי היעלמות מוחלטת של הכאבים, שיפור זרימת הדם והלימפה, ריפוי דלקות, שיפור בגמישות וברמת האנרגיה בגוף.

קרן משלבת בטיפוליה שימוש בכוסות רוח, חימום מוקסה, הקזת דם וכד', בהתאם לצורך. בנוסף, היא מלמדת את המטופלים תרגילים אותם יוכלו לבצע ויסייעו להם עם בבעיות האורתופדיות – מתיחות, חימום מפרקים וטכניקות נוספות, להן השפעה משמעותית על המטופל לטווח הארוך.

הקליניקה של קרן בגדרה. צילום: רועי קמיאל

הקליניקה של קרן בגדרה. צילום: רועי קמיאל

טיפול ברפואה סינית כחלק מהחלטה מודעת לשינוי אורח החיים
קרן מדגישה כי הטיפול ברפואה סינית אינו עומד בפניי עצמו וישנה חשיבות רבה לכך שהמטופל יעשה שינוי באורח חייו, על מנת להבטיח את הצלחת הטיפול ופתרון הבעיה.

"אני מעניקה למטופלים כלים להתנהלות נכונה בחייהם ומדגישה בפניהם את חשיבות השינוי הנדרש שעליהם לבצע באורח חייהם ואת הצורך בהתגייסות האמיתית שלהם לכך, על מנת שהבעיה ממנה הם סובלים לא תחזור".

שינויים באורח החיים עליהם ממליצה קרן, בין היתר,אימוץ תזונה נכונה, שילוב פעילות גופנית בחיי היום-יום, תנועתיות והימנעות מישיבה ממושכת, ותהליכי מודעות.

"כשמגיעים לטיפול ברפואה סינית, חשוב להגיע עם ראש פתוח ורצון אמיתי לשינוי", מדגישה קרן "לא פעם מגיעים אליי מטופלים הסובלים מבעיות פיזיות שמקורן בקושי נפשי או במשבר.

"כחלק מהתהליך הטיפוליאני מסייעת למטופל להבין כיצד אורח החיים שלו הוביל אותו לפתח את הבעיות מהן גופו סובל. לדוגמא, כשהגיע אליי מטופל עם בעיות גב ועייפות יתר, התאמתי לו טיפול בדיקור ובשיאצו ולאורך התהליך התברר שאותו מטופל עובד מסביב לשעון ויושב רוב שעות היום ובנוסף לכך אין לו זמן לבצע כל פעילות גופנית, שהיא קריטית לשמירה על בריאות הגוף. לצד הטיפול, לאותו מטופל המלצתי להתחיל בפעילות גופנית מתונה ולהפחית ככל הניתן את שעות הישיבה הממושכות במשרד, עד כדי כך שהתחיל לחשוב על שינוי מקום עבודתו לכזה שמדויק עבורו יותר, ויסייע לו להגשים את צרכיו".

טיפול מניעתי
בניגוד לרפואה מודרנית בה הטיפול ניתן ברובו לבעיה קיימת, הרפואה הסינית שמה דגש רב על טיפול מניעתי. קרן מטפלת גם במבוגרים בביתם ומעניקה טיפול משמר ומניעתי בדמות שיאצו ו/או דיקור, שמסייע בשמירה על הבריאות והתפקוד הגופני לאורך זמן.

 

צור קשר

כתבות: זבולון המר 12 א', גדרה

טלפון: 052-3632426

עמוד הפייסבוק

קרן קלמן. צילום: עודי ברגמן

קרן קלמן. צילום: עודי ברגמן


כתבה שיווקית


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר