הוצאת דרכון פורטוגלי: כך תעשו את זה נכון. תמונה ממאגר Ingimage
הוצאת דרכון פורטוגלי: כך תעשו את זה נכון. תמונה ממאגר Ingimage

הוצאת דרכון פורטוגלי באופן עצמאי: כך תעשו את זה נכון

יותר ויותר ישראלים מודעים כיום לאפשרות הקיימת לקבלת דרכון פורטוגלי ומתעניינים באפשרות הזו. בכתבה הבאה תכירו את עורכי הדין הבקיאים בנושא שסייעו לישראלים רבים להוציא דרכון זה. עכשיו הגיע תורכם

פורסם בתאריך: 2.12.19 17:34

     

הוצאת דרכון פורטוגלי: עורך דין יורם זרה

בשנת 2015 נחקקו בפורטוגל מספר חוקים המקלים ומאפשרים קבלת אזרחות פורטוגלית עבור זרים. אחד מהם מתייחס ליהודים ספרדים צאצאי הגירוש. החוקים נחקקו בין היתר משיקולים דמוגרפיים. כך, בעקבות משבר כלכלי שפקד את המדינה לפני כעשור, צעירים רבים היגרו מהמדינה, ולצד זאת חלק מהאוכלוסייה בפורטוגל מבוגרת מאוד. כל אלו הובילו את פורטוגל לפתוח את שעריה לזרים ולהגדיל את מספר האזרחים הצעירים בה.

בשנת 2018 בלבד, יותר מ – 150 אלף בקשות אזרחות הוגשו לפורטוגל, מתוכם רק 15 אלף של יהודים. "אנחנו הישראלים תמיד רוצים שתהיה לנו עוד אופציה ביד, זה מרגיש לנו בטוח יותר", אומר עו"ד זרה, שהוא ומשפחתו אזרחים פורטוגלים, "זה בהחלט שיקול ראוי ומובן. לצד זאת, יש ישראלים שקוסמת להם האפשרות לקבל אזרחות במדינה שהינה חלק מהאיחוד האירופי, על כל המשתמע מכך".

הזכאים לאזרחות פורטוגלית
החוק מגדיר כי הזכאות לקבלת אזרחות קיימת עבור צאצאי מגורשי ספרד ופורטוגל. הכוונה הינה ליוצאי מדינות צפון אפריקה: מרוקו, טוניס, אלג'יר, לוב, מצרים, ומדינות שהיו תחת שלטון האימפריה העות'מאנית לשעבר: בולגריה, יוון, טורקיה ועוד. אם אחד מהסבים או הסבתות עלה ארצה ממדינות אלו, סביר מאוד כי הנכם זכאים לאזרחות פורטוגלית.

מחוסר מודעות לאפשרות מעוררת עניין
עו"ד זרה הינו אחד הראשונים בארץ שפעלו לקבלת אזרחות פורטוגלית מול השלטונות בפורטוגל. "מיד עם חקיקת החוק הפורטוגלי, יצאתי לדרך והגשתי בקשת אזרחות עבור משפחתי", מספר עו"ד זרה, "לאורך התהליך שלנו למדתי לעומק את הנושא ואופי התהליך. עם קבלתם את האזרחות הפורטוגלית, התחלתי להציע שירות של הגשה וטיפול בבקשת אזרחות פורטוגלית".

עו"ד זרה מדגיש כי עד לפני כשנתיים הנושא היה קשה לעיכול עבור ישראלים רבים, שלא האמינו כי קיימת אפשרות אמיתית לקבלת אזרחות פורטוגלית. בשנתיים האחרונות הנושא נכנס יותר למודעות, מספר הישראלים שהחליטו להתחיל בתהליך עלה, הנושא חלחל למודעות ולשיח בישראל, יותר ישראלים החלו לקבל אזרחות פורטוגלית והעניין באפשרות הזו עלה בהתאם.

מדוע כדאי להסתייע בעו"ד?
כיום קיימות מגוון אפשרויות להתנהלות בתהליך בקשת האזרחות. כך, ישנם כאלו המסתייעים בשירותיהן של חברות שונות המספקות שירותים בתחום ומציעות ללוות את הלקוח עד לקבלת האזרחות.

"מדובר בתחום שאינו מוסדר", מדגיש עו"ד זרה, "בו מתנהלות הרבה חברות, חלקן לצערנו מבטיחות הבטחות שהן אינן יכולות לקיים, תוך שהן גובות תשלום ורק לאחר מכן בודקות את התכנות קבלת האזרחות עבור הלקוח. זו התנהלות שלא קיימת בקרב עורכי דין הכפופים לכללי אתיקה נוקשים". כמו כן, מדגיש עו"ד זרה כי בקשת קבלת האזרחות הינה תהליך שעשוי להימשך זמן רב: "חלק מהחברות מלוות את הלקוח בתחילת התהליך, ולא בהכרח ממשיכות להתקיים לאורך זמן. קיימת כאן בעייתיות היות ותהליך קבלת האזרחות הינו ארוך ולא פעם יכול להמשך למעלה משנתיים, ולאור זאת נדרש גוף שילווה את הלקוח לאורך זמן".

כמו כן, החברות בשוק נוטות לשכור כוח אדם זמני ולא מקצועי, בתחלופה גבוהה. המענה שהלקוח מקבל הוא לא אישי ולעיתים גם לא מקצועי. רמת המקצועיות והשירות של העובדים במשרד עו"ד מתמחה, כמו משרדו של עו"ד זרה, היא גבוהה מאוד.

לחילופין, ישנו מי שמחליט לצאת לתהליך ללא ליווי כל שהוא. הדבר אפשרי, אם כי עו"ד זרה מדגיש כי מדובר בלקיחת סיכון. "הסיכוי לקבלת אזרחות קטן משמעותית כאשר התהליך אינו מתנהל כנדרש, לדוגמא אם אין ברשותו של אדם די מידע וניסיון כיצד לפעול ומהם המסמכים הנדרשים".

כיצד מנהלת פורטוגל את התהליך?
תהליך הגשת הבקשה לקבלת האזרחות הינו ארוך ודורש הרבה אורך רוח. הגוף שמטפל בבקשות הוא בירוקרטי ועמוס ולא תמיד יעיל. כך, התהליך עשוי להמשך בין שנה וחצי לשנתיים וחצי. ישנם שני היבטים חשובים בתהליך, האחד הינו בדיקת הרקע המשפחתי של המבקש, והאם הוא אכן נצר למגורשי ספרד ופורטוגל. לשם כך על המבקש להציג עץ משפחה ואסמכתאות על היותו צאצא למגורשי ספרד.

ההיבט השני נוגע להיסטוריה הספציפית של המבקש: האם שינה את שמו, האם יש לו עבר פלילי, המצאת תעודות יושר ועוד. "רצוי להמתין עד שכל המסמכים יהיו בידינו ורק אז לצאת לדרך", מדגיש עו"ד זרה. התהליך כולל שני שלבים. בשלב הראשון מסמכי המבקש מועברים לקהילה היהודית בפורטו או בליסבון, היא מעיינת במידע ומחליטה האם אותו אדם הוא אכן צאצא של מגורשי ספרד. לאחר אישור הקהילה, הבקשה מוגשת לרשות הממשלתית בפורטוגל, הבודקת את התיק.

בדיקת זכאות חינמית
בעוד רוב החברות העוסקות בתחום יזמנו את המעוניינים לפגישה וידאגו לגבות מקדמה בטרם מתחילים בתהליך, משרדו של עו"ד יורם זרה מציע בדיקה חינמית ללא התחייבות להתכנות קבלת האזרחות.

"לפני כל התקשרות עם הלקוח, חשוב לנו לבצע בדיקה מקיפה של ההיסטוריה המשפחתית והאישית של אותו אדם, שתסייע לנו בהבנת כדאיות התהליך והתכנות קבלת האזרחות. הבדיקה הינה ללא תשלום ובסופה יש ברשותנו די מידע על מנת להעריך מהם הסיכויים לקבלת אזרחות פורטוגלית".

צור קשר

כתובת: החושלים 6, הרצליה פיתוח, מגדל C קומה א'

טלפון: 09-3740125

 עו"ד יורם זרה בפייסבוק

האתר של עו"ד יורם זרה

עורך הדין זרה. צילום: שחר תמיר

עורך הדין זרה. צילום: שחר תמיר


משרד עורכי דין גולן ושות': הוצאת אזרחות פורטוגלית – רק בליווי עו"ד מומחה בתחום

משרדו של עו"ד יהונתן גולן הינו המשרד הגדול והמוביל כיום בישראל בכל הנוגע להגשת בקשות לקבלת אזרחות פורטוגזית. בשלוש השנים האחרונות המשרד טיפל בבקשותיהם של למעלה מחמשת אלפים איש, מתוכם יותר מאלף וחמש מאות ישראלים קיבלו אזרחות.

למה פורטוגל?

קרנה של פורטוגל עולה בשנים האחרונות. מעבר להיותה מדינת שטופת שמש המושכת אליה תיירים רבים, היא קורצת כיום לישראלים גם בשל היותה חלק מהאיחוד האירופי. פורטוגל עולה על ישראל  במדד חופש התנועה בעולם (אפשרויות כניסה עם הדרכון למדינות אחרות ללא ויזה) ונמצאת במקום עשירי בעולם! גם בכל הנוגע להשוואה למדינות האיחוד האירופי, פורטוגל מובילה בפרמטרים רבים. פורטוגל נמצאת גם במקום ה 25 בעולם במדד המדינות העשירות , בריאות , שמחות ומתקדמות בעולם.

מהן הדרכים להשגת אזרחות פורטוגזית?

כיום ישנן מספר דרכים אפשרויות לקבלת אזרחות פורטוגזית. הראשונה שבהן הינו מגורים במשך שש שנים בפורטוגל.

אפשרות נוספת הינה השקעה בפורטוגל. פורטוגל מציעה רישיון תושבות בתוקף מלא למשקיעים בה-  החל מיצירת עסק המספק מקומות עבודה, השקעה במחקר או בתרבות, ועד רכישת נכס במדינה, בשווי של מאות אלפי יורו.

במידה ונישאת לאזרח פורטוגזי, לאחר שלוש שנות נישואין תוכל להגיש בקשה לאזרחות פורטוגזית.

האפשרות הרלוונטית ביותר עבור ישראלים רבים לקבלת אזרחות פורטוגזית, הינה הוכחת שורשים כמגורשי ספרד.

מי הם צאצאי מגורשי ספרד?

גירוש ספרד חל בשלהי המאה ה-15, ובמסגרתו גורשו יהודים שחיו במדינות ספרד ופורטוגל ונפוצו למדינות צפון אפריקה, וכן טורקיה, יוון ובולגריה. בשנת 2015 הכירה פורטוגל בזכאותם של יהודים אלו, צאצאים למגורשי ספרד, לקבלת אזרחות פורטוגזית.

כיצד אוכל לדעת אם אני צאצא למגורשי ספרד?

בדקו את ההיסטוריה המשפחתית שלכם – האם אחד מסביכם עלה ארצה ממדינות צפון אפריקה, או האימפריה העות'מאנית לשעבר? במידה והתשובה חיובית, תוכלו להתחיל תהליך בירור זכאות לקבלת אזרחות פורטוגלית.

כיצד מומלץ לנהל את תהליך הגשת בקשת האזרחות?

תהליך הגשת בקשת האזרחות נחלק לשניים: המפגש הראשון של תיק הבקשה שלכם הוא עם הקהילה היהודית בפורטוגל, המחזיקה ברישומים אודות בני הקהילה בעבר והמשפחות אשר גורשו. כאשר בקשה מגיעה לקהילה, מתנהלת בדיקה האם קיים קשר בין המבקש למגורשים. במידה והקהילה מאשרת כי אכן המבקש הינו צאצא למשפחה שהינה בין המגורשים, מועברת הבקשה אל השלב השני:  בדיקת הבקשה והרקע של המבקש בקרב הגורמים הממשלתיים במדינה.

האם ניתן לנהל את התהליך בעצמי?

לכאורה, נראה כי הגשת בקשה לקבלת אזרחות פורטוגזית הינה דבר פשוט.

לצערנו, התהליך בפועל אינו כה פשוט ודורש הבנה וניסיון בתחום. מעבר לעובדה כי הוא עשוי לארוך למעלה משנה ולעתים עד שנתיים, חשוב להבין כי המבקש מתבקש להמציא מסמכים, אסמכתאות ותעודות יושר רבות בעת הגשת הבקשה, והגשה חלקית או חובבנית שאינה כוללת את כל המסמכים הנדרשים, תדחה על הסף.

"אני ממליץ לכל מי שבאמת מעוניין בקבלת האזרחות, להסתייע בעו"ד העוסק בתחום, דבר שיגדיל משמעותית את סיכויו לקבלת אזרחות", אומר עו"ד יונתן גולן ממרש עוה"ד גולן ושות.,

"בנוסף", מוסיף גולן, "לצערי מגיעים אליי לא מעט לקוחות אחרי שהחלו תהליך עם חברה שהבטיחה להם שתטפל בבקשה, ובמקרה הטוב נכשלה, במקרה הרע נסגרה או נעלמה עם כספם. חשוב להבין כי ישנם לא מעט חברות שפועלות בתחום ללא כל ניסיון או הבנה, שנסגרות באותה מהירות שבה נפתחו, ומשאירות את הלקוחות ללא מענה".

לדבריו של עו"ד גולן, חשוב לצאת לדרך רק בליווי עו"ד, ומומלץ לבדוק כי מדובר בעו"ד שעוסק בתחום, ניתן אף לבקש לראות אסמכתאות לאזרחויות שלקוחות קיבלו דרך אותו עו"ד.

צור קשר

משרד עורכי דין גולן ושות'

03-5561616

רח' י.ד. ברקוביץ' 4, תל-אביב

האתר של גולן ושות'

עמוד הפייסבוק של גולן ושות'

[email protected]

 


כתבה שיווקית


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר