שביט מרכז למידה (צילום: ישראלה שביט)
שביט מרכז למידה (צילום: ישראלה שביט)

מרכז למידה באשדוד – שביט מרכז למצוינות בלמידה

למידה אינה מסתיימת בבית הספר, ולא פעם ילדים זקוקים לחיזוק ולהעצמה שהמסגרת הפורמלית אינה יכולה להעניק. שביט מרכז למצוינות בלמידה נותן מענה לכך

פורסם בתאריך: 22.10.19 15:23

     

ישראלה שביט, בת 50, נשואה פלוס שניים, היא הכוח שעומד מאחורי שביט – מרכז למצוינות למידה. ישראלה עוסקת בחינוך הפורמלי קרוב ל-30 שנה, ומהנדסת אלקטרוניקה בהכשרתה. בעלת תעודת הוראה ותואר ראשון בפסיכולוגיה. בנוסף, לאורך השנים למדה גם הנחיית הורים ופיתוח כישורים חברתיים בקרב ילדים. את מרכז הלמידה ישראלה הקימה במו ידיה.

צורך בפעילות ערכית לילדים

הכל התחיל לפני כ-13 שנה. ישראלה מספרת כי הרגישה שקיים צורך בקרב הילדים וההורים של היום, לשלב פעילות חינוכית ערכית בשעות אחר-הצהריים, מעבר ללמידה במסגרת הבית-ספרית. ״רציתי להקים מסגרת שתעניק לילדים תמיכה לימודית במקצועות השונים ותעצים אותם. התחלתי בקטן, אצלי בבית". מאז הפעילות צמחה והתרחבה. ובשנים האחרונות מרכז הלמידה נמצא באיזור ט"ו באשדוד, מרכזון טופז.

חיזוק פרטני על פי צרכי הילד

כיום מרכז הלמידה מפעיל מפגשים בשעות אחר-הצהריים, ומעניק תמיכה לימודית: הכנת שיעורי בית, שיפור מיומנויות למידה, הכנה למבחנים והתקדמות במקצועות הנלמדים במסגרת הבית-ספרית.

שביט מרכז למצוינות בלמידה מתאים לילדים בגילאי בית ספר יסודי בכל המקצועות ולתלמידים בחטיבת הביניים בעיקר במקצועות המתמטיקה, אנגלית, מדעים ופיזיקה. המפגשים מתקיימים בקבוצות קטנות, והמדריכים הינם תלמידי תיכון מצטיינים מכיתות מופ"ת ומכיתות מדעיות, שעוברים הכשרה ייעודית במרכז הלמידה.

יתרונותיה של הקבוצה הקטנה נטועים בכך שהיא מאפשרת מתן יחס אישי לכל ילד, כשלצד זאת מתקיימות גם אינטראקציות חברתיות בין התלמידים בקבוצה.

"אנו נערכים לכל מפגש מראש", מספרת ישראלה, "המדריכים ואני נמצאים בקשר ישיר עם ההורים של כל אחד מהתלמידים, לפני כל מפגש, ומקבלים מהם את המידע על המקצוע והנושא הספציפי בו נדרש תרגול וחיזוק. במסגרת ההערכות אנו מכינים לכל ילד פעילויות למידה שונות, ביניהן גם משחקים דידקטיים, דפי עבודה והמחשות בנושא הרלוונטי. במידה וישנו מבחן מתקרב, אנחנו גם מכינים את הילד לקראת המבחן, הכנה מקיפה ומיטבית".

"אני תמיד שמחה לראות את התהליך שהילדים עוברים אצלנו", משתפת ישראלה, "מרגש אותי אף יותר, כשמגיעים אליי תלמידים שהם בניהם ובנותיהם של תלמידי עבר שלי, שלימדתי כשהיו בתיכון".

מרכז למידה לילדים בגילאי יסודי וחטיבה (צילום: ישראלה שביט)

מרכז למידה לילדים בגילאי יסודי וחטיבה (צילום: ישראלה שביט)

פיתוח כישורים חברתיים

המרכז מקיים קבוצות לפיתוח כישורים חברתיים לילדים בגילאי יסודי וחטיבה. "הדור הזה הוא דור המסכים, ואת ההשלכות אנחנו רואים בחיי היום-יום. הילדים של היום חיים במה שנקרא ״עידן הבדידות״, בו הם פחות מתקשרים אחד עם השני. אני נתקלת בילדים שנמנעים מפעילויות ומקשרים חברתיים".

מטרת המפגשים הינה לעודד את הילדים לקיים תקשורת בינאישית בלתי אמצעית ולתת להם את הכלים לכך. המפגשים עוסקים במספר נושאים: עולם הרגש, מתן ביטוי לרגשות, תקשורת בינאישית ושפת גוף. בקבוצה, מזהים את נקודות החוזק של כל אחד מהילדים ובתהליך כל ילד לומד כיצד לתת ביטוי לחוזקות אלו בתחומים השונים בחייו, ביניהם גם בשדה החברתי. המפגשים מעצימים ומחזקים את ביטחונם העצמי של הילדים.

הנחיית הורים והעצמה

לאורך השנים למדה ישראלה והתמקצעה גם בתחום הנחיית הורים, וכיום היא מקיימת מפגשים וסדנאות להנחיית הורים. "אף אחד לא מלמד אותנו להיות הורים", אומרת ישראלה, "כהורים, אנחנו נדרשים כיום לגדל את ילדינו במרוץ החיים המטורף, לצד עבודה תובענית ומחויבויות אחרות. במפגשים אני מביאה את הניסיון שלי כאמא, כמורה וכמנחה, ומעניקה להורים כלים שימושיים להורות מעורבת בשגרה".
בנוסף, המרכז מקיים גם מגוון הרצאות העשרה והעצמה להורים וילדים, וכן חוגים.

להגיע מוכנים לכיתה א'

לאחר חופשת פסח ובמהלך הקיץ מתקיימים במרכז מפגשי הכנה לכיתה א', שמהווים מעטפת המכינה את הילד למעבר מהמסגרת של הגן למסגרת הבית ספרית. המפגשים מתקיימים בקבוצות קטנות של עד שמונה ילדים ומשך הקורס כעשרים שעות. את המפגשים מעבירה מחנכת בכיתות א', בסיוע תומכי הוראה. המפגשים כוללים למידה משחקית – החל מזיהוי מספרים ואותיות, כתיבה נכונה, חלוקה לצלילים, פעולות חשבון בסיסיות ועוד. לצד זאת, הילדים רוכשים מיומנויות חברתיות שיסייעו להם להתמודד עם סיטואציות חדשות בבית הספר וקשיים חברתיים. כל זה כדי להקל על המעבר ממסגרת הגן למסגרת הבית ספרית.

להגיע מוכנים לכיתה ז'

בשנים האחרונות המרכז מקיים מפגשי הכנה לכיתה ז'. מפגשים אלו מיועדים לבוגרי כיתות ו', ועוסקים במקצועות מתמטיקה ואנגלית, כאשר המנחות הן מורות מקצועיות במקצועות אלו. לצד זאת, המפגשים מתמקדים גם בפיתוח יכולות חברתיות בקרב הילדים, פיתוח הבטחון העצמי, שיפור התקשורת הבין-אישית והתמודדות עם תסכולים.

לסיכום, אומרת ישראלה "כל ילד הוא עולם ומלואו. אני מאמינה שכל ילד יכול ללמוד ולפרוח, כאשר מעניקים לו מסגרת של תמיכה והעצמה, המתאימה עבורו".

כתובת: מונטיפיורי 6 ט"ו, ‏אשדוד‏

טלפון: 054-4857852

למעבר לעמוד הפייסבוק

כרטיס ביקור דיגיטלי

ישראלה שביט (צילום: פוטו רפי)

ישראלה שביט (צילום: פוטו רפי)


כתבה שיווקית


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר