גלית אלבז. צילום: אנה פנצ'נקו
גלית אלבז. צילום: אנה פנצ'נקו

מתחדשים לקראת החג: 3 טיפים לעיצוב הבית ממעצבת הפנים גלית אלבז

לקראת החגים הבאים עלינו לטובה, יצאנו לראיין את מעצבת הפנים גלית אלבז, לשמוע על הטרנד החם של חיפויי הקירות ולקבל גם כמה טיפים עיצוביים שווים

פורסם בתאריך: 29.9.19 10:58

     

עד לפני שלוש שנים, מעצבת הפנים המובילה גלית אלבז, ניהלה מותג ספורט מוכר. לא מפתיע בכלל שגם בהיותה מנהלת מותג, לעיצוב היה חלק משמעותי בחייה. בין אם מדובר בעיצוב החלל של התצוגה שהיה באחריותה התמידית, ובין אם מדובר בעיצוב בתים של חברים באופן קבוע – אהבתה לעולם העיצוב היתה שם מאז ומתמיד. "לכל מקום שנכנסתי נהגתי לפזר טיפים עיצוביים. זה משהו שקיים בי עוד מילדות. אנשים עשו שינויים מדהימים בעקבות העצות שלי", היא משתפת.

לא עבר זמן רב, עד שאלבז הבינה שהיא חייבת ללכת בעקבות השליחות שלה והחלה ללמוד עיצוב פנים במכללת שנקר. מאז כפי שאתם בוודאי מבינים, השאר היסטוריה. בשלוש השנים האחרונות אלבז בעלת סטודיו מצליח לעיצוב פנים, ולקחה חלק בעשרות פרויקטים פרטיים לרבות דירות, בתי קפה, עסקים וחללים מסחריים, כאשר הסגנון האקלקטי משולב מודרני- חם, הוא שמאפיין את מרבית עבודותיה.

לדבריה, היא נוהגת לשלב מספר סגנונות בעיצוביה בהתאמה מדויקת ואישית לכל לקוח. "החלומות וטעמם האישי של הלקוחות הם ההשראה שלי, אותם אני מזקקת ומתרגמת למציאות עם הטאץ' שלי. אני תמיד מדמה את תהליך העיצוב כתפירת חליפה, כל לקוח והחליפה שמתאימה לו".

מהם הטרדנים החמים של שנת 2019 בעולם עיצוב הבתים הפרטיים?

"היום יותר ויותר אנשים פחות מפחדים מהצבעים הכהים. את הלבן החליף השחור למשל. כמו כן יש פתיחות מאוד גדולה בנושא קירות דקורטיביים. גם ברמת החומרים ניתן לראות שמשתמשים בקרמיקה של ריצוף לקירות – מה שהיה נהוג להשתמש בעבר לרצפה או משטח, רואים היום יותר ויותר על הקיר. אחד הטרנדים המרכזיים הוא לשים חיפוי על קיר כוח (קיר מרכזי של הבית). ניתן למצוא מגוון עשיר של טקסטורות בחיפוי המדמות עץ, אבן, בטון, ברזל ואף סוגי בדים למיניהם. מה שהפך את החיפוי למקובל גם כחיפוי קיר טלוויזיה או כל קיר כח אחר בחלל".

חיפוי קיר באריחים כהים בשילוב מרקמים וגדלים שונים היוצרים דרמה ומראה מרהיב. עיצוב: גלית אלבז. צילום: אנה פנצ'קו

חיפוי קיר באריחים כהים בשילוב מרקמים וגדלים שונים היוצרים דרמה ומראה מרהיב. עיצוב: גלית אלבז. צילום: אנה פנצ'נקו

היכן את רוכשת בדרך כלל החיפויים?

"כמי שאוהבת לעצב חללים רטובים בכלל וחדרי רחצה בפרט אני שמחה שעולם החיפויים מתרחב ומציע מגוון רחב של אפשרויות חיפוי ולא רק לחללים רטובים. אני ממליצה בחום לבקר בקרמיקה אביב באשדוד, שם תמצאו מגוון עשיר ואיכותי של אריחים וצוות עובדים שמעניק שירות מקצועי ואישי".

קרמיקה אביב מלאה בשפע של חיפויים מכל הסוגים ומהר אפשר ללכת בהן לאיבוד. אז מה כדאי לדעת לפני שמגיעים לבחור חיפויים?

1. תכנון: "מומלץ להגיע עם תכנית של החלל ובה מידות מדויקות ככל שניתן. חשוב לבחון איזה גודל אריח נכון לחלל על מנת שלא לבזבז את החומר. לדוגמא, לקיר ברוחב 180 ס"מ כדאי לבחור אריח ברוחב 60 ס"מ או 90 ס"מ, כך ש שניים עד שלושה אריחים יספיקו במדויק לחפות את הקיר. לעומת זאת אם לאותו הקיר תבחרו חיפוי ברוחב של 120 ס"מ, יכנס אריח אחד שלם ועוד חצי אריח, דבר העלול לגרום לבזבוז חומר וגם במראה הסופי מאבדים את אפקט הגודל, שהתבקש בבחירה באריח גדול. תכנית פריסה תעזור מאוד למבצע העבודה, במקרה הזה הרצף, לדייק מהיכן להתחיל ולסיים את החיפוי או הריצוף והיכן יהיו החיתוכים. כך תמנעו בזבוז חומר ואכזבות מיותרות".

קיר מרכזי בבית שחופה כולו באריחי אבן מיוחדת. צילום: אנה פנצ'נקו

קיר מרכזי בבית שחופה כולו באריחי אבן מיוחדת.בזכות השונני בכל אריח התקבלה תמונה שסוחפת את המתבונן לדמיונו. עיצוב: גלית אלבז. צילום: אנה פנצ'נקו

חיבור חומרים מושלם של בטון ועץ למראה מודרני חם. עיצוב: גלית אלבז. צילום: אנה פנצ'קו

חיבור חומרים מושלם של בטון ועץ למראה מודרני חם. עיצוב: גלית אלבז. צילום: אנה פנצ'נקו

2. פרקטיות: "כשאני מגיעה עם לקוחותיי לחנות הקרמיקה לבחור אריחים, הבקשה הראשונה שעולה (לרוב מפיה של האישה), היא שיהיה קל לנקות את האריח ושלא ישאיר אחריו סימנים. לצערי אין אריח קסם שכל הזמן ניראה נקי מבלי לנקות. אבל כן אפשר למנוע "השתעבדות" בבחירה נכונה של אריחים באזורים מסוימים. למשל בחדר הרחצה, באזור של המקלחון, שם יש הצטברות של אבנית , כדאי לבחור אריח במרקם חלק ולא מחורץ, מכיוון שמאוד קשה להוציא אבנית מחריצים. בנוסף חשוב לדעת כי על אריח כהה באזור המקלחון, יראו כתמים של אבנית בצבע לבן, ועל אריח לבן יהיו כתמים בצבע צהבהב. לכן עדיף שהמרקם של האריח יהיה חלק וקל לניקוי".

"טיפ קטן נוסף – חומץ למאכל מסיר אבנית בקלות וללא מאמץ. שימוש קבוע ישמר לכם את המראה החדש של האריחים וגם של הברזים".

3.עיצוב: "אז במה כדאי לבחור? אריח מבריק במראה יוקרתי או מט במראה כפרי? עם או בלי טקסטורה? אולי שילוב של כמה אלמנטים? בא לכם משהו אחר ונועז? מינון הוא שם המשחק. תוכלו לבחור קיר אחד מרכזי (בדרך כלל הקיר שרואים מול הכניסה לחלל) או לחלופין הרצפה, תחפו או תרצפו אותו עם האריח הנועז שאהבתם, ואת שאר החלל תחפו באריח 'שקט' שיאזן וידגיש את הקיר או הרצפה. לדוגמא, אם בחרתם ריצוף מצויר עם עיטורים, כדאי שהקירות מסביב יהיו בגוון אחיד. או אם למשל בחרתם לחפות קיר מרכזי באריחים בצורות גאומטריות, כדאי ששאר הקירות יהיו מחופים באריחים בגודל אחיד, תואמים ומשלימים בצבעוניות.

"חיפוי בהיר או כהה? הדעה הרווחת היא שגוון בהיר 'פותח' את החלל ומאיר אותו, במיוחד אם מדובר בחלל קטן. בכל זאת, ניתן לראות כיום שימוש רב בחיפויים כהים גם בחדרי רחצה קטנים. הכהה יוצר תחושה אינטימית ורגועה ועוזר במעבר מיום עבודה ארוך, שהמשיך בעבודות הבית לרגע של שקט והתרעננות. גם כאן המינון חשוב. במידה והחלל קטן מאוד, למשל שירותי אורחים, אפשר לבחור קיר אחד דומיננטי ואותו לחפות באריח כהה ודרמטי ושאר הקירות לחפות באריח בהיר ש'יפתח' את החלל.

לטיפים נוספים ולתמונות של פרויקטים של מעצבת הפנים גלית אלבז, מוזמנים להיכנס לדף הפייסבוק של ‏גלית אלבז או לאתר 

מעצבת הפנים גלית אלבז. צילום: ג'ני פפרמן

מעצבת הפנים גלית אלבז. צילום: ג'ני פפרמן

 


כתבה שיווקית


קרמיקה אביב, חברת יבואני הקרמיקה הגדולה והוותיקה באזור דרום, הוקמה לפני שלושים וחמש שנים, על ידי משפחת מאירה במטרה להנחיל סטנדרטים חדשים בתחום עיצוב הפנים בישראל. לחברה כעשרים עובדים ותיקים ומיומנים הכוללים אנשי שירות, סוכני מכירות, צוות אדריכלים ומעצבי פנים המעניקים חווית קניה מושלמת לכל באי המקום. צוות החנות, נוהגים להשתתף בתערוכות הקרמיקה ברחבי העולם ודואגים לייבא את הקולקציות העולמיות החדשות ביותר לאולם התצוגה שלהם השוכן ברחוב האורגים 37 באשדוד. זמן האספקה מהיר במיוחד, בעוד שאת אריחי הענק המגיעים מחו"ל יש להזמין כ-30-45 ימי עבודה מראש. במידה ולאחר הקניה תרצו לתקן ברז דולף או לפנות לגבי כל בעיה אחרת, צוות מחלקת שרות הלקוחות יעניק לכם שירות אישי, מקצועי וללא פשרות. לא פלא שאלפי לקוחות חוזרים פעם אחר פעם

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר