דרקון הזהב - אמנויות לחימה (צילום: המכון הישראלי לטאקוונדו)
דרקון הזהב - אמנויות לחימה (צילום: המכון הישראלי לטאקוונדו)

"דרקון הזהב – אומנויות לחימה": ללמוד טאקוונדו מהטובים ביותר

מאז הפך הטאקוונדו לספורט אולימפי הוא תפס תאוצה בכל העולם; כעת גם אתם יכולים ללמוד את "דרך החיים של הבעיטה והאגרוף" במתנ"ס הקרוב לביתכם באשדוד

פורסם בתאריך: 8.9.19 15:50

     

"השילוב בין ערכים חינוכיים לצד בעיטות עוצמתיות, טכניקות לוחמה עתיקות לצד מערכות אלקטרוניות חדישות ופילוסופיה לחיים לצד כושר גופני, הם התמצית של אומנות הלחימה טאקוונדו", אומר השבוע דמיאן מינה, העומד בראש מועדון "דרקון הזהב – אומנויות לחימה (ע"ר)" הפועל ב-20 סניפים ובתי ספר, מהם 12 באשדוד והשאר בין השאר במושב ברכיה, מתנ"ס שפיר ובאר גנים. "התלמידים במועדון שלנו, בכל הגילים והמגדרים, נהנים מחוויה אדירה של פעילות ספורטיבית שמשפיעה עליהם גם מעבר למזרן האימונים ותורמת לבריאותם הפיזית ולרוגע נפשי".

דמיאן, שהתחיל את לימודיו באומנות הלחימה טאקוונדו בגיל 13, הוא המנהל של המכון הישראלי לטאקוונדו ואומנויות לחימה, מאמן ראשי ומנהל ב"מועדון דרקון הזהב – אומנויות לחימה" וגם מאמן את נבחרת אשדוד בטאקוונדו, בעל ותק של כ-15 שנים. ואם לא די בכך הוא גם מאמן אישי (coach), מאסטר ב-NLP ומטפל בשיטות רבות.

נראה שלמרות הוותק שצבר הוא עדיין נרגש בכל פעם מחדש כשהוא רואה את הספורטאים מגיעים לאימון, בין אם מדובר בילדים בני 3 או בחברי הנבחרת של המועדון.

מאמן את נבחרת אשדוד בטאקוונדו (צילום: נתן כהן)

מאמן את נבחרת אשדוד בטאקוונדו (צילום: נתן כהן)

כשהמזרח פוגש את מערב

טאקוונדו היא אומנות לחימה שנוסדה בדרום קוריאה בשנת 1955 על-ידי הגנרל הקוריאני צ'וי הונג הי, שגם קבע את חמשת העקרונות שלה: אדיבות, יושר, התמדה, שליטה עצמית ורוח בלתי מנוצחת, אשר מלווים את המתאמנים עד היום. "האימון בטאקוונדו הוא מגוון וכולל פעילות ספורט, הקניית ערכים חינוכיים, הקניית כלים להתמודדות במצבי לחץ, הגנה עצמית, שליטה עצמית, כושר גופני ועוד", מסביר דמיאן. "בשנת 1988 טאקוונדו הפך לספורט תחרותי ובשנת 2000 כבר היה חלק מהמשחקים האולימפיים בסידני באוסטרליה".

אומנות הלחימה טאקוונדו בנויה על בסיס שיטות לחימה קוריאניות עתיקות, כגון: הפקידו וטאקיון, בשילוב טכניקה השאובה מעולם הקארטה וכלים מהקונג פו, שיחד הפכו לאומנות לחימה של מגע מלא עם מגינים.

בנוסף לאימונים הפיזיים ולביטחון עצמי שהתלמידים מקבלים, הם גם רוכשים ערכים מסורתיים-רוחניים של אומנויות לחימה מהמזרח הרחוק, ביניהם: כבוד הדדי, כבוד להיררכיה ולסולם הדרגות, אחריות, שליטה עצמית ואיפוק.

בשונה מאומנויות לחימה אחרות, לוחם טאקוונדו נמדד בתחרות על-פי עוצמת הבעיטות שלו ומיקום הפגיעה. מדובר בלחימה במגע מלא ולכן נדרשת גם מידה גבוהה של אבטחה ובטיחות של המתאמנים. זו הסיבה שהם עולים למזרני האימונים ולתחרויות אך ורק כאשר גופם מכוסה במגינים לראש, שיניים, שוקיים וכפפות. הניקוד נקבע באמצעות מערכת אלקטרונית חדישה ומשוכללת המותקנת על כל אחד מהאביזרים ומודדת את עוצמת הפגיעה, אך ניתן גם לנצח במהלך של נוק-אאוט.

"רוכשים ערכים מסורתיים-רוחניים" (צילום: גל פורטמן)

"רוכשים ערכים מסורתיים-רוחניים" (צילום: גל פורטמן)

ברוס לי ו"דרך האגרוף המיירט"

הפילוסוף ברוס ג'ון פאן לי הידוע יותר כברוס לי שחקן הקולנוע, אמנם נפטר בשנת 1973 אך אין כמעט אדם בעולם שלא יודע מיהו. אותו ברוס לי הוא גם האיש שפיתח את אומנות הלחימה ג'יט קון דו (בתרגום חופשי: דרך האגרוף המיירט), אשר נלמדת ב"דרקון הזהב – אומנויות לחימה". "ברוס לי הבין שאומנויות הלחימה המוכרות והוותיקות התמקדו יותר מידי במסורת ובתנועות קבועות, הן היו חסרות מגע ולכן לא היו יעילות בקרב אמיתי", מסביר דמיאן. "הוא האמין שאומנות לחימה, לא משנה לפי איזו שיטה, נועדה קודם כל להגנה עצמית. אף על פי שהוא ידע לכבד את המסורת, הוא היה מוכן ללמוד סגנונות לחימה שונים.

במשך שנים רבות הוא פיתח טכניקות לחימה שמטרתן להגיע לניצחון בקרב במינימום זמן, וכפי שהוא עצמו אמר: "פשוט, ישיר ויעיל". ברוס לי פחות אהב כשהתבקש להפריז בתנועות או בבעיטות מול המצלמות כדי לבדר את הקהל, כשבעצם יכול היה לסיים את הקרב במכה מכרעת אחת. במועדון אנחנו מכבדים את אומנות הלחימה ג'יט קון דו ומלמדים על-פי דרכו של ברוס לי, כלומר גילוי הפילוסופיה של אומנות הלחימה תוך לימוד כיצד להתגונן בצורה אפקטיבית".

להיות חלק מנבחרת איכותית

דמיאן התחיל את דרכו באימוני טאקוונדו בגיל צעיר, התנסה ביו היתר גם באגרוף, קראטה, קרב מגע, ג'ודו, היג קונטקט (סוג של MMA) וג'יט קון דו, כל זה כדי להגיע לרמה הגבוהה ביותר בהגנה עצמית. את התורות הללו הוא מנחיל היום לדור הבא, וקורא לכולם להתנסות גם.

ב"דרקון הזהב – אומנויות לחימה" תוכלו לבחור בין שני מסלולים עיקריים: מסלול הגנה עצמית לבוגרים – ג'יט קון דו או מסלול תחרותי של טאקוונדו הכולל למידת הגנה עצמית וערכים חברתיים חיוניים לילדים ובני נוער, כאשר במהלך האימונים והלמידה התלמידים נחשפים ברמה כזו או אחרת לכלים וטכניקות של שיטות רבות נוספות.

ב"מועדון דרקון הזהב – אומנויות לחימה" אוכלוסיית התלמידים מגוונת מאד – בין התלמידים המשתלבים במסגרות השונות (תחרותי, חוג, סדנאות כו') יש ילדים בגיל הרך, צעירים ומבוגרים, נשים וגברים. במועדון מתאמנים מעל 500 ספורטאים, 50 מהם חברי נבחרת. האימונים מתבצעים במתנ"סים, בבתי ספר, במועדונים פרטיים ובאופן פרטני, כאשר מטרת מדריכי המועדון היא, קודם כל, להעניק מסגרת שתענה לצרכי התלמידים בתחום הפיזי והנפשי.

נייד: 054-3990022

למעבר לאתר

למעבר לפייסבוק

אתר – ג'יט קון דו

פייסבוק – ג'יט קון דו

נלחמים אך ורק עם מגינים (צילום: נתן כהן)

נלחמים אך ורק עם מגינים (צילום: נתן כהן)


כתבה שיווקית


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר