עיצוב פנים וצילום: ליאור מלכה
עיצוב פנים וצילום: ליאור מלכה

מעצב הפנים האשדודי ליאור מלכה עם טיפים על ריצוף וקרמיקה ביתית

יצאנו לראיין את מעצב הפנים המוביל ליאור מלכה על האתגרים, החלומות וההשראה, וקיבלנו גם כמה טיפים על ריצוף וקרמיקה ביתית על הדרך

פורסם בתאריך: 1.9.19 16:06

     

הבית שלנו, הוא המרחב האינטימי והאישי ביותר, אליו אנחנו מגיעים יום-יום כדי לנוח ולהירגע, להיות בחיק המשפחה שלנו ופשוט להיות טבעיים לגמרי. ליאור מלכה, מעצב פנים מוביל בדרום, יוצר כבר שנים רבות עיצובים בלתי רגילים, חד פעמיים ומלאי השראה. החל מדירות משפחתיות, ועד משרדים, ברים, בתי קפה ובתים פרטיים יוקרתיים, הוא יוצר רוח משילוב בין חומרים שונים וייחודים והתוצאות מדברות בעד עצמן.

מלכה מטמיע את התשוקה העזה שלו לעיצוב, בכל פרויקט ופרויקט, ואם לומר את האמת הדבר אינו מפתיע מכיוון שהרומן שלו עם עולם העיצוב התחיל עוד בילדותו, ועל כך הוא מספר: "עוד בילדות התחלתי לעצב וליצור. עוד מאז אני מצייר, מפסל, מנגן ומתעסק בכל דבר שקשור לתחום האומנות, זו האישיות שלי וזה יותר חזק ממני".

מלכה עוסק בתחום עיצוב הפנים כבר מעל ל-20 שנה וכיום הוא הבעלים של סטודיו מצליח בשם "לימה" (ראשי תיבות של ליאור מלכה) ועובד צמוד לאישתו, מעצבת פנים אף היא, ואחראית על תחום ההום סטיילינג בסטודיו.

רק בגלל הרוח

לאחר שנים בהם עסק באומנות על כל גווניה, הוא החליט בגיל 21 להתחיל ללמוד עיצוב פנים במכללת "מימד" וכבר אז נחשב למעצב מבטיח. בשנה ד' של הלימודים שלו, הספיק מלכה לעצב ביצירתיות וכישרון רב, את החנויות של רשת הבגדים המוכרת "קסטרו" ועבד בשיתוף פעולה מלא עם אדריכלים מובילים. "קודם כל אני אומן, ולאחר מכן מעצב", הוא אומר. "כשאתה נמצא במאה אחוז בתוך התחום מבחינה רוחנית, הדברים עוברים בצורה הרמונית וחלקה יותר".

מלכה מוסיף כי הוא מאוד מחובר לטבע ולרוחניות, ומאמין מאוד בשינויים ולכן בעיצוביו הוא מקפיד על יצירה שונה, הרמונית ובעלת אלמנטים ייחודים בכל פרויקט ופרויקט. הוא מקדיש לכל לקוח את מלוא תשומת הלב האישית וללא ספק רואים זאת בתוצרים.

עיצוב פנים וצילום: ליאור מלכה

חיפוי קיר פינת ישיבה בבריקים בצבע לבן למראה מודרני. עיצוב פנים וצילום: ליאור מלכה

עיצוב פנים וצילום: ליאור מלכה

חיפוי קיר חדר שינה באריחי בטון יצוק בצורת משושים המעניקים תחושת יוקרה. עיצוב פנים וצילום: ליאור מלכה

איך ההרמוניה הזו באה לידי ביטוי בחייך האישיים?

"כאדם אני מאוד זורם עם החיים והטבע כמו שהם, ומשתדל להגיע להרמוניה בכל דבר אפשרי. אני מאמין שאם אין התאמה בין אנשים, אז זה בסדר גמור ואפשר לשחרר. בתור מעצב פנים בחינת ההרמוניה מתחילה עוד מבחירת הלקוח. אני מאמין שאם הפגישה הראשונה זורמת וקיים חיבור בין אישי, התוצאה הסופית תהיה יותר שלמה. אני מאמין שלעיצוב יש משקע רוחני גדול מעבר לדברים הטכניים והחומריים. גם אני כמעצב עובר תהליך מסוים, וכך גם הלקוח, וככל שהתהליך הרמוני התוצאה תהיה הרבה יותר טובה".

מה הסגנון העיצובי שלך?

"רוב הפרויקטים שלי הם בסגנון מודרני. אני שם דגש על אסטטיות והרמוניה כאמור. מקפיד מאוד על חיבור בין חומרים ויצרת שלמות ואי – תחרות בין החומרים".

מה זאת אומרת חיבור בין חומרים ואי – תחרות?

"למשל אם נדבר על קרמיקה בחדר האמבטיה – אז מכיוון שלחדר האמבטיה יש פונקציה אסתטית (מקום שבו מתקלחים וראוי שיהיה נקי והגייני), חשוב שההרגשה הזו תעטוף אותנו מכל עבר. ברמה הפרקטית, חשוב לבחור קרמיקות במראה נקי כך שהמראה הכללי יהיה בהיר ויעניק אשליה של גודל. לעומת זאת, לא הייתי הולך על קרמיקה גסה וגם לא על קרמיקה מבריקה כי זה ייצור השתקפות שתבלבל את העין. בנוסף, אני אבחר אלמנט נוסף ומרכזי שיהיה בולט יותר מכל השאר האלמנטים בחדר, כדי להעניק הדגשה ליחידה עצמה בצורה הרמונית ולא דרמטית מדי.

"את האריחים לפרויקטים אני בוחר לרוב בגדלים שנחשבים מעבר לסטנדרט – למשל בגודל של 30 על 90 ס"מ, או מטר על 3 מטרים מכיוון שככל שהאריח גדול, כך רואים פחות את החיבורים שבניהם. את האריחים אני מאוד אוהב לקנות ב"קרמיקה אביב אשדוד", הם מציעים ורסטיליות גדולה של מוצרים ובטווחי מחירים רחבים, כך שלא משנה מה התקציב של הלקוח שלי, אני תמיד אמצא פתרון. ולא רק – המגוון ב"קרמיקה אביב אשדוד" מתאים לכל כיס ברמה מכובדת עיצובית – לא מדובר במחסן קרמיקה, אלא במקום עם איכות ומענה עיצובי גבוה. בתור מעצב, זה מאפשר לי לדעת שיש על מי לסמוך".

עיצוב פנים וצילום: ליאור מלכה. אריחים: קרמיקה אביב אשדוד

חדר רחצה בסגנון מודרני-מינימליסטי בשילוב חיפוי קירות באריחי קרמיקה דמוי בטון לא סטנדרטי (30/120 ס"מ) עיצוב פנים וצילום: ליאור מלכה. אריחים: קרמיקה אביב אשדוד

 

מה הטרנד האחרון של ריצוף ביתי ומה הטיפ שלך לבחירת ריצוף?

"היום הטרנד הוא ללכת על אריחים גדולים מהרגיל, וחשוב שיהיו עשויים פורצלן ולא קרמיקה חזקה. פורצלן הוא חומר מאוד חזק ואמין ומגיע בחיתוך לייזר, לכן המרווחים בבית נותרים מצומצמים ונקיים דבר שמאפשר תחושה של אסתטיות. אנשים היום עדיין קונים ריצוף מבריק וזו טעות – חשוב להבין שהרצפה היא חלק ממכלול, היא צריכה להיות במה לשאר הרהיטים בבית ואינה צריכה למשוך את מרבית תשומת הלב, וגורם להחלקה ומזמין יותר לכלוך, כך שפונקציונלית זה לא נוח. לכן אני ממליץ על ריצוף בסגנון מאט.

"לגבי הטקסטורה, כדאי ללכת על מרקם הומוגני, כך שבמידה ומספר אריחים יהיו צמודים, נקבל משטח רחב יותר ותחושה של מרחב גדול יותר".

חדר רחצה מפנק לסויטת הורים בסגנון מודרני באווירה רומנטית. חיפוי קיר לאסלה בפסיפס וקירות היקפיים באריחים לא סטנדרטיים (110 על 300 ס"מ) למראה נקי. עיצוב פנים וצילום: ליאור מלכה

חדר רחצה מפנק לסויטת הורים בסגנון מודרני באווירה רומנטית. חיפוי קיר לאסלה בפסיפס וקירות היקפיים באריחים לא סטנדרטיים (110 על 300 ס"מ) למראה נקי. עיצוב פנים וצילום: ליאור מלכה

למה אתה אוהב את המקצוע שלך?

"כל עוד אני יוצר – אני מאושר. לא משנה לי אם מדובר בפרויקט קטן או גדול. היצירה מהווה לי סיפוק רוחני עצום. ההבנה שאני יוצר מחומרים גשמיים תוצאה תחושתית ורוחנית – היא הכל עבורי.

"אם אקח שוב את הדוגמא על הקרמיקה – קרמיקה היא בסופו של יום חומר. כאשר מביטים בה היא מעניקה תחושה מסוימת. כאשר מחברים בין כמה אלמנטים נוצר חומר אחר לגמרי שמשפיע על הרגש. מפה מגיע הסיפוק הרוחני שלי מהמקצוע, חומר פלוס חומר נותן רוח".

מה אתה מאחל לעצמך להמשך הדרך?

"אני מאחל לעצמי להישאר להמשיך ליצור, לשמור על איזון ולהמשיך להתעסק גם במוזיקה ותחביבים נוספים כדי לשמור על ניקיון רוחני".

עיצוב פנים וצילום: ליאור מלכה

חיפוי קיר מדרגות בכניסה לבית פרטי באריחים מצויירים מונוכורמטיים שחור-לבן בסגנון רטרו. עיצוב פנים וצילום: ליאור מלכה


כתבה שיווקית


כל החיפויים בתמונות נקנו ב"קרמיקה אביב אשדוד"

קרמיקה אביב, חברת יבואני הקרמיקה הגדולה והוותיקה באזור דרום, הוקמה לפני שלושים וחמש שנים, ע"י משפחת מאירה במטרה להנחיל סטנדרטים חדשים בתחום עיצוב הפנים בישראל. לחברה כעשרים עובדים ותיקים ומיומנים הכוללים אנשי שירות, סוכני מכירות, צוות אדריכלים ומעצבי פנים המעניקים חווית קניה מושלמת לכל באי המקום. צוות החנות, נוהגים להשתתף בתערוכות הקרמיקה ברחבי העולם ודואגים לייבא את הקולקציות העולמיות החדשות ביותר לאולם התצוגה שלהם השוכן ברחוב האורגים 37 באשדוד. זמן האספקה מהיר במיוחד, בעוד שאת אריחי הענק המגיעים מחו"ל יש להזמין כ-30-45 ימי עבודה מראש.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר