המרכז הישראלי לטאיקוון דו ITF. צילום: כרמל הורוביץ
המרכז הישראלי לטאיקוון דו ITF. צילום: כרמל הורוביץ

המרכז הישראלי לטאיקוון-דו ITF: להפוך ללוחמים

חשבתם לאחרונה להתחיל ללמוד אומנות לחימה אבל אתם לא יודעים במה לבחור? טאיקוון-דו ITF היא אחת מאומנויות הלחימה המרשימות והמיוחדות שתוכלו ללמוד, וככזו היא טומנת בחובה יתרונות רבים הקשורים ביכולות הגנה עצמית ובשיפור הביטחון העצמי

פורסם בתאריך: 26.8.19 10:02

     

טאיקוון-דו ITF – דרך החיים של הבעיטה והאגרוף – היא אומנות לחימה קוריאנית אשר נוסדה בשנת 1955. ענף זה הפך לפופולרי בישראל בשנת 2002, אליו מגיעים ספורטאים רבים בטווח רחב של גילים כדי ללמוד כיצד להגן על עצמם. הישגים רבים נרשמו על לחימה מסוג זה בארצנו וכן במרכז הישראלי לטאיקוון-דו ITF אשר מכשיר מאות ספורטאים שמייצרים תוצאות בחייהם ואף הישגים בתחרויות בארץ ובעולם.

המרכז הישראלי לטאיקוון-דו ITF פועל באשדוד משנת 2002 בניהולו של המאמן הבכיר לואיס סחנובצקי. לואיס החל ללמוד את אומנות הלחימה כבר בשנת 1980 מאחר והיה לו צורך עז לדעת להגן על עצמו מסכנות יום יומיות בשכונתו בארגנטינה.
הוא מספר כי ברגע שראה את אומנות הלחימה הזו הוא הוקסם והרגיש שאין דרך יותר טובה וייחודית מזו בשביל להגן על עצמו. לפיכך, החל להתאמן בתחום ובהמשך הפך למאמן בעצמו מתוך הידיעה כי אדם חייב לדעת להתמודד עם כל סכנה שתקרה בדרכו.

בית ספרו של לואיס פועל כיום באשדוד, רחובות ונס ציונה, עם כ-500 מתאמנים בכל הגילאים: גברים, נשים, נוער וילדים. למרכז יש צוות מקצועי של מדריכים מוסמכי ווינגייט עם ניסיון של מעל לעשור אשר אוחזים בתארים וזכיות מכובדות בתחרויות שונות בארץ ובעולם.
לואיס מספר: ״צוות המאמנים שלי הוא ייחודי. כל אחד מהם מאמן בצורה שונה מכל מה שמוכר כיום. נוסף על כך, תלמידים בוגרים אשר עתידים לעבור קורס מדריכים מגיעים לשיעורים במטרה לאמן ילדים קטנים וללמוד את דרך ההדרכה על מנת להמשיך להתפתח בכלל ולהעלות את הביטחון העצמי בפרט בכל האספקטים החברתיים״.

האימונים מתאימים לגילאי 3 ומעלה ומתקיימים בשעות אחר הצהריים וערב במהלך כל השנה, כאשר כל אימון נמשך עד שעה. בכל שיעור נמצאים לפחות שני מדריכים מוסמכים, דבר המאפשר שימת דגש רבה יותר עם כל מתאמן, ומענק יחס אישי ומותאם לכל המתאמנים.
צוות ההדרכה מקפיד משיעור לשיעור על אבזור וציוד חדשני ובונה סרגל מאמצים על מנת לאתגר את התלמידים פיזית ומנטלית כאשר העיקרון המנחה את השיעור הינו העלאת הכושר הגופני והביטחון העצמי. לבוגרים מבניהם יש את האופציה להתאמן על תרגילים בבית ולבקש תמיכה מהמורים על ידי שליחת סרטוני וידאו בהם הם מבצעים את התרגילים; הדבר עוזר בחיזוק הקשר בין המורה לתלמיד וכן תורם לחיזוק משמעת עצמית.

מעבר למשמעת עצמית, טאיקוון-דו ITF מתפתח כל הזמן בהתאם לתקופה העכשווית ונותן מענה לחינוך הלא פורמלי לאחר סיום יום הלימודים בנושאים נוספים כמו: חשיבות הכושר הגופני, קבלת אחריות, התמדה, סדר יום, פעילות חברתית איכותית, למידה כיצד מתמודדים עם כישלונות והצלחות, הרגלי תזונה בריאים ועוד. כך, תלמידים רבים סופגים ערכים אלה ובכך אין להם חשש להתמודד עם כל התרחשות כמו מקרי אלימות בבתי ספר או הפסד במשחק או תחרות. לכן, הורים שרוצים שילדיהם יתנסו באומנות מסוג זה צריכים לקחת בחשבון את הרווחים החיוניים שרוכשים וכן לבחור במאמן שנראה בעיניהם הטוב ביותר עבורם.

סופגים ערכים. צילום: כרמל הורוביץ

סופגים ערכים. צילום: כרמל הורוביץ

לואיס מספר כי בגילאים הבוגרים יותר ניתן להתאמן לקראת תחרויות שונות בארץ ובעולם. בתחרויות ניתן להתחרות בכמה מקצים:
1. ״טולים״ – שהם סדרה של טכניקות מורכבות המשלבת הגנה והתקפה
2. קרבות
3. קרבות מסורתיים – בהם יש קרבות מדומים
4. טכניקות שונות של בעיטות בקפיצה
5. שבירת קרשים.

במרכז הישראלי לטאיקוון-דו ITF יש עד כה שורה של הצלחות מרשימות בזירה הארצית והבינלאומית, ביניהם:
• גביע אירופה בסיביו, רומניה 2018: מדליית זהב, 2 מדליות כסף ו-3 מדליות ארד
• גביע פוג'י בברצלונה 2019: 10 מדליות זהב, 5 מדליות כסף ו-8 מדליות ארד
• גביע אירופה בסוצ'י, רוסיה 2019: מדליית זהב, 2 מדליות כסף ומדליית ארד

אז בין אם אתם רוצים לדעת להגן על עצמכם בדרך ייחודית ובין אם אתם רוצים לכבוש את פסגת הטאיקוון-דו ITF, המרכז הישראלי לטאיקוון-דו ITF של לואיס ייקח אתכם למטרה הנחשקת.

טלפון: 050-2975146

למעבר לאתר
למעבר לפייסבוק

עוד יום רגיל במרכז הישראלי לטאיקוון דו ITF. צילום: כרמל הורוביץ

עוד יום רגיל במרכז הישראלי לטאיקוון דו ITF. צילום: כרמל הורוביץ


כתבה שיווקית


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר