המרכז לאומנויות הלחימה - שינדוקאן. צילום: משה בוחניק
המרכז לאומנויות הלחימה - שינדוקאן. צילום: משה בוחניק

המרכז לאומנויות הלחימה – שינדוקאן: הרבה יותר מקראטה

אם חשובים לכם ערכים, חינוך וכושר גופני, הגעתם למקום הנכון: 'המרכז לאומנויות הלחימה – שינדוקאן' באשדוד יעניק לילדיכם את כל זה והרבה יותר

פורסם בתאריך: 19.8.19 13:28

     

"קראטה זה לא עוד חוג. קראטה זה גם לא רק ספורט. קראטה זה דרך חיים", אומר השבוע משה בוחניק, יו"ר התאחדות הקראטה בישראל. הוא מבין היטב על מה הוא מדבר – אחרי הכל הוא עוסק בתחום למעלה כבר 45 שנים. "ייסדתי באשדוד את קבוצת שינדוקאן הפועלת במסגרת המרכז לאומנויות הלחימה בעיר, כמו גם במספר סניפים נוספים ברחבי הארץ, מתוך אמונה שזו אחת הדרכים המצוינות להקנות לילדים ולנוער ערכים חשובים".

בוחניק מאמין ש'המרכז לאומנויות הלחימה – שינדוקאן / ספורטאי מכבי אשדוד', הוא קודם כל מרכז חינוכי, כזה שמגיעים אליו ילדים, בני נוער ובוגרים ללמידה, אימונים ותרגול, אך הם מקבלים מזה ערך מוסף גבוה של משמעת עצמית, אחריות, ביטחון עצמי, חוסן מנטלי, חוסן פיזי וכמובן כושר גופני. "פעם טעו לחשוב שקראטה הוא ספורט אלים, אולי בהשפעת סרטי פעולה. חשוב לדעת שכל הספורטאים העוסקים בספורט אכן יוכלו להגן על עצמם אם חלילה ייקלעו למצב מסוכן, אבל קודם כל הם לומדים לשלוט בעצמם ולכבד את האחר", מסביר בוחניק. "כל אימון, קרב או תחרות, מתחיל ומסתיים בטקס של קידה הדדית, ולא בכדי. הספורטאי מעריך את מי שעומד מולו ומכבד אותו, גם אם בעוד רגע הוא יהפוך ליריב על המזרן".

ב'מרכז לאומנויות לחימה – שינדוקאן' מדריכים ילדים החל מגיל 3, תחילה באמצעות משחקי תנועה, עבודה על קואורדינציה, גלגולים, תרגילי גמישות, יציבה נכונה והתמצאות במרחב, ובהמשך משלבים קראטה ואביזרים. "קראטה מיועד לכולם, בנים ובנות, החל מילדי הגיל הרך ועד כל מי שיכול לעמוד בעומס", אומר בוחניק. "הספורטאים נחלקים לפי קבוצות גיל, נבחרות פנימיות ונבחרות ארציות (צעירים ובוגרים). יש במרכז כ-500 ספורטאים, למעלה מ- 100 מהם ספורטאים פעילים המשתתפים לפחות בארבע תחרויות בשנה".

במרוצת השנים זכה המרכז, שפועל תחת ספורטאי מכבי אשדוד, מכבי ישראל ואיגוד הקראטה, לשבחים בזכות ההישגים הרבים של הספורטאים. "בשנה שעברה ספורטאית שלנו זכתה במקום השני באליפות אירופה ונכנסה לסגל האולימפי", מספר בוחניק. "רוב הספורטאים שלנו זוכים במקומות הראשונים בתחרויות בארץ ובעולם, כאשר צברנו כבר למעלה מ- 30 מדליות זהב. במכביה האחרונה זכתה הנבחרת שלנו במקום ראשון כללי".

דינה לונציץ, סגנית אלופת אירופה בקרבות 68+ ק"ג. צילום: משה בוחניק

דינה לונציץ, סגנית אלופת אירופה בקרבות 68+ ק"ג. צילום: משה בוחניק

'במרכז לאומנויות לחימה – שינדוקאן' עושים קראטה שוטוקאן משולב במגע מלא (MMA – Mix Martial Arts), כך שמשלבים יסודות וטכניקה עמוקים של קראטה עם התמחות נוספת, שיטה שהוכיחה את עצמה גם ברחבי העולם בהצלחה מרובה. בנוסף יש גם שיעורים בהגנה עצמית עם אביזרי עזר ושיעורים בקרב מגע.

באשדוד פועל המרכז לאומנויות לחימה במספר מתנ"סים בעיר. בנוסף יש סניפים גם בקרית גת, קרית מלאכי, ותל-אביב הפועלים תחת המסגרת של שינדוקאן.

במועדון בו מתאמנים למעלה מ-30 אלופי ישראל מהגיל הרך ועד הבוגרים, ושיצאו ממנו מצטיינים שזכו במדליות בינלאומיות והשתתפו בתחרויות רשמיות באירופה ובעולם, לא שוקטים לרגע. בימים אלה ספורטאי הנבחרת מתאמנים במרץ לקראת אליפות העולם שתתקיים בצ'ילה באוקטובר הקרוב ולאליפות אירופה שתתקיים בפברואר 2020. "העבודה של הספורטאים נעשית לאורך כל השנה והיא כוללת מלבד האימונים במרכז גם מחנות אימונים והשתלמויות, כדי להבטיח שהם יגיעו במיטבם לתחרויות ויצליחו בהן", מסביר בוחניק, שמאחוריו היסטוריה של אלוף ישראל, אלוף מכביה ומאמן נבחרת ישראל. "קראטה היא המלכה של אומנויות הלחימה. היא שולטת בכל הנוגע ליכולות טכניות, טקטיקה ואסטרטגיה, וככזו צריך להשקיע בה כל השנה".

טלפון: 052-3635614
למעבר לפייסבוק

"חינוך לערכים קודם לכל" - משה בוחניק. צילום: משה בוחניק

"חינוך לערכים קודם לכל" – משה בוחניק. צילום: משה בוחניק


כתבה שיווקית


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר